Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 15. juli 2024 Fader altså! Nå har jeg tabbet meg ut og sikkert ødelagt resten av ferien. Og jeg har skikkelig vondt inni meg og skammer meg. Presterte å klikke på svigermor foran hele storfamilien. Typisk meg at jeg går og irriterer meg i dagevis uten å si noe, for så plutselig å bare få helt nok og klikke helt. Megaflaut. Skjønner at jeg bare må legge meg helt flat, men fader så nedrig og skammelig. Må jeg ta unnskyld-runden til alle som var vitne, eller holder det med bare til henne og å late som ingenting ovenfor resten? konsteskt: Jeg har et anstrengt forhold til svigermor. Har virkelig prøvd å skjerpe meg og gå i meg selv etter at vi fikk barn, og akseptere at hun er som hun er. Men jeg har en grense, og den ble nådd i dag. Er også småsyk og barna er syke, så sover elendig for tiden. Er megasliten. Samboer har et helt absurd forhold til henne, tror nesten ikke jeg orker å forklare for det er så mye greier, men for å gjøre en lang historie kort: han syns hun er helt koko men tør aldri stå opp for seg selv (eller meg), og lar henne bare dure på. Så snakker han dritt om henne når hun ikke hører. Vel, det som irriterer meg er små spydigheter som hun kommer med hele tiden. Etter at vi fikk barn er det korrigering av min måte å være mor på. Alle klassikerene. Jeg kler for mye/ for lite på. Tilbyr for lite mat. Er for strengt med is og godteri. Ammer barna for lenge. Bla bla bla. Når minste baby gråter er det hele tiden sånn «Ja, lille venn, farmor er her. Farmor skal ta deg. Hun gråter fordi hun vil til farmor» etc, og det stemmer overhode ikke 😅 Hun er også veldig frekk i tonen når vi er alene, men hyggeligere når andre er rundt. Maser også konstant om at jeg må spise og hun gnafler på sjokolade, boller eller et eller annen usunt 24/7 og sliter masse med egen helse og overvekt. Har null magemål, og ga feks 3 åringen TRE is på rappen når hun skulle ha han en times tid alene hjemme mens jeg og samboer var ute å trillet baby. Da jeg sa at det var nok is for resten av helgen sa hun sånn: det er jo fredag. Og lørdag er lørdag så da blir det selvsagt kos. Alt dette har jeg lært meg å leve med. Denne ferien er det også noen andre i slekten som bor i samme hus samtidig, og hun er helt besatt av å være god vertinne for de. Helt forståelig. Men hun setter meg til å gjøre alt mulig for å bistå. Jeg kan forstå det også altså, men vi har jo små barn å ta oss av samtidig. Jeg må legge på sengene til de andre og støvsuge rommene de skal ha og sånt. Kunne godt gjort dette uten å mukke, men det er tonen det blir sagt i. Og liksom underforstått at jeg ikke gjør noe fordi jeg får sove en time lenger enn samboer om morgenen siden jeg er oppe halve natta med baby. I den familien som også er på besøk (de er veldig hyggelige) er det også en ti åring som er helt sykt understimulert og som lekeslåss med oss voksne hele tiden og lager et voldsomt hurlumhei og ståk og leven. Utestemme hele tiden og full trøkk. La oss kalle han Even. Jeg har akkurat lagt begge barna, og er megasliten selv. Rekker akkurat og sette meg i sofaen før svigermor tårner over meg og bare «Nå syns jeg du kan ta med deg Even ut i hagen og være litt sammen med han så Per (min mann) får hvilt seg». Da bare klikker jeg helt. Reiser meg opp og gauler at nå er det nok og at jeg er sliten og at jeg vil reise hjem og helt melt down. Skammer meg sånn og orker nesten ikke skrive det jeg sa for jeg blir så flau. Huff! Måtte bare blåse ut her. Hva gjør jeg nå??? Mannen sitter bare der som et mehe, og sånn forblir det. Skal jeg ta bilen og bare stikke å leie meg et rom på hotell? 🙈 Eller må jeg bare bite i det sure eple og gå opp å legge meg langflat? Anonymkode: 83da4...f96 1 72
Populært innlegg Hannah80 Skrevet 15. juli 2024 Populært innlegg #2 Skrevet 15. juli 2024 Du har da ingenting å be om unnskyldning for. Det er jo din svigermor som tråkker over grensene her. Og noe helt voldsomt også. Jeg hadde klikket for lenge siden. Jeg hadde forresten klikket på mannen også, siden han ikke backer deg opp i slike situasjoner. Huff, det er slitsomt med ferie. Føler med deg🥰 62 10 23
Populært innlegg Voyeur Skrevet 15. juli 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 15. juli 2024 Ikke legg deg langflat. Du må få mannen din til å snakke med henne, og mannen din må ta mere ansvar. Even kan foreldrene ta selv, og ikke du. Du kan snakke med henne om ei stund, og forklare kort og konsist hvorfor du sprakk, og beklage det, men ikke gjør det nå mens du er emosjonelt i kjelleren. Men kun gjør det hvis du tror det blir å gå inn. Pakk sakene og dra hjem i morgen. Ikke dra på ferie dit igjen. Mannen din kan ta ungene alene noen dager neste år. 37 2 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 Populært innlegg #4 Skrevet 15. juli 2024 Ikke beklag annet enn tonefallet ditt. Selve beskjeden står du for 100%, og det må du gjøre helt tydelig. Hvorfor i alle dager tenker svigermor at det er DITT ansvar å underholde noen andres 10-åring?? Akkurat som om du ikke har nok med dine egne barn. Den du dog bør beklage til er Even dersom han hørte utbruddet ditt, og forklare at dette på ingen måte handler om han eller at du ikke har lyst til å gå en tur med han, men heller det at du ikke liker at svigermor kommanderer deg til ting. Også har dere en god prat rundt dette, slik at han forstår at dette ikke handler om at du ikke ville være med han. Anonymkode: 7b147...510 45 5 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 Populært innlegg #5 Skrevet 15. juli 2024 Synes du gjorde helt rett i å klikke. Ikke noe å skamme seg for, på tide!!! Du kan si «Beklager, det kom ut på litt feil måte. Men jeg er dødssliten og Even er ikke mitt ansvar. Og han mannen min trenger ikke å hvile mer enn meg». Stay strong!! Girl Power!!! (Sorry har tatt et lite glass vin. Ta et du også!) Anonymkode: 6f8ff...0f7 39 5 21
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Even fortjener en unnskyldning stakkars. Ellers er du good. Anonymkode: 6a72e...e75 20 1 3
fru Alving Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Hvis du har vært ufin mot svigermor så bare be om unnskyldning og si at begeret var fullt. Og så kan dere kanskje droppe å feriere med de. Det høres ikke ut som om du trives med det og svigermor høres krevende ut. 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Personlig har jeg ingen respekt for folk som «klikker». Skriker du så har du tapt 100% og diskvalifisert deg fra enhver diskusjon. Jeg har en lik svigermor selv, og i en tilsvarende situasjon ville jeg bare ledd litt og ignorert. Hun har kommet seg veldig, for jeg lar ikke hennes ulike innfall gå innpå meg i det hele tatt. Er hun frekk så bare hever jeg et øyebryn og spør: Hva mente du egentlig med det? Etterhvert har hun nesten blitt som et lam. Anonymkode: 79c98...0cd 6 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Hvorfor skal du egentlig legge deg langflat? Hvorfor er det ikke svigermor og din mann som skal legge seg flate? Legg deg og sov og så tar du det som kommer i morgen. Tenker du har vist dem at nok er nok, og det står du for ❤️ Jeg hadde nok klikket lenge før deg 😁 Anonymkode: 55da4...06d 13 1 5
lillevill Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 Even på ti kan vel leke alene ute, eller med sine foreldre. Hvorfor skal du passe han på ti når du har små barn å ta deg av liksom? Jeg hadde bare latt det ligge. Evt si til svigermor at beklager utbruddet men du har sovet så dårlig i det siste og du føler Kansje at det er en del mas og styr nå og du er sliten. 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Hun trenger å forstå at det er nok nå. Jeg synes ikke du skal beklage. Mannen din er den som skal beklage, som lar henne behandle deg som dritt. Anonymkode: 14aba...b47 7 1 5
Lorieen Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 Du har INGENTING å beklage! Ta med deg babyen og reis hjem. 6 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 Du bør få medalje for å ikke ha klikket før. Anonymkode: 5a1b0...932 14 1 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fader altså! Nå har jeg tabbet meg ut og sikkert ødelagt resten av ferien. Og jeg har skikkelig vondt inni meg og skammer meg. Presterte å klikke på svigermor foran hele storfamilien. Typisk meg at jeg går og irriterer meg i dagevis uten å si noe, for så plutselig å bare få helt nok og klikke helt. Megaflaut. Skjønner at jeg bare må legge meg helt flat, men fader så nedrig og skammelig. Må jeg ta unnskyld-runden til alle som var vitne, eller holder det med bare til henne og å late som ingenting ovenfor resten? konsteskt: Jeg har et anstrengt forhold til svigermor. Har virkelig prøvd å skjerpe meg og gå i meg selv etter at vi fikk barn, og akseptere at hun er som hun er. Men jeg har en grense, og den ble nådd i dag. Er også småsyk og barna er syke, så sover elendig for tiden. Er megasliten. Samboer har et helt absurd forhold til henne, tror nesten ikke jeg orker å forklare for det er så mye greier, men for å gjøre en lang historie kort: han syns hun er helt koko men tør aldri stå opp for seg selv (eller meg), og lar henne bare dure på. Så snakker han dritt om henne når hun ikke hører. Vel, det som irriterer meg er små spydigheter som hun kommer med hele tiden. Etter at vi fikk barn er det korrigering av min måte å være mor på. Alle klassikerene. Jeg kler for mye/ for lite på. Tilbyr for lite mat. Er for strengt med is og godteri. Ammer barna for lenge. Bla bla bla. Når minste baby gråter er det hele tiden sånn «Ja, lille venn, farmor er her. Farmor skal ta deg. Hun gråter fordi hun vil til farmor» etc, og det stemmer overhode ikke 😅 Hun er også veldig frekk i tonen når vi er alene, men hyggeligere når andre er rundt. Maser også konstant om at jeg må spise og hun gnafler på sjokolade, boller eller et eller annen usunt 24/7 og sliter masse med egen helse og overvekt. Har null magemål, og ga feks 3 åringen TRE is på rappen når hun skulle ha han en times tid alene hjemme mens jeg og samboer var ute å trillet baby. Da jeg sa at det var nok is for resten av helgen sa hun sånn: det er jo fredag. Og lørdag er lørdag så da blir det selvsagt kos. Alt dette har jeg lært meg å leve med. Denne ferien er det også noen andre i slekten som bor i samme hus samtidig, og hun er helt besatt av å være god vertinne for de. Helt forståelig. Men hun setter meg til å gjøre alt mulig for å bistå. Jeg kan forstå det også altså, men vi har jo små barn å ta oss av samtidig. Jeg må legge på sengene til de andre og støvsuge rommene de skal ha og sånt. Kunne godt gjort dette uten å mukke, men det er tonen det blir sagt i. Og liksom underforstått at jeg ikke gjør noe fordi jeg får sove en time lenger enn samboer om morgenen siden jeg er oppe halve natta med baby. I den familien som også er på besøk (de er veldig hyggelige) er det også en ti åring som er helt sykt understimulert og som lekeslåss med oss voksne hele tiden og lager et voldsomt hurlumhei