AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Vi er sammen med svigerforeldre og barnet er sykt. I tillegg sover det mindre enn normalt og gråter over "alt". Svigermor sier til barnet hele tiden at "du er så sur" "du gråter hele tiden" "hva gråter du for nå igjen?". For meg som har lest mye om at man skal validere barnets følelser og ikke gjøre narr av det eller si at følelsene er feil så irriterer det meg grønn. Jeg orker ikke ta det opp, men begynner å skjønne hvorfor mannen er så dårlig på å vise følelser. Er det noe barnet kan bli ødelagt av om de ikke ser hverandre så ofte? Bor på en annen kant av landet så møtes ikke hele tiden liksom.. Anonymkode: 80368...cdc
lajlaj Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Nei, selvfølgelig ikke. Be henne slutte. Hun blir sikkert trigget av gråtingen fordi hun ikke fikk lov som barn selv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Jeg syntes ikke det er galt å spørre om hva barnet gråter for nå. Ja jeg vet man skal møte barnet på følelser. Men det er da måte på hvor mye man skal dulle med disse barna. Anonymkode: c2f82...c02
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg syntes ikke det er galt å spørre om hva barnet gråter for nå. Ja jeg vet man skal møte barnet på følelser. Men det er da måte på hvor mye man skal dulle med disse barna. Anonymkode: c2f82...c02 Dulle? Det er snakk om en syk toåring. Anonymkode: c031d...3f7 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg syntes ikke det er galt å spørre om hva barnet gråter for nå. Ja jeg vet man skal møte barnet på følelser. Men det er da måte på hvor mye man skal dulle med disse barna. Anonymkode: c2f82...c02 Det er helt greit å dulle med et lite barn som ikke har lært å prate en gang og som har gått rundt med høy feber i mange dager. Jeg mener det er bedre å formulere seg annerledes som feks, gråter du fordi du har vondt og er sliten, har det vært mye for deg? En 2 åring som ikke kan prate kan uansett ikke svare på spørsmålet men kan ofte svare ja eller nei. Og på den måten viser man litt forståelse også. Istedet for å få barnet til å føle seg enda mer dårlig ved å gi negative tilbakemeldinger hele tiden. Anonymkode: 80368...cdc
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Stakkars 🙁 Kan dere trekke dere litt unna? Her var 3 åringen urolig i går, ikke syk men bare sliten. Vi la oss i sengen med film , slappet av og duppet litt av 🥰 Jeg hadde bedt mannen om å få svigermor til å klappe igjen… Hva med å vise litt omsorg for en syk 2 åring 🙄 Er hun sånn ellers også? Anonymkode: 116f3...619 1
Meowmere Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Du burde stille omtrent samme spørsmål til svigermor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå