AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Du som er kvinne? Anonymkode: 732c9...c15
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Rundt 1400 kalorier Anonymkode: 6b0e5...20a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 2000-2500 kalorier ca Anonymkode: 8d522...0ea
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 Hvordan klarer dere å regne kalorier? Anonymkode: 732c9...c15
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Ingen aning, spiser det jeg har lyst på. Stort sett 4 måltider og litt frukt. Anonymkode: 79247...92a
Frøkenfryden Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan klarer dere å regne kalorier? Anonymkode: 732c9...c15 Har slanket meg tidligere og lærte mer om det da og da får man også nokså bra øyemål på det etter hvert☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Jeg er 40 år, 164 cm og 63 kilo. Jeg har, i følge smartklokka mi, en hvileforbrenning på ca 1200 kcalorier. Det er en rolig dag. På en aktiv dag med trening kan jeg være oppe i 2300-2500, Jeg har ofte lange perioder med sykdom/psykdom/fatigue og forsøker da å ikke spise mer enn jeg forbrenner. Passer jeg ikke på, går vekten utrolig raskt opp. I aktive perioder spiser meg absolutt mer. Jeg faster ofte fra middag (16/17-tiden) til sen frokost neste dag (11-tiden). I tillegg har jeg et ekstra måltid i 13/14-tiden i aktive perioder. Jeg har IBS og denne formen for faste gjør at symptomene ikke er like plagsomme. Anonymkode: b8ee0...f37
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Frokost, en skive grovbrød og en sukkerfri yoghurt. Mellommåltid, en byggrynlunsj og litt bær. Lunsj, en kopp suppe og to grove knekkebrød. Middag, f.eks en laksefilet, masse grønnsaker, en liten potet, saus eller lettrømme. Har aldri likt å spise meg ubehagelig mett. Kveldsmat, en skål salat med ost og nøtter i. Har diabetes, og dette er ok for blodsukkeret mitt. Må spise til faste tider, og kan ikke spise noe spontant midt i mellom. For meg passer det med mange små måltider. Anonymkode: 61f39...5e2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan klarer dere å regne kalorier? Anonymkode: 732c9...c15 Bruker Lifesum Anonymkode: 6b0e5...20a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Hmmm...aner ikke. I dag: Kaffe, et grovt rundstykke med broccoli og baconsalat Vannmelon, 3 biter En nektarin 1/2 Marinert grillkotelett, broccolisalat, ris og chimmychurrodressing 1 grovt rundstykke med pestoskinke og majones, 1 glass appelsinjuice, en multivitamintabelett 2 hjembakte american cookies Anonymkode: 1bd32...937
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 Frokost: en brødskive med smør og det vi har av pålegg, feks nugatti/ost/syltetøy/makrell Lunsj: Samme som frokost hvis jeg orker å spise lunsj. Middag: en porsjon med kjøttdeig og spaghetti/fiskegrateng/scampi pasta/taco osv i den duren Kvelds: 3-4 stk av en frossen pizza og en øl. Har aldri vært en snacker, så har heldigvis ikke det problemet. Har 19 i bmi Anonymkode: cac35...83a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 I dag: Lunsj 3 knekkebrød med østavind hvitost Mellom måltid synnøve gresk yoghurt salty caramel, tine iskaffe Sein middag: fried rice, ferdig blanding fra kiwi Snacks: popkorn Trente styrke i dag. Overvektig Anonymkode: cc1ff...65e
Uglems Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 Aner ikke. Når jeg våkner, en kaffe og en craving killer. Kl 13 - yoghurt naturell med granola og honning (to førstnevnte er hjemmelaget ) Kl 14 - iskaffe med pulver måltidserstatter Kl 17 - liten porsjon middag sammen med barna. Idag var det pasta. Kl 2030 - liten håndfull med granola. Prøver å gå ned litt, men vet ikke om dette gjør susen, har akkurat startet. Prøver å være litt aktiv og jeg har kjøpt rockering
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #15 Skrevet 16. juli 2024 12-1400 kalorier om dagen. Spiser kun lunsj og middag og frukt eller grønnsaker, kanskje en yoghurt som mellommåltid. Faster 8:16. Spiser bittelitt godteri og tar meg en øl/vin hvis jeg har lyst. Drikker ellers ingenting med kalorier i. K52 Anonymkode: 0692b...013
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 Uglems skrev (7 minutter siden): Aner ikke. Når jeg våkner, en kaffe og en craving killer. Kl 13 - yoghurt naturell med granola og honning (to førstnevnte er hjemmelaget ) Kl 14 - iskaffe med pulver måltidserstatter Kl 17 - liten porsjon middag sammen med barna. Idag var det pasta. Kl 2030 - liten håndfull med granola. Prøver å gå ned litt, men vet ikke om dette gjør susen, har akkurat startet. Prøver å være litt aktiv og jeg har kjøpt rockering Jeg ser ikke helt hvorfor du trenger den måltidserstatteren. Du får joni deg det du trenger uten😊 Selv om trening alltid er bra, så gjør det overraskende lite for vekten! Det er jeg så skuffet over😂 Anonymkode: 0692b...013
