Gå til innhold

Hvorfor kan ikke helgesamvær bestå av vanlige aktiviteter?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har en datter som er hos oss annenhver langhelg og et døgn i uken.

Han er en typisk "tivolipappa" som har dårlig samvittighet overfor ungen sin, og ønsker at det skal være full rulle og bare kule aktiviteter når jenta er hos oss.

Det skal være tur på tivoli, kino, shopping, hytteturer, museum, fjellturer, overnatte i telt, tur til badestrand, lage akkurat den maten som hun vil ha, ha overnattingsbesök med hennes venner eller at hun overnatter hos venner, tur til Starbucks, badeland og andre aktiviteter 🥵

Det blir både dyrt og slitsomt å ha fullt program de dagene jenten er hos oss, og jeg sier til samboer at hun må også få oppleve vanlige hverdager, og at barn har godt av å kjede seg og ikke få alt servert på fat.

Han er ikke enig og planlegger disse helgene til punkt og prikke, og hvis det blir væromslag eller noe skjer slik at noen planer må skrinlegges eller forandres, blir han veldig stresset og føler at hele samværet går till h******.

Hva tenker dere?

Anonymkode: ec19a...866

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke så rart at han vil gjøre gøye ting med barnet han kun ser annenhver helg . Hadde gjort det samme

Anonymkode: 4234c...784

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Det virker for meg som om mange foreldre tror de jobber i underholdningsbransjen. Ikke bare helgepappa. Og Io, barn har godt av å oppleve helt vanlige ting. Kjede seg og bli kreative. Dette jaget……

Anonymkode: 15a45...501

• Liker 10
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da ikke så rart at han vil gjøre gøye ting med barnet han kun ser annenhver helg . Hadde gjort det samme

Anonymkode: 4234c...784

Jo men da blir jo jenta vant til at når hun er hos faren så er det full rulle fra morgen til kveld, og alt blir servert uten at hun trenger å være engasjert selv.

Hos moren har hun helt vanlige hverdager med kjekke ting som skjer innimellom, som er helt vanlig.

Han ser barnet sitt ett døgn i uken også, så det går aldri mer enn 3-4 dager mellom hver gang de sees.

Ts

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig så har barn godt av å kjede seg og ha vanlige dager. 

Men jeg skjønner samboeren din godt som ser datteren sin så skjeldent. 

Hvorfor har han så lite samvær? 

Anonymkode: d74de...7a6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner veldig godt att pappa suser på litt for han går jo glipp av så masse. 

Men, jo, noen helger kan en nok kjede seg også, men nå har han jo satt "malen" på hvordan helgene skal bli, og må jobbe derretter. Men kanskje det blir en stressfaktor å alltid måtte yte og toppe helgene 

Men, snart er jenta blitt så stor att det slett ikke er kult å henge med pappa lenger, så jeg tenker du kan ta ett lite steg til sides, og la de kose seg i denne stunden så best dei kan, så får en heller håpe att vippskrava ikke kommer for ofte i tenåra fordi han aldri har lært frøkna å tåle ett nei 

Anonymkode: cd4c0...78f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvfølgelig så har barn godt av å kjede seg og ha vanlige dager. 

Men jeg skjønner samboeren din godt som ser datteren sin så skjeldent. 

Hvorfor har han så lite samvær? 

Det er jo ikke så sjeldent når jenta er her fra fredag til tirsdag annenhver uke, og ett døgn i uken i tillegg.

Han hadde mindre samvær tidligere, men har presset på for å få mer samvær siden det er moren som styrer dette.

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skjønner veldig godt att pappa suser på litt for han går jo glipp av så masse. 

Men, jo, noen helger kan en nok kjede seg også, men nå har han jo satt "malen" på hvordan helgene skal bli, og må jobbe derretter. Men kanskje det blir en stressfaktor å alltid måtte yte og toppe helgene 

Men, snart er jenta blitt så stor att det slett ikke er kult å henge med pappa lenger, så jeg tenker du kan ta ett lite steg til sides, og la de kose seg i denne stunden så best dei kan, så får en heller håpe att vippskrava ikke kommer for ofte i tenåra fordi han aldri har lært frøkna å tåle ett nei 

Anonymkode: cd4c0...78f

Det har vært en stressfaktor de siste årene fordi han hele tiden skal toppe alt samvær, inkludert ferier, med noe hun ikke har opplevd før.

Hun har blitt tenåring, er bortskjemt siden hun er enebarn og er vant til at moren og faren betaler alt uten at hun trenger å løfte en finger, men hun er ikke frekk i munnen eller sur, men ei blid, høflig og hyggelig jente.

Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo ikke så sjeldent når jenta er her fra fredag til tirsdag annenhver uke, og ett døgn i uken i tillegg.

Han hadde mindre samvær tidligere, men har presset på for å få mer samvær siden det er moren som styrer dette.

Ts

Annen hver helg + en dag er fortsatt ikke så mye. Hvorfor ikke 50/50.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er en typisk "tivolipappa" som har dårlig samvittighet overfor ungen sin, og ønsker at det skal være full rulle og bare kule aktiviteter når jenta er hos oss.

Det skal være tur på tivoli, kino, shopping, hytteturer, museum, fjellturer, overnatte i telt, tur til badestrand, lage akkurat den maten som hun vil ha, ha overnattingsbesök med hennes venner eller at hun overnatter hos venner, tur til Starbucks, badeland og andre aktiviteter 🥵

Det blir både dyrt og slitsomt å ha fullt program de dagene jenten er hos oss, og jeg sier til samboer at hun må også få oppleve vanlige hverdager, og at barn har godt av å kjede seg og ikke få alt servert på fat.

Han er ikke enig og planlegger disse helgene til punkt og prikke, og hvis det blir væromslag eller noe skjer slik at noen planer må skrinlegges eller forandres, blir han veldig stresset og føler at hele samværet går till h******.

Hva tenker dere?

Tenker at det er da helt opp til han. Har du et problem med det - så ta det opp med han - hva vi - randoms på nett mener betyr ingenting. 

Anonymkode: cbc86...26a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Si til ham at han risikerer at det går ut over båndet deres om det er full rulle og full timeplan hele tiden mens de er sammen. Det kan føre til at de ikke får noen ordentlig kontakt fordi de aldri gjør noe rolig sammen, der fokuset er hverandre. Man trenger å gjøre «ingenting» sammen av og til for å få en ekte relasjon. Rom til å prate, faktisk «se» hverandre og tid til å være i øyeblikket. 

Anonymkode: b364a...cc5

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker dere?

Hvorfor har han barnet sitt KUN annenhver helg?? Selvfølgelig vil han da finne på "tivoli" ting. 

Har dere barn sammen? Og han ser kun sitt barn 2 helger i måneden? Pga du ikke vil ha barna der?

Anonymkode: 464d1...6e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke denne tenåringsjenta venner der dere bor? Hørtes slitsomt ut og måtte underholde henne hele tiden. Enig med deg, TS. Pappa styrer fælt.

Anonymkode: fdd8a...705

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med jenta hva hun synes. Det kan godt hende hun synes det er deilig å få slappe av litt.

Anonymkode: cf58b...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har han barnet sitt KUN annenhver helg?? Selvfølgelig vil han da finne på "tivoli" ting. 

Har dere barn sammen? Og han ser kun sitt barn 2 helger i måneden? Pga du ikke vil ha barna der?

TS skriver jo at han har datteren oftere nå enn før. Annenhver fredag til tirsdag, pluss en dag hver uke. Hvordan i alle dager kom du frem til den påstanden din? Det er mange grunner til at folk ikke velger 50/50, og denne jenta er jo gammel nok til å bestemme selv.

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS skriver jo at han har datteren oftere nå enn før. Annenhver fredag til tirsdag, pluss en dag hver uke. Hvordan i alle dager kom du frem til den påstanden din? Det er mange grunner til at folk ikke velger 50/50, og denne jenta er jo gammel nok til å bestemme selv.

Da leste jeg feil. Leste annenhver helg. Det er liksom ca 4 dager i måneden. Klart man vil gjøre gøye ting da. Men ok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager trekker du inn meg? Jeg har jo ingenting med hvor mye eller lite samvær han har med datteren sin, da det er mellom han og barnets mor.

Ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke denne tenåringsjenta venner der dere bor? Hørtes slitsomt ut og måtte underholde henne hele tiden. Enig med deg, TS. Pappa styrer fælt.

Tidligere hadde jenta problemer med vennskap, og da var det jo greit at det var fullt med aktiviteter fra fredag til tirsdag morgen, men nå som hun er eldre og har venninner i nabolaget hun er med innimellom, kolliderer farens planlagte aktiviteter oftere og oftere med hennes planer og da blir det gnistninger mellom far og datter.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med jenta hva hun synes. Det kan godt hende hun synes det er deilig å få slappe av litt.

Anonymkode: cf58b...f13

Da leste jeg feil. Leste annenhver helg. Det er liksom ca 4 dager i måneden. Klart man vil gjøre gøye ting da. Men ok. 

Jeg skrev "annenhver langhelg fra fredag til tirsdag morgen" pluss et døgn hver uke.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager trekker du inn meg? Jeg har jo ingenting med hvor mye eller lite samvær han har med datteren sin, da det er mellom han og barnets mor.

Ts

hvis jenta er tenåring er det vel strengt tatt opp til henne hvor ofte hun vil være hos pappaen sin.... just saying. 

Anonymkode: f88d0...77d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...