Gå til innhold

Mannen sier vanlig myggstikk, kan da ikke stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I flere måneder har vi, spesielt jeg og babyen blitt bitt av noe. Mannen mener det bare er myggstikk og ikke noe å bekymre seg over.

Jeg derimot begynner å bli overbevist om at det er et kryp, kanskje til og med i sengen. Men mannen min mener det ikke kan stemme siden han ikke blir bitt like ofte.

Altså vi får store bitt, som etter en dag hovner opp, også etter noen dager gåe bort. Det kan også danne seg også en bitte liten gul byll når den nærmer seg slutten. Men etter en dag er det stort, hovent og klør. Legger ved bilder.

vi bor på landet så det er fullt av fluer hjemme. Ser nesten ikke til mygg, så det er merkelig at det skal være mygg.

her om dagen så sa jeg «nå beit den meg på leggen» dro opp buksa og der var det ikke noe. Senere på dagen vokste deg seg en kul, så det var noe likevel. Dette var under en bukse, ikke noe mygg i nærheten.

Og når babyen hadde fått stikk i ansiktet var det kanskje 4 stykk som over 2-3 dager spurte «hva er det som er skjedd med hen?».. altså folk må da kjenne igjen et vanlig myggstikk, så det tilsier at dette ikke er vanlig mygg. 

eller tar jeg feil?

IMG_2866.jpeg

IMG_2859.jpeg

IMG_2879.jpeg

Anonymkode: c021f...451

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke ut som noe myggstikk jeg har sett. Mygg hører man jo også.

Anonymkode: 83b74...121

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns heller ikke det ser ut som myggstikk. Har dere sjekket om dere kan ha veggdyr i hus? Man ser dem gjerne ikke i dagslys. De etterlater seg svarte merker under senger (og kanskje sofa?) Dere burde sjekke hvordan det ser ut under sengen. Fuglelopper er også en mulighet. 

Anonymkode: 53ab0...da5

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Ene barnet mitt er allergisk mot myggestikk, hun ser sånn ut. Får zyrtec når hun får myggestikk, det hjelper så det ikke blir så store hevelser og kløe

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det ligner veldig på bitt jeg fikk av edderkopp en gang. Edderkopper biter sjelden, men det hender de gjør det. Ikke farlig, bare ubehagelig.

Anonymkode: 545e6...fb7

AnonymBruker
Skrevet

Fuglelopper?

Anonymkode: 8e382...202

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som fuglelopper. Klør veldig. Et mareritt å ha. Du må finne kilden. Vask alt av klær og sengetøy. Sjekk ventiler.

Anonymkode: 2cb3e...87a

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I flere måneder har vi, spesielt jeg og babyen blitt bitt av noe. Mannen mener det bare er myggstikk og ikke noe å bekymre seg over.

Jeg derimot begynner å bli overbevist om at det er et kryp, kanskje til og med i sengen. Men mannen min mener det ikke kan stemme siden han ikke blir bitt like ofte.

Altså vi får store bitt, som etter en dag hovner opp, også etter noen dager gåe bort. Det kan også danne seg også en bitte liten gul byll når den nærmer seg slutten. Men etter en dag er det stort, hovent og klør. Legger ved bilder.

vi bor på landet så det er fullt av fluer hjemme. Ser nesten ikke til mygg, så det er merkelig at det skal være mygg.

her om dagen så sa jeg «nå beit den meg på leggen» dro opp buksa og der var det ikke noe. Senere på dagen vokste deg seg en kul, så det var noe likevel. Dette var under en bukse, ikke noe mygg i nærheten.

Og når babyen hadde fått stikk i ansiktet var det kanskje 4 stykk som over 2-3 dager spurte «hva er det som er skjedd med hen?».. altså folk må da kjenne igjen et vanlig myggstikk, så det tilsier at dette ikke er vanlig mygg. 

eller tar jeg feil?

IMG_2866.jpeg

IMG_2859.jpeg

IMG_2879.jpeg

Anonymkode: c021f...451

Vegger.

Anonymkode: 25ccf...d2b

Skrevet

Jeg har blitt bitt av veggedyr flere ganger, de ser prikk like ut. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fuglelopper?

Anonymkode: 8e382...202

Neppe. Typisk for loppebitt er at man får flere bitt, gjerne flere enn to-tre, nokså tett.

Anonymkode: 545e6...fb7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser ut som fuglelopper. Klør veldig. Et mareritt å ha. Du må finne kilden. Vask alt av klær og sengetøy. Sjekk ventiler.

Anonymkode: 2cb3e...87a

Ser ikke ut som fuglelopper, det er masse små bitt rundt. Og det klør som et helvete, og når du begynner å klø begynner det å væske og svi.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vegger.

Veggdyr skulle det stå!

AnonymBruker
Skrevet

At bare noen i familien blir bitt, er nok helt vanlig. Hos oss var det henne, og yngste sønn som smakte best. Fuglelopper kunne gi lignende utslett. Typisk var det katten som dro dem inn, og opp i senga. 

Anonymkode: f46c1...c52

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At bare noen i familien blir bitt, er nok helt vanlig. Hos oss var det henne, og yngste sønn som smakte best. Fuglelopper kunne gi lignende utslett. Typisk var det katten som dro dem inn, og opp i senga. 

Anonymkode: f46c1...c52

Men de ser ikke sånn ut. Er masse småbitt, og de væsker gul veske når man har klødd.

Skrevet

Det der er sånne digre klumper av noen myggstikk jeg har begynt å få i voksen alder. Smører på hvitvask eller xylocain og plystrer videre. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke noen ekspert,men fuglelopper er det ikke. Det tør jeg si.

Fugleloppene finner frem til de synlige blodårene på kroppen vår (vener) og biter gjerne flere ganger. Området blir rødt og større enn på ditt bilde og de klør helt forferdelig. 

Jeg synes heller ikke at det ligner myggstikk.

Har du Aloe Vera i huset?

Det hjelper meg, for jeg reagerer veldig på insektstikk. 

Håper at du finner synderen. 

Lykke til.😄

AnonymBruker
Skrevet

Sånn ser jeg ut når jeg er på Østlandet og blir stukket av mygg, jeg tåler ikke myggen der borte🤪

Anonymkode: 49594...c43

• Liker 6
Gjest jegerrinne
Skrevet

Sån blir både jeg og jenta av mygg. Begge bruker zyrtec. Og til tider er stikkstedet varmt.

Vi har til tider så stort at det egentlig ser ut som klegg eller veps har stukket

Skrevet (endret)

Jeg får ofte slike på telttur og fjellturer, tror jeg reagerer litt på stikk. Men for meg er det helt normalt, sliter med kløe i minst en uke etterpå.

Endret av Kira123
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke myggstikk. Det ligner veldig eksakt på bed bugs. Hatt begge ganger jeg var i NYC. Men de bet hovedsaklig på leggene mine. Borte etter ca to uker.

Burde kanskje kjøre en skadedyr-utrydning. 

Anonymkode: 06230...278

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...