AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Vi får snart vårt første barn og handler inn til dette, men vi blir ikke klok på om vi bør kjøpe inn smokker og flasker til barnet? I så fall, hvilke type smokk og flaske anbefales? Jeg ønsker å amme dersom jeg får det til, men tenker det kan være greit med flaske de gangene far skal være med barnet. På forhånd, takk for alle innspill! Anonymkode: 75b44...856
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Du trenger ikke kjøpe noe som helst på forhånd, spesielt ikke flasker… vent å se om dere får bruk for det før du bruker pengene på det 👍🏼 Anonymkode: 89861...242 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Barn liker ulike flasker og, så kjøp heller én til du finner en babyen aksepterer… kjipt å kjøpe 10 stykk av en han/hun ikke liker. Anonymkode: 89861...242
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Du bør i alle fall ikke hamstre mange av en og samme flaske/smokktype. Noen barn tar ikke alle typer flasker. Og ikke er det sikkert at du trenger heller. Hvis du vil ha noe til å ha på lur så anbefaler jeg enten avent eller mam. De er relativt billige og enkle å få tak i flere like eller flere tuter hvis det skulle bli behov. Kjøp de tutene som passer til nyfødt, ellers kan babyen få mye melk på en gang, som er ubehagelig. Alternativt hvis du skal kjøpe bryspumpe så er det noen typer som har flasker og tuter med i pakken, så kan være greit å undersøke så man ikke gjør dobbeltkjøp, eventuelt. Anonymkode: 6f67a...fc2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 Har du hentet ut de forskjellige gravidpakkene/boksene du får rundt om kring? Der finner du endel av denne formen for utstyr. Smokk og flaske er ikke anbefalt helt i starten om du ønsker å amme fordi barn kan bli sugeforvirret. Men etter noen uker så kan du nok introdusere det ved behov. Min egen datter kunne ikke få flaske eller smokk for da «glemte» hun teknikken hun brukte selv under amming. Utrolig frustrerende! Smokk er nok helt magisk avlastning for såre pupper 😅 Anonymkode: 73094...93a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Vi fikk en flaske i apotek 1 sin babypakke, og en smokk. Har kjøpt to smokker fra mam på kiwi ellers. Gidder ikke å handle inn mer før vi vet om vi får bruk for det eller ei 😅 Anonymkode: 894bd...5b5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Unødvendig å handle inn før man faktisk vet hva behovet er. Anonymkode: 206bd...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Man får div i gravidpakkene man får i butikker etc og enkelte nettbutikker selger pakninger med smokker hvor tuppene og utforming er ulik slik at man kan teste ut hva barnet liker istedenfor å kjøpe mange forskjellige. Jeg har også handlet inn flasker - 2 ulike typer og ser ann hva som blir behov for. Gir de bort om de ikke blir brukt her - enkelt og greit. Anonymkode: 6009f...621
t0nje Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Jeg kjøpte heldigvis ikke noe på forhånd. Vi har kun forsøkt med de vi fikk med gratis og baby tar bare ikke tutt eller flaske. Har etter fødsel kjøpt forskjellig til ingen nytte. Nå snart 5 mnd og vi jodler fortsatt for å få baby til å ta tutekopp, tutt eller flaske. Problemet her er at baby forstår ikke at det må suges - det tygges, så vi kjøpte tutekopp som man tygger på men da spyttes innholdet ut så fort det havner i munnen 🙃 Jeg hadde ventet og sett an behovet. Start med de du får gratis i babyboksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå