AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Hei! Har en ettåring som utvikler separasjons angst nå. Hun er generelt litt tilbakeholden/ sensitiv og stå på vilje. Men denne sommeren har vi vært på camping tur og da har hun begynt å grine når fremmede folk har gått inn i camping vogna si?? i dag var vi også hos tremenningen hennes, og når moren til tremenningen gikk ut av rommet begynte datteren min å gråte noe forferdelig og krabbe etter henne? i det siste har hun også begynt å gråte hvis ikke jeg og faren sammen er med henne i rommet. Hvis en av oss går blir det Baluba og hun vil helst at vi er alle sammen? er dette normalt? Hun virker ellers blid og fornøyd og leker fint for seg selv, kommer til oss for trøst osv Anonymkode: 1baec...188
Kvinne87Rogaland Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Tror det er normalt, min ettåring har også grått når folk har gått. Til og med folk han knapt kjenner som har vært innom i 5 min, han gråter når de går. Ikke mye, han glemmer det etter 10 sekund 😛
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Det er ikke uvanlig eller unormalt. Ett av mine to barn gråt når det så folk gå og dører bli lukket, det andre ikke. Rundt denne alderen vil barnet etter hvert få stadig større forståelse av at ting de ikke kan se fortsatt eksisterer. Men reaksjonen har nok en sammenheng med at de ikke helt forstår dette enda. Jeg jobber i småbarnavdeling i barnehage, og i august når det har startet nye ettåringer, og det er like slitsomt hver gang kolleger fra en naboavdeling kommer en snartur innom for å hente noe eller gi en beskjed, og så går igjen. For når de lukker døra etter seg, har får vi gjerne en liten gjeng ettåringer som trenger masse trøst. Her er det forsterket av separasjonen fra foreldrene, slik at det er flere som reagerer på denne måten selv om de ikke har gjort det hjemme fra før. Anonymkode: 4e2d3...fe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå