Gå til innhold

Ukrainske flyktninger får ha med seg ulovlige hunderaser til Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nationen.no/ukrainske-flyktninger-far-ta-med-seg-illegale-kamphunder/s/5-148-86162?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2FQXT_r7Q58vA97bkDC2Ois3_mEtnWePlMc1qf0kDT0Nyc28Lc2cy1ZUo_aem_UmxZ2smIsXKMoKAVLwfqWg

Er det bare meg som reagerer på forskjellsbehandlingen her? Det er mange nordmenn som kunne tenkt seg en hund av disse rasene, hvorfor skal ukrainere få lov og ikke vi?

Anonymkode: ff921...393

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg, TS. Helt urimelig forskjellsbehandling. 

Anonymkode: 67262...e11

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dersom disse hunderasene er så farlige at de er ulovlige ser jeg ingen grunn til at noen skal få ha disse hundene i Norge. 

Anonymkode: 20b7e...cfa

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvis de faktisk er kamphunder så synes jeg det er horribelt at Norge bidrar til dyremishandling. 
Hvis det bare er en avis som kaller bestemte raser for kamphunder så har jeg problemer med å ta dem seriøst. 

Anonymkode: 94d27...fd6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis de faktisk er kamphunder så synes jeg det er horribelt at Norge bidrar til dyremishandling. 
Hvis det bare er en avis som kaller bestemte raser for kamphunder så har jeg problemer med å ta dem seriøst. 

Anonymkode: 94d27...fd6

Det er bare en avis som kaller de det, det er snakk om pitbull og amstaff.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er bare en avis som kaller de det, det er snakk om pitbull og amstaff.

Og nå må myndighetene bestemme seg, enten er de farlig eller så er de ikke det. Dersom de fortsatt mener rasene er farlige, vil det da gjelde alle individer, inkludert de fra Ukraina. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke er absolutt ikke greit. Er ille nok at vi har rottweiler i Norge om det ikke skal komme flere slike raser med ustabilt tempererament.

Anonymkode: e9a6d...174

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (52 minutter siden):

Når det kommer til hundene så ser jeg at det kan virke rart men det er kjæledyr og så lenge de hadde de før Russland angrep så må de få lov. 

Nei 

• Liker 5
Skrevet

Er dette tilfelle? Helt horribelt. Vil ikke ha hunder avlet til kamp i Norge.

Er glad i hunder, men nå hadde vi nettopp et stygt hundeangrep rettet mot et barn. Vet ikke hvilken rase. 

Sier ikke at også fex pitbull ikke kan være fine familiehunder, og forstår at de er glade i hundene sine men dette er risky.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes alle husdyr bør ha en tid i karantene før innførsel. Men det har de kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Sterke mennesklige hensyn er argumentet. Jeg kjøper faktisk den at det er større grunn til å la noen som rømmer fra alt pga krig skal få slippe å også måtte miste kjæledyra sine. Det er ikke helt det samme argumentet når man bare har fryktelig lyst på en slik type hund.

Vi har en amstaff i gata, hyggelig nok hund den altså selv om den hater bikkja mi.  Jeg er ikke hysterisk i noen retning men er enig i at enkelte raser ikke hører hjemme i Norge. Kamphunder og ihjelavla hunder står begge på lista for min del. 

Anonymkode: 6332d...df9

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

TS er jo imot dette pga negative følelser for hundene IKKE at TS har lyst på selv!

Flott! At hundene får bli!

Kanskje dette vil bøte på fordommer.

Skal se at dere overlever 😆

Anonymkode: 95384...1c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

TS er jo imot dette pga negative følelser for hundene IKKE at TS har lyst på selv!

Flott! At hundene får bli!

Kanskje dette vil bøte på fordommer.

Skal se at dere overlever 😆

Anonymkode: 95384...1c9

Hø? TS her og jeg kan bekrefte at jeg ønsker meg en amstaff selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si meg enig. Jeg kjenner meg skuffet over Norge som tillater forbudte hunderaser bare fordi det er folk fra Ukraina. 

Anonymkode: f9756...751

Ja. Hunderasene er  jo forbudt fordi man mener de er farlige. Enten man er enig i det eller ikke, skulle man jo tro at en hund av en «farlig rase» ikke blir mindre farlig bare fordi den er eid av en ukrainsk flyktning. Og at det er det samme for den som eventuelt blir bitt av hunden om hunden tilhører en ukrainsk flyktning. Bitt er bitt. 
Synes jeg ser at en flyktning fra Syria eller Somalia hadde forsøkt å få med seg pitbullen sin til Norge…

Anonymkode: 9b5de...a14

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sterke mennesklige hensyn er argumentet. Jeg kjøper faktisk den at det er større grunn til å la noen som rømmer fra alt pga krig skal få slippe å også måtte miste kjæledyra sine. Det er ikke helt det samme argumentet når man bare har fryktelig lyst på en slik type hund.

Anonymkode: 6332d...df9

Men det gjelder jo bare hvis flyktningen er fra Ukraina? Flyktninger fra andre land er kanskje ikke fullt så traumatiserte de da, eller?

Anonymkode: 9b5de...a14

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Bacteria skrev (36 minutter siden):

Er dette tilfelle? Helt horribelt. Vil ikke ha hunder avlet til kamp i Norge.

Er glad i hunder, men nå hadde vi nettopp et stygt hundeangrep rettet mot et barn. Vet ikke hvilken rase. 

Sier ikke at også fex pitbull ikke kan være fine familiehunder, og forstår at de er glade i hundene sine men dette er risky.

Det var en Rottweiler. 

Anonymkode: 426a2...3ce

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns vell egentlig at det er helt greit at mennesker som må rømme fra hus og hjem grunnet krig, skal få ha med seg hunden sin, ulovlig eller ei. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Wilma89 said:

Jeg syns vell egentlig at det er helt greit at mennesker som må rømme fra hus og hjem grunnet krig, skal få ha med seg hunden sin, ulovlig eller ei. 

Blir jo det samme som at de skal få dyrke sin egen hasj på balkongen fordi de gjorde det hjemme. Loven skal være lik for alle, at innvandrere skal få bedre goder enn oss som har bygget opp landet gjennom skatt er IKKE riktig!

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg og svar til dette.

Sciurus, mod

AnonymBruker
Skrevet

Flyktninger får kontantstøtte også når de får barn , det får ikke de som kun har flyttet hit og ikke opparbeidet seg lang nok tid og inntekt til folketrygden.

Anonymkode: 3ff0d...cd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...