Gå til innhold

Funnet kattunger

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har funnet et kull med kattunger i en steinrøys og har sendt mail til mattilsynet. Kattene har vært her minst noen dager. 

Hvordan er prosessen herfra? Jeg er ikke helt sikker på hvor mange de er, så jeg er litt redd for å ikke få tatt alle hvis jeg prøver å fange de inn. Tips?

Anonymkode: a6280...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lot du de bare være der??? Legg ut asap på en facebookgruppe. Du burde tatt inn alle med en gang, få hjelp. Legg ut på lokal kategruppe og lokal dyrebeskyttelsesgruppe, alltids noen som stiller med fangsbur/felle og viltkamera osv. Men det her handler om å handle raskt

Anonymkode: f774a...bb9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ring Dyrebeskyttelsen eller en annen frivillig organisasjon. Det er de som rykker ut å hjelper katter sommer forlatt. Politiet kan også bistå.

Mattilsynet gjør svært lite med slike saker. De henviser jo selv til at du skal ringe politiet hvis du finner skadet eller hjelpeløst dyr.

Anonymkode: ae599...eca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har funnet et kull med kattunger i en steinrøys og har sendt mail til mattilsynet. Kattene har vært her minst noen dager. 

Hvordan er prosessen herfra? Jeg er ikke helt sikker på hvor mange de er, så jeg er litt redd for å ikke få tatt alle hvis jeg prøver å fange de inn. Tips?

Kontakt dyrebeskyttelsen..

Anonymkode: d2bf3...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på vei for å fange de inn nå.

Ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har hjelpeplikt

Anonymkode: f774a...bb9

Herregud hva tror du ts prøver da? 

Anonymkode: 2ae19...b30

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har hjelpeplikt så om de fortsatt er der så er det bare å gå og hente dem. Og du kontakter jo ikke Mattilsynet du kontakter jo dyrebeskyttelsen

Anonymkode: 44f97...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontakt dyrebeskyttelsen. Er du heldig har de ledige forverter og kan legge frem felle til mor.

Anonymkode: 9e399...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...