Gå til innhold

Musikk-anmeldere som skriver ting de ikke har dekning for.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leste nylig Aftenpostens anmeldelse av Eminems nye album og i anmeldelsen står det at Eminem burde ha lagt opp for lenge siden. Men hvorfor skulle en artist lagt opp for lenge siden kun fordi en norsk anmeldere ga albumet terningkast 3?  Det er frivillig å lytte til Eminem og hvilken som helstannen artist. I disse streamng-tider er også albumer gratis siden det ikke koster noe mer å høre på et nytt album enn et gammelt album. 

Er også mange som fortsatt liker Eminem. Og Eminem liker tydeligvis fortsatt å lage musikk. 

Hvorfor skal en artist legge opp kun fordi vedkommende gir ut middelmådige album? Det skader ingen.  Musikkanmelderen sammenligner Eminem med Joe Biden. Men her er jo en viktig forskjell at Joe Biden ikke bare er tydelig svekket av alderdommen, men også at som USAs president så kan man faktisk skade både landet og verden om man gjør en dårlig jobb. Det er ikke frivillig å måtte forholde seg til hvem som er president i USA.

Anonymkode: 34248...83d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er alltid like kleint. Husker TV2 sin anmeldelse av siste Sam Smith albumet, hvor anmelderen klagde over at de ikke skjønte hva en gjesteartist sang. Fordi denne gjesteartisten har en tung aksent. Så derfor likte de ikke den sangen 🙄

Samme med filmanmeldere som anmelder sjangere de ikke liker. Det er helt greit om man ikke liker superheltfilmer personlig, men da kan du ikke skrive en objektiv anmeldelse. 

Anonymkode: 97851...078

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er alltid like kleint. Husker TV2 sin anmeldelse av siste Sam Smith albumet, hvor anmelderen klagde over at de ikke skjønte hva en gjesteartist sang. Fordi denne gjesteartisten har en tung aksent. Så derfor likte de ikke den sangen 🙄

Samme med filmanmeldere som anmelder sjangere de ikke liker. Det er helt greit om man ikke liker superheltfilmer personlig, men da kan du ikke skrive en objektiv anmeldelse. 

Enig. Det blir like dumt som om jeg skulle klaget over at kineserne lager filmer på kinesisk i stedet for på et språk jeg forstår.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Anmeldere som liker en sjanger skriver vel ikke nødvendigvis så mye mer objektivt om filmene deri.

Og godt er det, vil jeg si. Filmanmeldelser som er opphengt i objektivitet er noe av det kjedeligste som finnes.

Anonymkode: 89079...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønte ikke sammenhengen mellom overskiften og HI.

Hva var det anmelderen ikke hadde dekning for?

Anonymkode: 55966...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, jeg er ikke enig med anmelderen. Jeg digger Eminem sitt nye album 😊

Anonymkode: 4c38d...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke hva du mener. En anmeldelse er en subjektiv greie, det er ikke en universell avgjørelse som bestemmer hva alle skal synes om noe.

Anonymkode: bb3e7...3e7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Skjønner ikke hva du mener. En anmeldelse er en subjektiv greie, det er ikke en universell avgjørelse som bestemmer hva alle skal synes om noe.

Folk forstår ikke dette.

Anonymkode: 77d5f...5bd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kva eller kven er Eminem?

Viss det er rap, får ikkje dette terningkast frå meg; rap er ikkje musikk.

Ein musikkmeldar som gir så mykje som terningkast 3 til eit rap-album, bør vaska øyra sine.

Anonymkode: 3b463...2e2

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kva eller kven er Eminem?

Viss det er rap, får ikkje dette terningkast frå meg; rap er ikkje musikk.

Ein musikkmeldar som gir så mykje som terningkast 3 til eit rap-album, bør vaska øyra sine.

Anonymkode: 3b463...2e2

Din høgst subjektive meining er herved notert.

Anonymkode: 77d5f...5bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er vanvittig mange dårlige anmeldere i Norge. NRK skiller seg ut som spesielt dårlige. Jeg foretrekker Pitchfork sine anmeldelser. Ikke alltid jeg er enige med dem heller, men de har hvertfall kunnskap om artistene de anmelder og hvem de er som musikere.

Anonymkode: fcb11...658

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 21.09):

Ja og nei. Hva folk liker er én ting, hva som er bra musikk er noe annet. Det er faktisk mulig for folk som har peiling på musikk og bedømme om noe er bra eller dårlig. F.eks så kan man godt si at man selv ikke liker klassisk musikk og at det er dårlig, men musikalsk sett så er det bra musikk. Og jeg kan si at jeg syntes Backstreet Boys er bra og jeg liker den musikken, men det er for folk som har peiling dårlig musikk.

Anonymkode: 82d83...272

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å påstå at Eminem er en fallen rapper som burde legge opp blir litt hjernedødt når man ser på responsen albumet har fått i forhold til streaming og diverse lister. Musikkindustrien er en industri basert på populæritet og det å tjene penger også.

Gode musikkanmeldere prøver å evaluere musikk så objektivt som mulig selv om musikken faller utenfor sine personlige favorittsjangere.

Personlig likte jeg albumet.. Fint med litt nostalgi :) 

Endret av Bigote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

film og musikk anmeldelser er det værste, føler ofte at dette går mye på preferanser hos anmelder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja og nei. Hva folk liker er én ting, hva som er bra musikk er noe annet. Det er faktisk mulig for folk som har peiling på musikk og bedømme om noe er bra eller dårlig. F.eks så kan man godt si at man selv ikke liker klassisk musikk og at det er dårlig, men musikalsk sett så er det bra musikk. Og jeg kan si at jeg syntes Backstreet Boys er bra og jeg liker den musikken, men det er for folk som har peiling dårlig musikk.

Anonymkode: 82d83...272

Synes du bommer litt. Backstreet Boys fikk sikkert dårlige anmeldelser i sin prime, men låtene er dønn fengende og historien har vist at de også tåler tidens tann. Låtene er fortsatt elsket av mange og spilles fortsatt for nye generasjoner osv. Så altså enhver anmelder som har gitt dem dårlig anmeldelse ville nok trukket den tilbake. Det du skriver er etter min mening eksempel på dårlig anmeldelse, altså at du mener boyband er dårlig. Det finnes god og dårlig boyband-musikk. Backstreet Boys sine store hits er bra. En musikkanmelder må være åpen for alle sjangre og kjenne igjen god og dårlig musikk fra hver sjanger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes du bommer litt. Backstreet Boys fikk sikkert dårlige anmeldelser i sin prime, men låtene er dønn fengende og historien har vist at de også tåler tidens tann. L

Nei det har de ikke. Dette er stupid butikkmusikk på sitt værste.

Anonymkode: 9a1b3...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 7/15/2024 at 2:33 PM, AnonymBruker said:

Leste nylig Aftenpostens anmeldelse av Eminems nye album og i anmeldelsen står det at Eminem burde ha lagt opp for lenge siden. Men hvorfor skulle en artist lagt opp for lenge siden kun fordi en norsk anmeldere ga albumet terningkast 3? 

Generelt sett har dette albumet fått dårlige kritikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 7/16/2024 at 9:43 AM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er vanvittig mange dårlige anmeldere i Norge. NRK skiller seg ut som spesielt dårlige. Jeg foretrekker Pitchfork sine anmeldelser. Ikke alltid jeg er enige med dem heller, men de har hvertfall kunnskap om artistene de anmelder og hvem de er som musikere.

Får like dårlig kritikk av Pitchfork.

https://pitchfork.com/reviews/albums/eminem-the-death-of-slim-shady-coup-de-grace/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 21.09):

Derfor har anmeldelser null verdi, en kan like godt spørre naboen hva han synes 

Hører på det nå, og synes han har rett i en ting, at det er det beste han har gitt ut på en stund 

Anonymkode: 4b045...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...