og ståk og leven. Utestemme hele tiden og full trøkk. La oss kalle han Even. Jeg har akkurat lagt begge barna, og er megasliten selv. Rekker akkurat og sette meg i sofaen før svigermor tårner over meg og bare «Nå syns jeg du kan ta med deg Even ut i hagen og være litt sammen med han så Per (min mann) får hvilt seg». Da bare klikker jeg helt. Reiser meg opp og gauler at nå er det nok og at jeg er sliten og at jeg vil reise hjem og helt melt down. Skammer meg sånn og orker nesten ikke skrive det jeg sa for jeg blir så flau. Huff! Måtte bare blåse ut her. Hva gjør jeg nå??? Mannen sitter bare der som et mehe, og sånn forblir det. Skal jeg ta bilen og bare stikke å leie meg et rom på hotell? 🙈 Eller må jeg bare bite i det sure eple og gå opp å legge meg langflat? Anonymkode: 83da4...f96 Jeg hadde tatt med ungene å reist hjem. Ærlig talt, det der hadde jeg ikke orket… Anonymkode: 24ff2...46d 11 3
NiceOrNothing Skrevet 15. juli 2024 #15 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fader altså! Nå har jeg tabbet meg ut og sikkert ødelagt resten av ferien. Og jeg har skikkelig vondt inni meg og skammer meg. Presterte å klikke på svigermor foran hele storfamilien. Typisk meg at jeg går og irriterer meg i dagevis uten å si noe, for så plutselig å bare få helt nok og klikke helt. Megaflaut. Skjønner at jeg bare må legge meg helt flat, men fader så nedrig og skammelig. Må jeg ta unnskyld-runden til alle som var vitne, eller holder det med bare til henne og å late som ingenting ovenfor resten? konsteskt: Jeg har et anstrengt forhold til svigermor. Har virkelig prøvd å skjerpe meg og gå i meg selv etter at vi fikk barn, og akseptere at hun er som hun er. Men jeg har en grense, og den ble nådd i dag. Er også småsyk og barna er syke, så sover elendig for tiden. Er megasliten. Samboer har et helt absurd forhold til henne, tror nesten ikke jeg orker å forklare for det er så mye greier, men for å gjøre en lang historie kort: han syns hun er helt koko men tør aldri stå opp for seg selv (eller meg), og lar henne bare dure på. Så snakker han dritt om henne når hun ikke hører. Vel, det som irriterer meg er små spydigheter som hun kommer med hele tiden. Etter at vi fikk barn er det korrigering av min måte å være mor på. Alle klassikerene. Jeg kler for mye/ for lite på. Tilbyr for lite mat. Er for strengt med is og godteri. Ammer barna for lenge. Bla bla bla. Når minste baby gråter er det hele tiden sånn «Ja, lille venn, farmor er her. Farmor skal ta deg. Hun gråter fordi hun vil til farmor» etc, og det stemmer overhode ikke 😅 Hun er også veldig frekk i tonen når vi er alene, men hyggeligere når andre er rundt. Maser også konstant om at jeg må spise og hun gnafler på sjokolade, boller eller et eller annen usunt 24/7 og sliter masse med egen helse og overvekt. Har null magemål, og ga feks 3 åringen TRE is på rappen når hun skulle ha han en times tid alene hjemme mens jeg og samboer var ute å trillet baby. Da jeg sa at det var nok is for resten av helgen sa hun sånn: det er jo fredag. Og lørdag er lørdag så da blir det selvsagt kos. Alt dette har jeg lært meg å leve med. Denne ferien er det også noen andre i slekten som bor i samme hus samtidig, og hun er helt besatt av å være god vertinne for de. Helt forståelig. Men hun setter meg til å gjøre alt mulig for å bistå. Jeg kan forstå det også altså, men vi har jo små barn å ta oss av samtidig. Jeg må legge på sengene til de andre og støvsuge rommene de skal ha og sånt. Kunne godt gjort dette uten å mukke, men det er tonen det blir sagt i. Og liksom underforstått at jeg ikke gjør noe fordi jeg får sove en time lenger enn samboer om morgenen siden jeg er oppe