AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Del Skrevet 15. juli 2024 Er på dag 3 av en 10-dagers tur. 20 km per dag. Har begynt å få vannblemmer mellom stortåa og neste tå. Stikke hull eller la være? Andre gnagsårtips tas også villig i mot. Anonymkode: 91cc5...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Del Skrevet 15. juli 2024 Nei ikke stikk hull, blir vondere da.. har du gnagsårplaster med deg eller? Anonymkode: b7aab...7f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Nei ikke stikk hull, blir vondere da.. har du gnagsårplaster med deg eller? Anonymkode: b7aab...7f2 Ja, kjøpte i dag Anonymkode: 91cc5...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, kjøpte i dag Anonymkode: 91cc5...f93 Kjør på med det og la den være. Plasteret ordner opp:) Anonymkode: b7aab...7f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Del Skrevet 15. juli 2024 Har du med sytråd i bomull? I så fall, stikk den forsiktig igjennom vannblemma, la det være igjen litt rådender ut på begge sider. Da tømmes vannblemma, og huden legger seg fint tilbake. Trekk ut tråden når blemma er tom og ha på et vanlig plaster. Sov gjerne uten plaster. Anonymkode: c803e...d1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Del Skrevet 15. juli 2024 Vannblemmer skal stå så lenge som mulig for å forhindre infeksjon. Stikker du hull, så får du et åpent sår som er meget utsatt for infeksjon. Anonymkode: a1c5c...bec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Del Skrevet 15. juli 2024 Jeg stikker bestandig hull Anonymkode: ed2f2...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjør på med det og la den være. Plasteret ordner opp:) Anonymkode: b7aab...7f2 Jeg har nettopp kommet frem for dagen og har byttet til sandaler og tørre sokker. Bør jeg sette det på med en gang eller vente til i morgen? Skal det tørke om natta? Anonymkode: 91cc5...f93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Del Skrevet 15. juli 2024 Jeg stikker bestandig hull og smører på Pyrisept. Anonymkode: b112d...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Del Skrevet 15. juli 2024 Da jeg fikk en stor vannblemme i forrige uke etter flere langturer, løste jeg dette ved å brette 4 tørk toalettpapir til en kompakt, tykk, liten firkant, og limte dette inntil neste tå slik at det oppstod et tvungent mellomrom mellom tærne. Mer friksjon ble det derfor ikke, vannblemmen fikk være i fred, og etter noen dager hadde den tørket inn. Første gang jeg har forsøkt dette etter at jeg kom på idéen, men det fungerte overraskende godt; å stikke hull på en vannblemme er ikke nødvendig så lenge man fysisk kan hindre friksjonen. - B. Anonymkode: a8aae...561 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå