Gå til innhold

Er det normalt å prakke bilder av egne barn på andre

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå får jeg sikkert så hatten passer, men stusset over en ting en venninne av meg gjør. Hun lager sånne store kalendere med bilder av de tre barna. Sånne som man trykker opp og har selv og gir til besteforeldre. Hun gir slike til oss i vennegjengen også. Dette syns jeg er meget spesielt. Vi har nemlig alle små barn på omtrent samme alder. Hun har også gitt lerret med bilde av den ene datteren sin da hun var nyfødt. Det jeg reagerer mest på er at hun sjekker at vi har de på veggen. Hun sier sånn: hvor har du hengt kalenderen osv. Samtlige av oss bur i mindre leiligheter uten uendelig mye veggplass. Jeg ønsker jo å bruke den lille plassen jeg har på å henge opp egne bilder og evt egen kalender med mine barn. Ikke hennes liksom. Syns det å prakke på andre slike store bilder og store kalendere (A3) med bilder av egne barn viser mangel på sosiale antenner. Hva syns du? 

Anonymkode: c4826...679

• Liker 30
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, huff... Nei. Enten mangler hun fullstendig bakkekontakt, ellers så er hun lat og bare gir det samme til alle 😄

Anonymkode: 1a5d2...679

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt!! 

Anonymkode: 8274e...5db

• Liker 21
Skrevet

På tide å si at man dropper vennegaver fra nå av. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Heng opp bilder av dine barn. Føler hun seg viktig? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er veldig rart. Og slike store bilder er jo dyre også? Vet at flere bruker å lage små kort som er i postkort str. med bilder av barna på som de gir bort som julekort til venner. Det er jo koselig, men sånne digre bilder av andre sine barn blir litt merkelig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å ei sånn som lever i en egen boble der hennes barn overgår alle andres. Newsflash til henne, de gjør ikke det.

Anonymkode: 51174...faf

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Jaane doe skrev (4 minutter siden):

Det er veldig rart. Og slike store bilder er jo dyre også? Vet at flere bruker å lage små kort som er i postkort str. med bilder av barna på som de gir bort som julekort til venner. Det er jo koselig, men sånne digre bilder av andre sine barn blir litt merkelig.

Ja. Men dette er litt sånn halv-jalla bestilt selv på nett med dårlig oppløsning. Så sikkert ikke så veldig dyrt. Men veldig sært. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå får jeg sikkert så hatten passer, men stusset over en ting en venninne av meg gjør. Hun lager sånne store kalendere med bilder av de tre barna. Sånne som man trykker opp og har selv og gir til besteforeldre. Hun gir slike til oss i vennegjengen også. Dette syns jeg er meget spesielt. Vi har nemlig alle små barn på omtrent samme alder. Hun har også gitt lerret med bilde av den ene datteren sin da hun var nyfødt. Det jeg reagerer mest på er at hun sjekker at vi har de på veggen. Hun sier sånn: hvor har du hengt kalenderen osv. Samtlige av oss bur i mindre leiligheter uten uendelig mye veggplass. Jeg ønsker jo å bruke den lille plassen jeg har på å henge opp egne bilder og evt egen kalender med mine barn. Ikke hennes liksom. Syns det å prakke på andre slike store bilder og store kalendere (A3) med bilder av egne barn viser mangel på sosiale antenner. Hva syns du? 

Enig!

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Men dette er litt sånn halv-jalla bestilt selv på nett med dårlig oppløsning. Så sikkert ikke så veldig dyrt. Men veldig sært. 

Åja,  nei da er de sikkert ikke så dyre. Men jeg tenker at da er det jo ihvertfall litt spesielt å gi bort sånt når bildene til og med er dårlige? 🤔

Skrevet

En billig , enkel og fullstendig upassende gave til alle andre enn besteforeldre. Du lar selvsagt være å henge opp noe som helst på veggene annet enn det du virkelig har lyst til å henge der.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå trodde jeg du skulle nevne å vise bilder på telefon eller sende utallige snap. 

Det her er jo superspesielt🫣😂

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp et stort lerretbilde av dine barn til henne og spør hvor hun har hengt det når du kommer på besøk 😅 Samme med kalender. Kanskje hun skjønner det da.

Anonymkode: 26ffb...037

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kjøp et stort lerretbilde av dine barn til henne og spør hvor hun har hengt det når du kommer på besøk 😅 Samme med kalender. Kanskje hun skjønner det da.

Anonymkode: 26ffb...037

Og pass på å bestille noe billig dritt med elendig kvalitet! 

Anonymkode: 7e281...99e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke så helt uvanlig, vet om noen mødre (aldri fedre) som tydeligvis tenker at de har spikret julegavene for de neste 18 årene når de får barn. Men ingen av dem har gått så langt som å spørre hvorfor kalenderen ikke henger på veggen. 

Anonymkode: 6e246...fa4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Venninen min sluttet med store bilder og kalender etter at jeg ga det samme til henne 2 juler på rad. Jeg lagde ikke med ungene mine men brukte bilder av katta og hunden. Lot henne lide seg gjennom en hyggestund hvor vi bladde gjennom kalenderen og jeg snakket om bildene. Tror det hadde fungert enda bedre med akvariefisk eller en hel kalender med hamsteren som spiser forskjellige ting.

Anonymkode: 3a105...aca

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bare spesielt , men egentlig også litt morsomt😃 Kan det være en form for humor? 

Anonymkode: 0d3df...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Veldig spesielt. Vi gir hovedsakelig til besteforeldrene til barna(våre foreldre), men etter at han ba om det har vi gitt til en onkel av mannen også. 

Bilder er kun gitt til besteforeldre. Innrammet bilde i størrelse mellom A4 og A5

Anonymkode: 53fa5...202

• Liker 2
Skrevet

Vi har kun gitt til de som ønsker seg dette. Barnløse tanter og onkler har disse på ønskelisten. Besteforeldrene synes de er veldig fine. Hadde aldri gitt til venner..

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...