Gå til innhold

Kverulerer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til føler jeg for å være litt vrang altså - å kverrulere litt bare fordi enkelte er så bastante at jeg bare må mene det motsatte - spesielt i slike fora som dette..

:ler:

bare av og til....

Hvordan er det med deg? Føler du av og til for å mene noe motsatt? Gjør du det da? Og fortsetter du å mene selv om du får pes for dine meninger?

Jeg husker den debatten om politisk ukorrekte meininger som lå inne på KG - mye moro der - men mange fikk virkelig passet påskrevet også.. Og da får jeg liksom en trang til å mene noe jeg også.. Selv om jeg ikke i utgangspunktet hadde tenkt å blande meg fordi jeg ikke så poenget liksom.. Så det er nok trygt å innrømme at jeg til tider er en aldri så liten kverrulant... hva med deg??

Og så tenker jeg på alle de med virkelig blåste meninger (i mitt hode da) som får meg til å grave den berømmelige krypkjelleren jeg skal ha som tilfluktsrom fyldt av hermetikk ved neste verdenskrig som er på vei å bryte ut hvert øyeblikk nå i følge flere innlegg her på KG - og da får jeg virkelig lyst å være kverulant altså...

:Nikke::hoho::Nikke::hoho::Nikke:

Videoannonse
Annonse
Gjest *Snart medlem*
Skrevet

I det virkelige liv kverulerer jeg av og til, hvertfall med enkelte mennesker som selv er ekstremt bastante og ikke ser svakhetene i sin egen argumentasjon.

Har ikke noen tendens til å kverulere på nett, her eller i andre fora. Sier hva jeg mener, og ser ingen grunn til å være ekstra vanskelig. Men man skal ikke se bort fra at det vil oppstå situasjoner der jeg blir litt av en kverulant også her ;)

Skrevet

Er generelt sett ikke en kverulant, men kan kanskje få lyst til å kverulere når det gjelder enkelte svar og kommentarer jeg får. Men det kan vel kalles utdyping av fakta. :ler:

Skrevet

jeg kan nok kverulere litt både i virkeligheten og på nett. Jeg har en tendens til å være veldig sta, og liker å ha rett i diskusjoner; også fordi jeg faktisk ofte vet at jeg er velinformert og -formulert. Desto vanskeligere er det å innrømme at man har tatt feil eller at det har gått litt over stokk og stein. Jeg synes en del av innleggene mine er veldig bra og fornuftige, og blir irritert når de går "de dumme" hus forbi. Samtidig kan jeg bli direkte flau når jeg ser enkelte andre innlegg jeg har skrevet hvor jeg åpenbart ikke har tentk meg om - men fortsatt strengt påstår jeg har rett...

Men stort sett vil jeg ikke kalle meg kverulant. Jeg henger meg ikke opp i bagateller og gidder ikke vri og vrenge på hver minste antydning til dobbeltbetydninger eller uklarheter slik enkelte har... Prøver å diskutere det som er hovedtema; ikke at trådstarter muligens mente blå genser i stedet for rød eller med felles konto ikke mener felles økonomi, når hovedspørsmålet er hva man bruker penger på pr måned.

Skrevet

Nei, kverulerer ikke..

Men har mine meninger og oppfatninger, og står på de. :)

Skrevet

Jeg kverulerer vel egentlig bare med mannen min... ;) Har lettere for å holde diskusjoner på et mer saklig nivå med andre!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ja, det kan være gøy å kverulere.

Skrevet

Nei, jeg er ikke opptatt av å kverulere bare for å kverulere.

Skrevet

Jo, det hender vel :ler:

Jeg er så barnslig at jeg synes det er artig å "fyre oppunder". Men det hender jeg er seriøs også ;)

Gjest camillo
Skrevet

Nei, men det er mange som tror jeg gjør det - fordi jeg spør og graver til jeg (selv) synes jeg har fått et vettugt svar jeg forstår logikken i. ;)

Gjest Markus i Oslo
Skrevet

Jeg pleier som oftest å ha rett. Derfor er det de andre som kverulerer når de ikke skjønner sitt eget beste.

:ler:

Neida. Jeg synes det er gøy å diskutere, men kverulering er som oftest bortkastet energt.

Skrevet
Jo, det hender vel :ler:

Jeg er så barnslig at jeg synes det er artig å "fyre oppunder". Men det hender jeg er seriøs også ;)

Samme her :ler:

Skrevet
Nei, men det er mange som tror jeg gjør det - fordi jeg spør og graver til jeg (selv) synes jeg har fått et vettugt svar jeg forstår logikken i. ;)

Akkurat den der er litt viren - kverulerer man da eller er man bare innmari flink på kommunikasjon? I alle slike kurs lærer man jo å spørre til man er sikker på at man skjønner hva sender mente med budskapet osv....

Min husbond sier jeg kverulerer når jeg spør, jeg sier jeg spør for å få svar - noe han mener er fullstendig meningsløst fordi jeg ikke gir meg... Skjønner tegninga?

Andre tider er jeg bare så innmari sikker i min sak - som også nevn - da tar jeg en "gir meg så kan du ha feil" holdning, eller "jadda, kråka er grønn" kommentar.. Og DA er jeg i allefall en vanskelig kverulant.. Men er jeg det? er vi det?

Er ikke en kverulant egentlig en person som er kranglevoren, trettekjær osv i følge ordbøker - det er da ikke det vi er?? :overrasket::sjarmor:

Gjest gjest 0
Skrevet

Ja det hender at jeg gjør! Det kommer helt ann på humøret. Mange ganger begynner jeg på et skikkelig kverulerende innlegg, men før je har fått postet det har fornuften tatt over og slettet det.

Ikke alle kamper er verd og kjempe ;)

Skrevet

Ja, det hender... Her inne tror jeg ikke det har skjedd, men IRL vet jeg det har hendt. Når jeg treffer veldig påståelige mennesker hender det jeg blir fristet til å mene veldig mye om et tema som egentlig ikke interesserer meg i idet hele tatt.

Skrevet
I det virkelige liv kverulerer jeg av og til, hvertfall med enkelte mennesker som selv er ekstremt bastante og ikke ser svakhetene i sin egen argumentasjon.

Har ikke noen tendens til å kverulere på nett, her eller i andre fora. Sier hva jeg mener, og ser ingen grunn til å være ekstra vanskelig. Men man skal ikke se bort fra at det vil oppstå situasjoner der jeg blir litt av en kverulant også her  ;)

I motsetning til deg henger jeg ikke ut folk irl foran andre, men velger å eventuelt kverulere på nett isteden.

Skrevet

Ja, det er fryktelig moro å kverulere litt av og til. Spesielt her inne hvor det er så mange som ikke tåler at folk er uenig med dem.

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Dersom jeg oppfatter noen som kverulerende velger jeg å overse dem, IRL og her. Det finnes knapt noe mer irriterende enn kverulanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...