Gå til innhold

Redusert følelse i benet etter spinal / epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

For litt over 24 timer siden fødte jeg en nydelig liten gutt  💙

Selve fødselen var hard og komplisert og jeg fikk både spinal og epidural som smertelindring.

Nå har jeg delvis «mistet» funksjonen i det ene benet (fra hoften og ned til foten). Benet føles nummen, litt som når foten sover. Også klarer jeg å presse foten/tærne nedover, men ikke oppover.

Har pratet med de som jobber på barsel og gar fått beskjed om at det vil normalisere seg, men klarer likevel ikke å slutte å tenke på det siden det har gått såpass lang tid etter at bedøvelsene er ut av systemet. 

Er det noen her som har opplevd noe lignende? 

Endret av Sommersol1234
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hatt det slik selv. Gikk seg til etter noen dager. Ikke uvanlig fikk jeg beskjed om. Det er bare gått 1 døgn. 

Anonymkode: fb515...405

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hatt det slik selv. Gikk seg til etter noen dager. Ikke uvanlig fikk jeg beskjed om. Det er bare gått 1 døgn. 

Anonymkode: fb515...405

Tusen takk for svar ❤️🥰

AnonymBruker
Skrevet

Det tok lengre tid enn 24 timer med meg og, men kortere enn to døgn.

Anonymkode: a7477...642

AnonymBruker
Skrevet

Tok et par dager før jeg vmfikk følelsen helt tilbake i lårene. 

Anonymkode: f0b4f...28b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det likt etter spiral ifm keisersnitt. Tror det tok 3-4 dager før jeg følte det var helt normalt. 

Gratulerer med baby og god bedring etter hard innsats under fødselen 💛

Anonymkode: d1113...32c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk både epidural og spinal og var litt rar og nummen enkelte steder i opp til en uke. Men gikk seg veldig fint til til slutt altså, selv om det var litt rart og jeg stresset litt med det. 

Gratulerer med baby!

Anonymkode: bddaa...375

Skrevet

Tusen takk for gratulasjoner og svar. 😍

Det hjelper på selv om jeg er oppriktig bekymret for at det skal være en nerveskade.  

Skrevet

Mener også å huske at jeg hadde nedsatt førlighet i lårene og i setet etter epidural. Hadde epidural i nesten 20t så mistet evnen til å late vannet selv. Det tok ca. et døgn før jeg fikk til å tisse på egenhånd men det tok lang tid før jeg fikk tilbake all førlighet. Hadde ikke bekymret meg veldig mye da det er en vanlig bivirkning og fødsel er hard kost for kroppen. Når det er sagt er kroppen flink til å rydde opp og komme seg igjen ☺️

Skrevet
t0nje skrev (19 timer siden):

Mener også å huske at jeg hadde nedsatt førlighet i lårene og i setet etter epidural. Hadde epidural i nesten 20t så mistet evnen til å late vannet selv. Det tok ca. et døgn før jeg fikk til å tisse på egenhånd men det tok lang tid før jeg fikk tilbake all førlighet. Hadde ikke bekymret meg veldig mye da det er en vanlig bivirkning og fødsel er hard kost for kroppen. Når det er sagt er kroppen flink til å rydde opp og komme seg igjen ☺️

🫶 jeg har også problemer med å tisse. 

En ting er at benet er nummen, men jeg sliter også ned å gå normalt. 

Godt å høre at det ordnet seg. 

Skrevet

Fødte via hastesnitt i april og var nummen ganske lenge etterpå. Korsryggen var også utrolig vond, men alt har gått seg til! 

Masse lykke til, vet ikke om dette er din første, men første tiden er overveldende for alle ihvertfall!  🌼 Alt blir bedre etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...