Gå til innhold

Dyreparken - kan vi ta med mat og drikke? Erfaringer…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til dyreparken en dag med vår datter. Hun har ønsket seg dette lenge:) Vi har begrenset økonomi og vil få mest mulig ut av opplevelsen for henne. Vi har tenkt at vi kanskje kan smøre med litt gode baguetter og kjøpe med oss litt brus/drikke, og heller bruke pengene i parken på litt is og sånn. Er det innafor? Er det steder man kan ha en liten piknikk?:)

Anonymkode: b69ad...f4f

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt 

Anonymkode: ca830...2b1

• Liker 7
Skrevet

Masse border rundt rundt forbi, og ingen skilt at medbrakt ikke er lov. Dyreparken selv oppfordrer faktisk til det 😅

• Liker 7
Skrevet

Ja, og det anbefales å ta med mer mat en du tror. Man går langt og man blir sulten. Maten der er dårlig og svindyr. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det går fint å ha med niste, og det er mange steder der man kan sette seg på en benk med bord. Dette er en av tingene jeg liker godt ved dyreparken, at det ikke er noe forbud mot medbrakt. Et slikt forbud ville vel ha vært umulig å overholde uansett, men jeg liker at de sier det er helt okey å ha med seg mat og drikke :)

Anonymkode: afb8b...3aa

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det har jeg alltid gjort på slike steder. Det er mye hyggeligere også enn å stå i kø for å få kjøpt drittmat!

Ta gjerne med litt godteri/kjeks el så fristelsen til å kjøpe blir mindre. Det koster skjorta for en is!!!

Endret av Rotemor
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!

Så bra å høre:) Gleder meg skikkelig til denne dagen med jenta vår!:)

• Liker 2
  • Hjerte 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er lurt. Slipper kø også. Også kan dere sette dere der dere vil når dere er sultne.

Anonymkode: d0026...eb6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere vil kjøpe noe til middag som ikke er så dyrt, så kan jeg anbefale Gorines vertshus. Den har stor pizza fra 200 kr (enkleste sort, som dattereren min liker). Vi gikk i parken hele dagen og hadde med niste til lunsj, og så kjøpte vi en pizza der. (Brusen er dyr, for man kan drikke så mye man vil for en viss sum, så vi kjøpte ikke drikke der.)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gå langt inn først og gå utover. Ta tømmerrenna før køen blir for lang. Husk skift. Vi pleide å ha niste  frokost utenfor før de åpna og niste med inn og kjøpe middag tilslutt.

Anonymkode: 60adc...b3c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Meg over med Gorines: Ikke matrelatert, men vær obs på at det er absolutt høydekrav på 130 cm for å ta den nyeste fyrtårn-karusellen i området. Dritkjipt at jeg hadde lovd min å få kjøre med denne, men sånn er livet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vi skal til dyreparken en dag med vår datter. Hun har ønsket seg dette lenge:) Vi har begrenset økonomi og vil få mest mulig ut av opplevelsen for henne. Vi har tenkt at vi kanskje kan smøre med litt gode baguetter og kjøpe med oss litt brus/drikke, og heller bruke pengene i parken på litt is og sånn. Er det innafor? Er det steder man kan ha en liten piknikk?:)

Ja, og anbefaler å ha med mat. Vi slet faktisk med å få kjøpt noe en regnværsdag der. Alt var fult og den eneste muligheten med pizza var 40 min ventetid på... så ta definitivt med mat. Og drikke.

Anonymkode: 11578...504

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler sterkt egen mat. Maten som selges der er i små porsjoner, med veldig lite av hovedingrediensen (f.eks. skinkepizza med 4 små skinkebiter, kyllingsalat som er nesten bare salat og noen mikroskopiske biter kylling). Dere får det mye koseligere ved å ta med god niste dere har laget selv.

Anonymkode: 9bfc1...e61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror 21000 besøkende er dagsrekorden ha med gode sko. 

AnonymBruker
Skrevet

Tar alltid med mat. Maten i dyreparken er usunn, dyr og smaker dårlig.

Anonymkode: d88f6...c60

AnonymBruker
Skrevet

Det var visst 23000 besøkende på en dag som var rekorden. Da blir det mye venting. 

Skrevet

Wienerpølser eller gryterett i termos smaker himmelsk i dyreparken. Å ha noe varmt i magen er helt fantastisk og gjør dagen alltid et par hakk bedre uansett vær.

Du kan ikke grille, men du kan ellers ha med deg det du ønsker å spise: kjeks, wraps, pizza/skinkesnurrer, knekkebrød med smøreost eller leverpostei, kyllingklubber, salat, pastasalat, fryst vann på flaske fungerer som kjøleelement i tillegg til drikke i løpet av dagen. Fryst yoghurt er også stas å ha i baggen (is!!).

Anbefaler hjul av et eller annet slag så du slipper å bære på alt, ingen tenker over det om du triller på en trille uten barn oppi 🤣 vi har store barn (12, 16) og bruker ei gammel trille kun til kjølebaggen/klær/alt som ingen gidder å bære hele dagen..

• Liker 3
Skrevet

Det er flere steder der det er satt opp sittegrupper beregna for folk med medbragt mat og drikke. Det går fint!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
luxifine skrev (9 minutter siden):

Wienerpølser eller gryterett i termos smaker himmelsk i dyreparken. Å ha noe varmt i magen er helt fantastisk og gjør dagen alltid et par hakk bedre uansett vær.

Du kan ikke grille, men du kan ellers ha med deg det du ønsker å spise: kjeks, wraps, pizza/skinkesnurrer, knekkebrød med smøreost eller leverpostei, kyllingklubber, salat, pastasalat, fryst vann på flaske fungerer som kjøleelement i tillegg til drikke i løpet av dagen. Fryst yoghurt er også stas å ha i baggen (is!!).

Anbefaler hjul av et eller annet slag så du slipper å bære på alt, ingen tenker over det om du triller på en trille uten barn oppi 🤣 vi har store barn (12, 16) og bruker ei gammel trille kun til kjølebaggen/klær/alt som ingen gidder å bære hele dagen..

Steike, turister gjør alltid så mye ut av en dag i parken 😅 greiere for oss fastboende med årskort som kan tas ting litt i et mer avslappende tempo og ikke så mye planlegging.

Anonymkode: 071f6...04f

Skrevet (endret)

Ja det er mer styr når en har lengre reisevei. Har ofte drømt om å bo nærmere slik at vi kunne bare "stikke innom" når det passet oss og så gå hjem når vi ville. Slik avstanden er nå (og ikke minst billettkostnaden) så føler vi oss nærmest forpliktet til å være der hele dagen. 

Med det sagt så ble paraplytrillen vår redningen for oss, mange år siden sist jeg hadde noen oppi der men det er herlig å ha den til alle tingene våre. Kan ikke få takket smarte-meg nok for den ultimate late-meg-hacken 🤣

Endret av luxifine
Leif
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...