Lill3My Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 Når jeg så overskriften, tenkte jeg mer,på mengder, altså gram/kilo, og ikke på kalorier. Så, apropos ingenting … synd at det har blitt slik at vi måler mat i kalorier, at det automatisk er det man tenker på når en hører «hvor mye». Spør noen om hvor mye brød du vil ha, sier du en skive eller to eller tre, du sier ikke 250 kalorier verdt, takk. En avsporing, beklager det, ville bare lufte tanken når jeg først var i tråden. selv har jeg tidligere talt,kalorier og kan nok enkelt ta et overslag, men gjør ikke det! Kalorier betyr noe, termodynamikkens lover gjelder, men kalorier betyr mindre enn de fleste tror. Hvor mye maten inneholder er ikke nødvendigvis den samme mengden som kroppen tar opp - mandler med skall på, protein, enkelte grønnsaker er barn noen eksempler,på mat hvor opptil 30% av energien ikke tas opp i kroppen, enten fordi det gpr med på å bryte ned/fordøye maten, eller fordi det inneholder fiber og fett som ikke tas opp og rett og slett bæsjes ut igjen. Og…så har vi produkter med feilmerking. Peppes Pizza frossen, og YT proteinbarer har jeg sett med over 30% feil i energiregnskapet på etiketten (mengden kcal som står,stemmer ikke med mengden du får dersom du summerer opp kaloriene i fett, protein og karbo). Oppsummert: å telle kalorier kan være nyttig,for,å skape seg en viss,oversikt og innsikt i hva mat inneholder og danne seg et inntrykk av eget inntak. Men det er ikke noe en trenger å gjøre for alltid. For de fleste vil det å spise «rene» proteinkilder i rause mengder, sammen med mye grønt, være nok i seg selv da det metter godt og gjør at det automatisk blir mindre av karbo,og fett.
Uglems Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg ser ikke helt hvorfor du trenger den måltidserstatteren. Du får joni deg det du trenger uten😊 Selv om trening alltid er bra, så gjør det overraskende lite for vekten! Det er jeg så skuffet over😂 Anonymkode: 0692b...013 Har ikke problem med å få i meg nok mat, mer enn at jeg eter for mye 😂 jeg er konstant sulten. Jeg tenkte hvis jeg blander det pulveret inn i iskaffen vil det holde metthetsfølelsen litt lenger, så slipper jeg småspising. Kunne kanskje spist et ordentlig måltid, men det er her jeg sliter, for jeg orker ikke lage mat med mindre jeg må (barna). Og jeg går da for kjappe løsninger som sjokolade og kjeks og usunne greier😅 det synes på vekta og selvom jeg er normalvektig, var bmi gått opp det siste året. Måltidserstatteren gir meg det jeg trenger av viktige næringsstoffer og 124 kcal og øker metthetsfølelsen, men den skal egentlig blandes inn i vann, og det smakte ikke godt, så jeg blander den i iskaffe. Med melken så blir det jo mer kalorier , så får evt kjøpe skummet til meg..
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 To lavkarbo-knekkebrød til lunsj med ost, salami e.l. til pålegg og en kopp te. En vanlig middagsporsjon; f. eks. 4 - 5 kyllingvinger og litt pommes frites, pasta med laks eller to enchiladas med rømme. Faster resten av døgnet. Anonymkode: 5f729...99a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 5 hours ago, Lill3My said: Når jeg så overskriften, tenkte jeg mer,på mengder, altså gram/kilo, og ikke på kalorier. Så, apropos ingenting … synd at det har blitt slik at vi måler mat i kalorier, at det automatisk er det man tenker på når en hører «hvor mye». Spør noen om hvor mye brød du vil ha, sier du en skive eller to eller tre, du sier ikke 250 kalorier verdt, takk. En avsporing, beklager det, ville bare lufte tanken når jeg først var i tråden. selv har jeg tidligere talt,kalorier og kan nok enkelt ta et overslag, men gjør ikke det! Kalorier betyr noe, termodynamikkens lover gjelder, men kalorier betyr mindre enn de fleste tror. Hvor mye maten inneholder er ikke nødvendigvis den samme mengden som kroppen tar opp - mandler med skall på, protein, enkelte grønnsaker er barn noen eksempler,på mat hvor opptil 30% av energien ikke tas opp i kroppen, enten fordi det gpr med på å bryte ned/fordøye maten, eller fordi det inneholder fiber og fett som ikke tas opp og rett og slett bæsjes ut igjen. Og…så har vi produkter med feilmerking. Peppes Pizza frossen, og YT proteinbarer har jeg sett med over 30% feil i energiregnskapet på etiketten (mengden kcal som står,stemmer ikke med mengden du får dersom du summerer opp kaloriene i fett, protein og karbo). Oppsummert: å telle kalorier kan være nyttig,for,å skape seg en viss,oversikt og innsikt i hva mat inneholder og danne seg et inntrykk av eget inntak. Men det er ikke noe en trenger å gjøre for alltid. For de fleste vil det å spise «rene» proteinkilder i rause mengder, sammen med mye grønt, være nok i seg selv da det metter godt og gjør at det automatisk blir mindre av karbo,og fett. Samtidig sier det lite om mengde når man svarer «pasta med kjøttsaus» og «to skiver med pålegg» «en bolle med yoghurt» tror det er derfor folks spesifiserer kalorier her. og så er det ikke lov med 30% feil. 20% er maks. Så hvis du har funnet en feilmargin på 30% håper jeg du melder det inn. Anonymkode: 74c3f...503
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå