Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #21 Skrevet 20. februar 2006 Jeg tenker ikke over det, og jeg kverulerer ikke FOR å kverulere, men jeg har ingen problemer med å se ting fra flere enn én side, og dermed kan jo nok virke kverulerende ja. Jeg kan ta begge sider i en sak, alt etter dagsformen og utviklingen i debatten.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #22 Skrevet 21. februar 2006 Ja det hender, spesielt hvis jeg blir irritert og føler for å være litt ekstra vanskelig . Men bare i det virkelige liv, har ikke gjort det på internett foreløpig.
hecuba Skrevet 21. februar 2006 #23 Skrevet 21. februar 2006 Jeg gjør det gjerne på tull sammen med venner for å få igang en diskusjon. Gjør det ikke for å være vrang(med mindre jeg tuller).
Carrot Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #24 Skrevet 22. februar 2006 Jeg gjør det gjerne på tull sammen med venner for å få igang en diskusjon. Gjør det ikke for å være vrang(med mindre jeg tuller). ← Eh - må man ikke være litt "vrang" for å kverrulere? Og hvorfor må man ha støtte fra venner?
hecuba Skrevet 22. februar 2006 #25 Skrevet 22. februar 2006 Eh - må man ikke være litt "vrang" for å kverrulere? Og hvorfor må man ha støtte fra venner? ← Må ikke ha støtte fra venner, men jeg velger å gjøre det sammen med venner. Bare for å få igang litt diskusjoner eller stemning. Når hensikten bak det er bedre stemning, skrev jeg at jeg ikke gjorde det for å være vrang(som du selv påpekte ofte er vanlig når en kverulerer). Vet ikke om du skjønte hva jeg mente nå...?
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #26 Skrevet 22. februar 2006 Kverrulerer litt, om det kan kalles det, dersom jeg har litt meninger i en diskusjon. Feiltolker og leser mer enn det som står i "motpartens" innlegg. Er nok langt mer forsiktig med dette i RL, men der kjenner også folk meg så godt at de vet når jeg prøver meg, og ler det bort.... Liker å sette ting litt på spissen for å se hva slags reaksjoner jeg får, spesielt hvis jeg allerede har fått reaksjoner på et "normalt" innlegg.
Gjest gjest1 Skrevet 23. februar 2006 #27 Skrevet 23. februar 2006 Jo, jeg kvelurer men mest som gjest og når jeg får irriterende svar - f.eks. personangre og usakligheter. Irl kverulerer jeg når ingen skjønner hva jeg prøver si... pga at de ikke kvelurerer...? For det meste bruker jeg retorikk, men det er vel en avart av kverulering...
Tinken Skrevet 23. februar 2006 #28 Skrevet 23. februar 2006 Eh - må man ikke være litt "vrang" for å kverrulere? Og hvorfor må man ha støtte fra venner? ← Man trenger ikke være vrang for å kverrulere, men en kverrulant blir gjerne sett på som vrang. Gidder sjeldent å kverrulere på kg, men gjør det ofte i virkeligheten med kverrulerende venner. Støtte fra venner? Ja hvorfor i alle dager må man ha det? Skal man diskutere/kverrulere/annet så må man da klare å gjøre det selv og på sine egne bein?
Gjest Jalileh Skrevet 23. februar 2006 #29 Skrevet 23. februar 2006 (endret) Sjeldent. Jeg har en venninne som holder på sånn, og jeg fatter ikke at folk gidder det rett og slett. Hva er vitsen? :klø: Det er slitsomt med folk som hele tiden skal kverrulere. Det ljomer i ørene mine, og jeg blir "tappet" av det. Det tapper meg for energi. Og ikke fordi jeg ikke klarer å svare for meg, men fordi jeg ser på det som totalt poengløst. Du trådstarter sier jo at du kverrulerer når du vil være vrang. Jeg tror at for mange som ofte kverrulerer har en slik en irritasjon inni seg, som dermed får dem til å ville kverrulere. Og da igjen tenker jeg; "stakkars deg, som må gå og være så amper eller irritabel så ofte". Sier ikke at dette gjelder alle, men jeg tror det ligger myyye irritasjon bak det å kverrulere. Bare å nekte i vei, men jeg er ikke overbevist enda. Hender jeg også gjør det, men da er jeg som regel litt amper også. Prøver da også å beherske meg, for jeg vet jo hvor slitsomt det er med kverrulanter selv, og jeg vil ikke bli sånn. Endret 23. februar 2006 av Seniorita_
Gjest Jalileh Skrevet 23. februar 2006 #30 Skrevet 23. februar 2006 Man trenger ikke være vrang for å kverrulere, men en kverrulant blir gjerne sett på som vrang. Gidder sjeldent å kverrulere på kg, men gjør det ofte i virkeligheten med kverrulerende venner. Støtte fra venner? Ja hvorfor i alle dager må man ha det? Skal man diskutere/kverrulere/annet så må man da klare å gjøre det selv og på sine egne bein? ← Nei, kanskje ikke du er vrang, men fortell da... hvorfor kverrulerer du? Hva gir det deg? Hva er poenget? Dessuten så har du misforstått hecuba.
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #31 Skrevet 23. februar 2006 Jeg kverulerer aldri. Er alltid dønn seriøs og mener alt jeg skriver 100%.
Tinken Skrevet 24. februar 2006 #32 Skrevet 24. februar 2006 Nei, kanskje ikke du er vrang, men fortell da... hvorfor kverrulerer du? Hva gir det deg? Hva er poenget? Dessuten så har du misforstått hecuba. ← Kverrulerer med venner som kverrulerer. Kan ikke egentlig få forklart helt hvordan det "foregår", men istedenfor å diskutere så kverrulerer vi og er egentlig bare teite. Litt for å plage hverandre og litt for å gjøre hele kverruleringa så tåpelig som mulig og le litt av resultatet.
Carrot Skrevet 24. februar 2006 Forfatter #33 Skrevet 24. februar 2006 Du trådstarter sier jo at du kverrulerer når du vil være vrang. Jeg tror at for mange som ofte kverrulerer har en slik en irritasjon inni seg, som dermed får dem til å ville kverrulere. Og da igjen tenker jeg; "stakkars deg, som må gå og være så amper eller irritabel så ofte". Sier ikke at dette gjelder alle, men jeg tror det ligger myyye irritasjon bak det å kverrulere. Bare å nekte i vei, men jeg er ikke overbevist enda. Jeg kverulerer for å være vrang ja, i den forstand at jeg "kjører folk til veggs" når jeg ser de mener noe men ikke er konsekvente og står for det for eksempel - hvis noen er "enig med siste taler" da blir jeg vrang og bare MÅ kverrulere litt for å poengtere hvordan de er.. for eksempel.. Eller jeg er vrang og kverrulerer med noen som tror de vet og ikke gir seg - når jeg kan "bevise" at de tar feil... for eksempel.. Med vrang mener jeg at andre oppfatter meg slik fordi de ikke liker å bli servert egne "mangler" og blir sinna da.... Da koser jeg meg aldri så lite - av og til... he he Samtidig stiller jeg spørsmål for å få tak i hva andre egentlig mener - og det kan jo oppfattes som både vrangt og kverrulerende... Jeg er ikke en vanskelig person, langt i fra - jeg er snill, omgjengelig og en ren løvinne i hjørnet til de jeg bryr meg om.. Jeg er ikke overlegen, klysete eller snobbete overfor de jeg kjenner - men kan nok virke slik på de som ikke kjenner meg - jeg er kald og avvisende når jeg føler meg truet - men ellers er jeg så snill og søt så......
Gjest Gjesta Skrevet 25. februar 2006 #34 Skrevet 25. februar 2006 Av og til kan jeg få lyst til å kverulere litt, eller tale veldig for et motsatt standpunkt hvis "alle" er veldig enig om noe. Da kan jeg sikkert sette ting litt på spissen.
Lassie Skrevet 25. februar 2006 #35 Skrevet 25. februar 2006 Jeg har sterke meninger og står for det jeg sier og mener, men jeg ser ikke på meg selv som en kverulant for det. En kverulant er en som er uenig med noen bare for å være uenig, som bare er vrang. I mitt hode er det forskjell på en som kverulerer for å kverulere og en som kjemper for meningene sine. Får følelsen av at jeg blir mer sett på som en kverulant her inne enn irl, selv om jeg er meg selv begge steder - og altså ikke mener jeg er noen kverulant. Mulig andre ser på meg som en kverulant, men da har de misforstått meg. Noe av det mest irriterende jeg vet er folk som bare er vrang for å være vrang, som alltid MÅ kverulere uansett hva man snakker om eller diskuterer. Det synes jeg IKKE skaper gode diskusjoner, faktisk. På humoristisk vis (irl) så kan jeg selvfølgelig kverulere, men da er det satt en "greie" på forhånd om at det er en spøk, at vi bare tøyser. Og det gjør jeg mye og ofte. For jeg er ikke særlig vrang som person egentlig.
Gjest Stell@ Skrevet 25. februar 2006 #36 Skrevet 25. februar 2006 nei jeg har virkelig ikke så store fritidsproblemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå