Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Presten leser, og dere svarer ja? Eller gjenta løftet etter presten? Og hva meg ringoverekkelse? Skal dere gjøre det mens prestene leser, eller gjenta etter presten her også? Har selv lyst til å kanskje velge å gjenta på ekteskapsløftene, mens overlate pratinga til presten når ringene overgis. Syns det kan være på grensen til å bli for amerikansk... Meninger?
Susan Sto Helit Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Regner nok med at vi går for "Presten prater, og vi svarer "ja" varianten" hele veien. Tror jeg hadde følt meg utilpass med å måtte gjenta etter presten. Ønsker å måtte si minst mulig. Har sikkert masse annet å bekymre meg for. I tillegg kunne Gommen forsøkt seg på masse ablegøyer hvis han fikk si noe i kirken, og det hadde sansynligvis satt meg veldig ut.....
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Vi går også for si-ja-varianten, og atr på ringer etterpå. Var det det med ringpåtagelse du syntes var amerikansk? Synes det er litt stas, jeg.- Når skal man ellers ta på ringene?
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Nei, ringpåtakelse skal vi også ha. Det jeg synes er amerikansk er å gjenta etter presten. Men det blir vel mer vanlig her det også...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå