AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Som overskriften sier, svir det noen ganger når jeg tisser. Jeg har jevnlig tatt urinprøve, og den har blitt sendt til dyrking hvergang. Ingenting lyser. Jeg har lenge sliti med dette før jeg ble gravid også, men da har det heller ikke slått ut som uvi. Jeg har likevel tatt antibiotika nå som jeg er gravid for sikkerheten skyld. Og det har ikke blitt bedre. Jeg har vurdert å spørre om å prøve ut hiprex men er så usikker på om det er noe poeng hvis jeg ikke har uvi. Jeg drikker veldig mye for å unngå at det svir. Er det hormonene som gjør det slik?Noen som sliter med det samme? Eller har hatt problemer med det samme? Hvordan hjelp/behandling fikk dere? Jeg har også testet meg for alt av kjønnsykdommer, så det er ikke det. Bare saklig svar. Anonymkode: 39112...bc8
Sniff76 Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Høres vondt og slitsomt ut. Har ikke erfaring eller kan gjette hva som er problemet, men har du prøvd å drikke tranebærjuice for å senke pH i urin/urinblære osv?
Sniff76 Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Har du snakket med gynekolog eller lege om du kan ha tørre slimhinner?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Sniff76 skrev (Akkurat nå): Høres vondt og slitsomt ut. Har ikke erfaring eller kan gjette hva som er problemet, men har du prøvd å drikke tranebærjuice for å senke pH i urin/urinblære osv? Ja, har prøvd både tranebær juice og tabletter. Hjelper ikke, dessverre 😕 Anonymkode: 39112...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 Det gjorde det til meg også. Har ikke gjort det etter fødselen men vet jeg har hatt/har sopp så tror det var det kanskje. Ellers gikk jeg myyye på do så kanskje jeg bare var litt sår Anonymkode: 86326...14a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Hvordan er slimhinnene dine? Er de skjøre, lett for å få små rifter etc? Jeg får veldig lett små rifter nedentil, både ved kjønnsleppene og vagina. Så da kan det svi når jeg tisser. Hjelper å bruke intimgel. Anonymkode: 3f370...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan er slimhinnene dine? Er de skjøre, lett for å få små rifter etc? Jeg får veldig lett små rifter nedentil, både ved kjønnsleppene og vagina. Så da kan det svi når jeg tisser. Hjelper å bruke intimgel. Anonymkode: 3f370...f5d Jeg har ikke fått noen små rifter på kjønnsleppene eller vagina. Men er det mulig kanskje urinrøret er sårt? Siden du sier slimhinnene kan være skjøre, kanskje dem har rift eller er sår i urinrøret? Anonymkode: 39112...bc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det gjorde det til meg også. Har ikke gjort det etter fødselen men vet jeg har hatt/har sopp så tror det var det kanskje. Ellers gikk jeg myyye på do så kanskje jeg bare var litt sår Anonymkode: 86326...14a Ja kanskje det er derfor, har hatt noen soppinfeksjoner og behandlet dette. Så kanskje det er derfor? Eller at jeg er sår fordi jeg tisser så mye. Anonymkode: 39112...bc8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke fått noen små rifter på kjønnsleppene eller vagina. Men er det mulig kanskje urinrøret er sårt? Siden du sier slimhinnene kan være skjøre, kanskje dem har rift eller er sår i urinrøret? Anonymkode: 39112...bc8 Ja, jeg tenker at det kan være sårt i urinrørsåpningen din, spesielt om du er på do ofte og tørker deg mye. Hvis du gnir papiret mot underlivet når du tørker, kanskje du heller bare skal prøve å klappe papiret lett opp og ned for å tørke i stedet? Se om det hjelper. Anonymkode: 3f370...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, jeg tenker at det kan være sårt i urinrørsåpningen din, spesielt om du er på do ofte og tørker deg mye. Hvis du gnir papiret mot underlivet når du tørker, kanskje du heller bare skal prøve å klappe papiret lett opp og ned for å tørke i stedet? Se om det hjelper. Anonymkode: 3f370...f5d Ja det kan jeg prøve, takk for tipset! Håper veldig det kan hjelpe. Anonymkode: 39112...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå