Gå til innhold

Er det normalt å prakke bilder av egne barn på andre

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Sært og rart, helt klart. 
Greit nok å være stolt av barna sine, men dette høres litt vilt ut. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde aldri hengt opp kalender av venners barn, når har barn/barnebarn og familie sjøl.
Ville aldri funnet på å gi bildekalender til venner, med mindre de spurte etter, dvs ganske usannsynlig.
Hvis jeg skal henge opp kalender av barna/barnebarna, må jeg enten ha laget selv, så alle "mine og dine" er med, eller de ("min og dine") må greie å samarbeide for å lage en felles kalender, kan ikke ha 10-12 kalendre på veggen....
Kalendre som omhandler kun ett barnebarn eller bare 1 av våre barns familie, kommer ikke på veggen (så noen har nok blitt skuffet..), likedan store bilder hver jul av noen av barnebarna er bortkastet (noen skuffet der også..), her blir det ikke gjort forskjell og det er som andre sier begrenset plass på veggene, og vi vil jo gjerne velge selv hva som skal på veggen - men 1 felles kalender fra alle hadde vært koselig og ville blitt hengt opp. Det skulle tatt seg ut om vi hadde sendt bilde av oss to "gamlingene" i str 40x70 og trodd/forventet noen av barna ville ha det på veggen...🤣 

Anonymkode: 65919...797

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nå vel bare besteforeldre og gammeltanter som vil ha sånne kalendere? Hadde ikke hengt opp de bildene, hun fikk bare bli sur. Send et julekort med bilde av arvingene, det er nok…..og koselig å få😄

Anonymkode: 871a6...9fa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri hengt opp! Hadde hun spurt,så hadde jeg svart høflig hvorfor.

Anonymkode: 77039...870

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har fått flere ganger kalender med bilder av barnet til tanteungen min. Må ærlig innrømme at de aldri har blitt hengt opp. Har egne barn og barnebarn som jeg heller vi ha bilder av på veggen. 

Anonymkode: 29129...b1e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør folk sånn? Kunne ikke falt meg inn 😂

Men altså, legg det bort eller kast det. Ikke heng det opp, bare si at du ikke har plass evt heng opp en selvvalgt kalender.

Anonymkode: 3dc60...3a5

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mangel på sosiale antenner. Alle burde skjønne instinktivt at folk ikke vil ha bilder av andre par sine barn hengene hjemme hos seg.

Anonymkode: c8420...4db

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er veldig koselig å få bilder og kalendere av bonus barnebarna. Er en stund siden vi sist fikk det, så jeg har nylig ytret ønske om det :D 

Men hadde jeg fått det samme av venner eller perifer familie, så hadde det ikke blitt hengt opp, det hadde bare vært merkelig. Men julekort er koselig da :) 

Anonymkode: e0f99...431

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nå får jeg sikkert så hatten passer, men stusset over en ting en venninne av meg gjør. Hun lager sånne store kalendere med bilder av de tre barna. Sånne som man trykker opp og har selv og gir til besteforeldre. Hun gir slike til oss i vennegjengen også. Dette syns jeg er meget spesielt. Vi har nemlig alle små barn på omtrent samme alder. Hun har også gitt lerret med bilde av den ene datteren sin da hun var nyfødt. Det jeg reagerer mest på er at hun sjekker at vi har de på veggen. Hun sier sånn: hvor har du hengt kalenderen osv. Samtlige av oss bur i mindre leiligheter uten uendelig mye veggplass. Jeg ønsker jo å bruke den lille plassen jeg har på å henge opp egne bilder og evt egen kalender med mine barn. Ikke hennes liksom. Syns det å prakke på andre slike store bilder og store kalendere (A3) med bilder av egne barn viser mangel på sosiale antenner. Hva syns du? 

Anonymkode: c4826...679

For nærmeste familie er det koselig å få slike kalendere, men det blir kanskje litt rart når en bare er venner og har barn selv å få en slik kalender med venners barn. Med mindre det er bilder av dere sammen med dem, da? Hvis ikke vil en heller ha kalender med bilder av egen familie.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får julekort av noen venner med barna deres, det er hyggelig og normalt.

Å gi kalender eller store bilder er jo helt blåst.

Anonymkode: a2691...c3e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hsdde ikke hengt opp. Og hvis hun etterlyste hadde jeg sagt at plassen på veggen er forbeholdt ev famimiebilder. Hadde også sagt at hun ikke trengte å lage sånne ting til meg. 

Her må du bare være helt ærlig.

Anonymkode: d4198...32c

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt normalt for de foreldrene som mener sitt/sine barn er det eneste og viktigste i verden. Og det mener de alle rundt seg bør synes også..

Anonymkode: d2830...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres veldig spesielt ut. Jeg hadde antagelig sagt nei takk til gaven faktisk. Hadde hengt opp bilder av mine egne barn istedet, eventuelt katten.

Anonymkode: aa9cb...d28

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå er det ikke alltid vi barnløse har lyst på bilder av andre sine unger heller da. Det virker som om noen tror det. Jeg henger ikke bilder av folk eller dyr på veggen. Jeg er glad i dem, men vil bare ikke ha de på veggen.

Anonymkode: befba...283

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt! Ville bare lagt det i en skuff og svart at jeg ikke hadde plass hvis det ble etterspurt, så kanskje hun tar hintet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såpass sært så jeg blir veldig nysgjerrig på hvordan denne dama fungerer ellers? Hun må jo ha en rekke andre quirks når hun er så langt ute på viddene med hva som er passende venninnegaver.

Endret av ElectricScum
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart

Her har besteforeldre fått da har jeg gått sammen med svigerinne mi og satt bilder av hennes barn og slik at det er bilder av alle barnebarna

A4 bilder har de som har ytret ønske fått. Bestevenninna mi har ønsket seg til jul i alle år. Og har bilder av mine barn hengende i ene gangen, så der henger det bilder fra de ble født og frem til i dag. Ho har og en del tegninger og malte bilder og som ungene her har laget. Ho er som en tante til barna er og fadder til begge. Så blir anderledes.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Venninen min sluttet med store bilder og kalender etter at jeg ga det samme til henne 2 juler på rad. Jeg lagde ikke med ungene mine men brukte bilder av katta og hunden. Lot henne lide seg gjennom en hyggestund hvor vi bladde gjennom kalenderen og jeg snakket om bildene. Tror det hadde fungert enda bedre med akvariefisk eller en hel kalender med hamsteren som spiser forskjellige ting.

Anonymkode: 3a105...aca

😂😂😂 Dette er det beste jeg har hørt!!! 😂😂😂👏👏👏👏

Anonymkode: fc753...d77

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en sånn en i min krets også. Jeg trenger ikke hundrevis av bilder av den ungen hennes... Jeg har selv barn, og det har aldri  falt meg inn å lage sånt til andre enn besteforeldre, som faktisk setter pris på det. 

Anonymkode: d88a9...394

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun venninnen mangler litt antenner. Hvordan er hun ellers?

Anonymkode: 0a721...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...