Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har alltid grønn bæsj, kan ikke huske sist den var lys på farge. Er dette vanlig, eller er det noe jeg kan gjøre?

Han får mme og litt grøt. Han drikker også vann med malt i. Gir ham litt svisker hvis han er hard i magen, noe som virker, men det som kommer ut er fortsatt grønt. Han er ofte oppblåst, men det virker ikke som om han har det ubehagelig på noe vis...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig, ikke noe å bekymre seg for..... (Begge mine hadde det)

Dette vil forandre seg når han får fast føde (middag), da vil det gå over til det vi forbinder med normal konsistens og farge. :)

Skrevet

Minner litt om avføringen til min eldste da hun var baby. Hun har Lactose-intoleranse og hadde mye luft i magen. Når vi kuttet ut melk med lactose ble avføringen normal. Nå ammet jeg til hun var ett år og merket det best når hun startet med vanlig melk. Men når vi fant ut at hun hadde denne intoleransen forstod jeg bedre hvorfor hun hadde snodig avføring og magevondt etter at hun hadde fått mme eller at jeg hadde spist/drukket mye melkeprodukter.

Hvis svaret ble litt rotete så er det fordi jeg sitter og ser på OL samtidig :) og de norske gikk akkurat ut fra start!

Skrevet

Dette skjedde også med Plonkeliten, da var hun ca tre måneder tror jeg. Helt grønn bæsj i et par uker, det så ut som spinat, og det var ganske mye trafikk, hun ble så sår i stumpen stakkars. det viste seg at hun var laktoseintolerant, så jeg gikk over på fullstendig laktosefri kost en god stund (det var STRESS!). Jeg innførte melk langsomt i kosten igjen, og da reagerte hun ikke. Nå er hun halvannet år og drikker masse kumelk :)

Men det kan de lett finne ut på barneklinikken, jeg ville fått avføringen testet, så slipper du å leke gjettelek om hva problemet er.

Gjest gjesten
Skrevet

helt vanlig, pjokken har hatt det men tidligere tror det var i 3mnd alder. Kan til tider være tegn på at tenner er på gang

Skrevet
... jeg ville fått avføringen testet, så slipper du å leke gjettelek om hva problemet er.

:Nikke:

Vesla hadde helt grønn avføring en periode, rundt 6-8mnd. Hos henne fant man ingenting på avføringsprøven, og det hele gikk over av seg selv etterhvert.

Så det trenger ikke å være laktoseintoleranse!

Skrevet

Bare en støtte fra en mann som er enig med alle kvinnene over. Grønn bæsj hadde begge mine barn en periode også.

Skrevet

Ser at du i grunn har fått samme svar flere ganger at grønn bæsj av og til betyr at de får i seg noe de ikke tåler. Jeg hadde ville sjekket det opp hvis det vedvarte. En kort periode eller bare inni mellom gjør ikke noe. Men hvis det vedvarer betyr det ofte at barnet har en allergi mot noe av det han får i seg.

Lykke til :)

Skrevet

Helt vanlig i perioder.

Min kar fikk det hver gang han fikk en ny tann eller om han hadde litt feber når han var plaget med vekst perioder.

Det gikk over.

Trenger nokk ikke bekymre deg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

La merke til at Vendelin fikk grønn bæsj hver gang hun hadde hatt mageknip, men jeg fant aldri noen sammenheng som passet hver gang. Eneste jeg visste med sikkerhet var at løk=mageknip. Men hun fikk jo mageknip (med tilhørende grønn bæsj) selv om jeg ikke spiste løk eller noe annet som jeg vanligvis ikke spiste.

Skrevet

Husker Nicolai hadde det ofte før.Jeg spurte på helsestasjon og de sa at det var vanlig for dem som får erstatning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...