Gå til innhold

På papiret har livet mye å by på. Men alle muligheter knebles.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det fins så mange flotte kvinner der ute. I teorien er det kun hennes vilje og min vilje som kan komme i veien for at det skal skje noe.

Men alle muligheter knebles av enten angst, avvisninger og at jeg ikke er god nok.

Det gjelder flere ting i livet som i jobb og arbeidsmarkedet og boligmarkedet. Alt jeg vil blir kneblet på en eller annen måte.

Hva er liksom vitsen når man blir stående og se på alle muligheter som forsvinner og man har null makt over det?

Anonymkode: cfaad...0d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten å tørre er det i alle fall ingen vits, nei

Anonymkode: b2a52...360

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du selv ikke tror du er god nok og det skinner ofte litt gjennom i jobbsøkerprosessene. Samme med darling. Alle vil ha de som er trygge på seg selv. Legg litt innsats i å styrke selvfølelsen din, da løsner det.

Anonymkode: 395d3...150

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så det er alle andre sin feil at du ikke får til? 

Offerrollen er lite sjarmerende og lite nyttig.

Anonymkode: e988f...3b6

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jobb og bolig kan man greie på egenhånd. Verre med dating.... men kan hjelpe at man har jobb og bolig.

Anonymkode: 7c5ff...5f3

• Liker 1
Skrevet

Om du er gamestopper for deg selv må du jobbe med det. Ingen som gjør det for deg. 

Du har faktisk makt over dette, men må ta ansvar og kontroll. Avslag og tilsynelatende gode muligheter som ikke ble noe av er forøvrig livet for de fleste av oss frem mot at vi etterhvert kommer dit vi ønsker og oppnår våre mål. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke null makt over eget liv. Du velger å være offer for egen ynkelighet. 

Anonymkode: ce018...cf0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er du som må fjerne knebelen. Egentlig tror jeg du vet hvor du skal begynne. Angst finnes det behandlinger for. Når angsten forsvinner slutter du å tro du ikke er god nok. Avvisning kan alle oppleve - da må vi børste av oss og gå videre. 

Anonymkode: af121...354

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må over den barrieren der for å kunne være noe for andre. Riste av deg nykkene, ved å kunne fokusere på andre, og ikke bare deg selv. Selvironi hvis du driter deg ut, humor når det skjer rare greier, takle avvisning for så å gå videre til neste, fake det litt til you make it, på godt norsk.

Skrevet

Det er ikke det at folk ikke har empati med deg når du er syk, føler deg som et offer, men de ser kanskje ikke på deg som et spennende motstykke. Mange jobber med egne greier hver dag, uten at de flytter dårlige følelser over på andre. Du må glemme deg selv litt. Du er ikke så viktig for deg selv, at andre ikke er viktige for deg, sånn blir du likeverdig med andre, selv om du er et helt menneske som jobber med angst, sorg, redsel etc.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det høres ut som du selv ikke tror du er god nok og det skinner ofte litt gjennom i jobbsøkerprosessene. Samme med darling. Alle vil ha de som er trygge på seg selv. Legg litt innsats i å styrke selvfølelsen din, da løsner det.

Anonymkode: 395d3...150

Jeg har jobb, altså. Den er bare ikke god nok. Å tjene 450k er ikke nok for damer i dag. Har fått høre det rett ut flere ganger.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har jobb, altså. Den er bare ikke god nok. Å tjene 450k er ikke nok for damer i dag. Har fått høre det rett ut flere ganger.

🙄

Da skjønner jeg ikke hvor du treffer damer. Jeg kan jo skjønne at damer som ønsker sugardaddies tenker at det blir for lite til Guccivesker og silikon, men helt vanlige kvinner er ikke så opptatt av det.

Men hverken kvinnefiendtlighet eller offerrollen fører noen vei.

Endret av Rotemor
  • Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (2 minutter siden):

🙄

Da skjønner jeg ikke hvor du treffer damer. Jeg kan jo skjønne at damer som ønsker sugardaddies tenker at det blir for lite til Guccivesker og silikon, men helt vanlige kvinner er ikke så opptatt av det.

Men hverken kvinnefiendtlighet eller elendig selvfølelse som du skylder på andre for fører noen vei.

Dette er litt feil. 

Sannsynligvis sikter han nok på kvinner som selv tjener bedre, har lagt inn tid i utdanning osv. De aller fleste finner seg noen de er jevne med.

jeg som kvinne tjener omlag 800 000 og er ikke interessert i en mann som nesten er nede på halvparten av min inntekt. jeg har lagt ned tid, penger og interesse i og komme meg opp å frem. Jeg vil ha en partner som har like verdier som meg, og som det går ann til å vokse videre med. Jeg ønsker å fortsette og leve livet med de materielle godene jeg har opparbeidet meg samt aktivt bruker inntekten til å investere i, være seg bolig, aktiviteter, pensjons muligheter osv. 

Det vil med andre ord være helt 100% uaktuelt med et mannebarn som drar meg ned både materialistisk men også fordi vi lever i så vidt forskjellig verdener hva angår verdier. 

Anonymkode: b4058...663

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er litt feil. 

Sannsynligvis sikter han nok på kvinner som selv tjener bedre, har lagt inn tid i utdanning osv. De aller fleste finner seg noen de er jevne med.

jeg som kvinne tjener omlag 800 000 og er ikke interessert i en mann som nesten er nede på halvparten av min inntekt. jeg har lagt ned tid, penger og interesse i og komme meg opp å frem. Jeg vil ha en partner som har like verdier som meg, og som det går ann til å vokse videre med. Jeg ønsker å fortsette og leve livet med de materielle godene jeg har opparbeidet meg samt aktivt bruker inntekten til å investere i, være seg bolig, aktiviteter, pensjons muligheter osv. 

Det vil med andre ord være helt 100% uaktuelt med et mannebarn som drar meg ned både materialistisk men også fordi vi lever i så vidt forskjellig verdener hva angår verdier. 

Som kvinne med høyere lønn enn deg, så kan jeg forstå tankegangen mht ambisjoner og investeringer i livet. Men hvis du leser hva ts skriver, så ser du også at det ikke er her lista skal ligge. Tipper vi er enig der. Uansett så er det et fåtall av kvinner som forkaster folk basert på lønn alene, da det er mange spennende mennesker som har investert i andre sider av livet og har spesielle ting å by på.

Ingen av mine venner syter på Kg på den måten der. Ingen av dine heller, sannsynligvis.

Endret av Rotemor
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er litt feil. 

Jeg tjener 430, er gjeldsfri og god for over 20 millioner. Nevner kun de to første når damer spør, og har dermed unngått å gå inn i et forhold med.. slike mennesker ved et par anledninger. 

Anonymkode: 9789f...a8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tjener 430, er gjeldsfri og god for over 20 millioner. Nevner kun de to første når damer spør, og har dermed unngått å gå inn i et forhold med.. slike mennesker ved et par anledninger. 

Uansett hva du koker opp etter hi, så leter du i feil retning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det fins så mange flotte kvinner der ute. I teorien er det kun hennes vilje og min vilje som kan komme i veien for at det skal skje noe.

Men alle muligheter knebles av enten angst, avvisninger og at jeg ikke er god nok.

Det gjelder flere ting i livet som i jobb og arbeidsmarkedet og boligmarkedet. Alt jeg vil blir kneblet på en eller annen måte.

Hva er liksom vitsen når man blir stående og se på alle muligheter som forsvinner og man har null makt over det?

Og hva gjør du for å få bukt med angsten?

Anonymkode: f69bd...a2b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

En date som spør deg hvor mye du tjener tidlig i datingfasen er det samme som menn som spør om bodycount. Dette er ikke kvinner du bør bruke tid på. Oppegående mennesker spør om generell økonomisk situasjon som hva man jobber med og om man har vært i forhold tidligere. Ikke hva man tjener og hvor mange man har ligget med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, da luker du jo ut noen råtne epler. Og ville hatt særeie om du skulle gifte deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det viktigere at du trives i jobben enn at du tjener godt. Og at vi trives sammen på fritiden.

Anonymkode: 7c5ff...5f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...