halve natta med baby. I den familien som også er på besøk (de er veldig hyggelige) er det også en ti åring som er helt sykt understimulert og som lekeslåss med oss voksne hele tiden og lager et voldsomt hurlumhei og ståk og leven. Utestemme hele tiden og full trøkk. La oss kalle han Even. Jeg har akkurat lagt begge barna, og er megasliten selv. Rekker akkurat og sette meg i sofaen før svigermor tårner over meg og bare «Nå syns jeg du kan ta med deg Even ut i hagen og være litt sammen med han så Per (min mann) får hvilt seg». Da bare klikker jeg helt. Reiser meg opp og gauler at nå er det nok og at jeg er sliten og at jeg vil reise hjem og helt melt down. Skammer meg sånn og orker nesten ikke skrive det jeg sa for jeg blir så flau. Huff! Måtte bare blåse ut her. Hva gjør jeg nå??? Mannen sitter bare der som et mehe, og sånn forblir det. Skal jeg ta bilen og bare stikke å leie meg et rom på hotell? 🙈 Eller må jeg bare bite i det sure eple og gå opp å legge meg langflat? Anonymkode: 83da4...f96 Omg for ei megge!! Svigermor altsa ! Nei , du skal ikke si unnskyld til henne . Hun skal si unnskyld til deg! Hun behandler deg jo som en slave ! Hadde ALDRI falt meg inn å behandlet min svigerdatter sånn . Syns du her og nå skal bestemme deg for å ALDRI mer feriere hos henne . 8 4
NiceOrNothing Skrevet 15. juli 2024 #16 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg hadde tatt med ungene å reist hjem. Ærlig talt, det der hadde jeg ikke orket… Anonymkode: 24ff2...46d Enig 🙌 5 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #17 Skrevet 15. juli 2024 Ta med deg ungene og reis hjem. Hvis Even var der ville jeg beklaget til han at jeg hevet stemmen. Anonymkode: 2c440...2f1 6 2
minister-mio Skrevet 15. juli 2024 #18 Skrevet 15. juli 2024 Du og mannen din har jo ansvar for deres barn, hyggelig å bidra med alle barna i familien, men hvorfor i alle dager må du passe tiåringen til noen andre så din mann får hvilt seg? Svigermor virker koko 15 1
SnartMammaLykke Skrevet 15. juli 2024 #19 Skrevet 15. juli 2024 (endret) Forstår at du klikker! Svigermoren din høres forferdelig ut. Ikke dra på tur med henne, og hold deg unna henne så mye du kan. Ikke besøk henne, ikke dra på ferie med henne! Jeg hadde snakket med samboer å fått han til å prate med henne. Reis hjem i morgen å si takk for deg! Snakk eventuelt med henne å beklag tonen du hadde, men fortell at du er sliten og at du reagerer på måten hun snakker til deg på. Spring mens du kan! Endret 15. juli 2024 av SnartMammaLykke 5 2 3
Bacteria Skrevet 15. juli 2024 #20 Skrevet 15. juli 2024 Virker som om svigermor behandler deg som sin private hushjelp… hvorfor i h….. var det du som skulle underholde 10-åringen etter å ha lagt dine egne barn? Hva med «Per» eller hvorfor ikke Evens foreldre? Rart opplegg. Høres forresten ut som svigermor også er preget av gjestesituasjonen og stressa, og derfor mister gangsynet slik at du blir sett på som hennes forlengede arm. Skjønner at du klikka, trasig at mannen din ikke står opp for deg. Det er faktisk et større problem enn svigermor her. Tror jeg ville latt som ingenting jeg. Du har jo satt skapet på plass. I min verden er det lov å bli sinna. Hvertfall når det er berettiget. Hvem du skal unnskylde deg til får du nesten kjenne på selv (om noen). Men ta en prat med Even ihvertfall. Fikk litt vondt av ham. (Hilsen ei som barn opplevde at kvinner i storfamilien klikket på hverandre titt og ofte. Da jeg var 6 år opplevde jeg at mamma, tanter og farmor kastet ei dukke som var bursdagsgaven min mellom seg i fullt sinne… så ja… det kan bli verre 😜) Klem og god natta. 9 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå