Gå til innhold

Sjeldent at det er mannen som vil ha flere barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykket fra diverse tråder her at det som oftest er kvinnen som ønsker seg flere barn og mannen som holder igjen. 

Hos oss er det motsatt. Vi har to barn og mannen min kan tenke seg både nr.3 og 4, mens jeg er usikker og skeptisk til det. Han er en hardtarbeidende pappa så det har ikke noe med det å gjøre, men det er min kropp og det koster mye fysisk å gjennomføre et svangerskap og en fødsel.

Andre? Hvordan ble dere enige?

Anonymkode: b9443...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten at jeg har kilde på det så leste jeg en gang at i en undersøkelse hvor kvinner ble spurt hvorfor de ikke fikk flere barn svarte 60% at mannen ikke ville ha flere, så kom økonomi, helse etc. etter det. Jeg har også inntrykk av at det oftest er kvinner som ønsker seg flere barn :) 

Anonymkode: 7933c...ce6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det også motsatt. Det var mannen som var raskest ute med å ta initiativ til barn 2 og 3. Han var også veldig positiv når jeg ble uplanlagt gravid med nr 1. Nå har vi ikke planer om noen flere, men jeg er sikker på at han ville sagt ja om jeg foreslo en til. 

Anonymkode: 45deb...f08

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mannen som 1. ville ha barn og 2. ville ha det andre barnet. 

Jeg ville ikke ha noen.

Anonymkode: 6255c...b66

AnonymBruker
Skrevet

Mannen ville ha barn og jeg var skeptisk. Vi kompromisset på ett barn og fikk tvillinger🙃🥴🤣 

Anonymkode: 4a898...826

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var/er det mannen som vil ha flere barn i utgangspunktet. 

Anonymkode: 875f1...dfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uten at jeg har kilde på det så leste jeg en gang at i en undersøkelse hvor kvinner ble spurt hvorfor de ikke fikk flere barn svarte 60% at mannen ikke ville ha flere, så kom økonomi, helse etc. etter det. Jeg har også inntrykk av at det oftest er kvinner som ønsker seg flere barn :) 

Anonymkode: 7933c...ce6

Jeg har også lest noe lignende, men husker ikke hvor eller hvor troverdig den kilden var. 

Det stemmer godt med hva folk i omgangskretsen min sier, uten at den nødvendigvis er representativ. Jeg selv ønsker meg også 1 barn til, men mannen vil ikke. Flere av venninnene mine sier de "ville kanskje hatt en til" og typisk at de blir "babysyke" når de ser små babyer, men at det er uaktuelt for mannen. Jeg har imidlertid også ei venninne som ikke vil ha flere, og som har en mann som egentlig har et sterkt ønske om flere. Han kommer fra en litt større søskenflokk som har hatt en veldig fin oppvekst. Hun hadde tøffe svangerskap og barselperioder med de to barna de har. 

Anonymkode: 5ca99...e6c

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk tvillinger som en overraskelse før vi hadde planlagt barn (ble til på spiral), og jeg spurte om jeg kunne sterilisere meg ved fødselen. Det var helt greit for min mann, som skulle få to han ikke hadde vært 100% klar for. 

Så gikk det noen år, og han fikk virkelig suget etter flere barn. Vært fryktelig sinna på seg selv fordi han sa ja til sterilisering. Hadde det ikke vært for det hadde han definitivt mast seg til 1-2 barn til. 

Tror menn ofte får lyst på barn, men senere enn oss kvinner. Da ønsker en del flere barn enn de har også. 

Han var 32 og egentlig ikke helt klar for barn da vi fikk tvillingene. Han var rundt 40 til nær 50 da han var utrolig babysyk. Så aksepterte han heldigvis situasjonen etterhvert. Gleder seg til barnebarn istedenfor. 

Anonymkode: ead1f...a36

AnonymBruker
Skrevet

Mannen ville ha flere her, jeg ville ikke. Angrer på at jeg lot meg overtale for han ønsket flere barn for å skjule sin utroskap.

Anonymkode: b787b...769

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen som ønsket flere barn her også. Vi har et barn, jeg var rett og slett ikke interessert i å få flere. Ikke pga graviditet og fødsel, selv om det var tøft. Men å ha et barn til. 

Sa rett ut at ønsker du flere får du finne en annen kvinne. Det t ønsket han ikke. 

Anonymkode: ec0ed...16f

AnonymBruker
Skrevet

Mann her. Det var jeg som ymtet frampå om at vi ikke var i ferd med å bli yngre så om vi skulle ha barn burde det skje fort. Hun som foreslo nummer to og så jeg igjen med nummer tre. 

Anonymkode: 48dfc...cfd

AnonymBruker
Skrevet

Statistikk sett er det menn som vil ha færrest barn, men det betyr bare at det er slik i gjennomsnitt. Forskjellen er ikke så stor, og det er mange forhold der det er omvendt. 

Anonymkode: 17647...956

AnonymBruker
Skrevet

Min mann ble pappa litt tidlig.  Og  at han ikke ønsket barn. Jeg sa jeg var usikker.  Vi hadde et brudd på noen år. Når vi ble sammen igjen var han vedig ivrig på å få barn med en gang. 

Så han lurte meg litt. Så jeg var på vei etter 6mnd. 

Jeg hadde altid sagt at jeg enten skulle ha 0 eller to barn. Enebarn var ikke et tema. Så innen to år hadde vi to barn.  

Etter våre to. Steriliserye han seg. Da hadde han tre barn

Anonymkode: 07365...b7c

Skrevet

Mannen min ville ikke ha barn, men endte opp med 7. 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid ønsker barn, men det var mannen som ble klar først.. Han snakker også om nr to, mens jeg varmer meg opp til den tanken ennå. 

Anonymkode: b09e0...19a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en kjekk og attraktiv kompis på 56 som kun fikk ett barn med samboeren sin. Han ønsket seg alltid flere barn, men samboeren mistet tvillinger midt i svangerskapet og hun ville ikke prøve igjen. 

Nå har de splittet opp og jeg håper inderlig at han kan finne seg ei dame som er ung nok og som har lyst på barn, for han er verpesyk som pokker. 

Anonymkode: c511d...774

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...