AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Del Skrevet 15. juli Hei! Jeg har havnet I en litt vanskelig situasjon med venninne... Vårt lille issue, er at jeg har hatt en tøff periode bak meg den siste tiden og har fortalt henne dette. Jeg har nå lagt de litt bak meg,jeg snakker ihvertfall ikke med henne om dette lenger. Hun ier hun er over det,gleder seg til vi skal starte i samme klasse(universitetet),studere og jobbe med kollokvie sammen,samme praksissted og alt annet som skjer,sammen. Vi har kjent hverandre I 5+ år ca-men jeg merker jo en forandring i låten hun snakker med meg på.. ... Hun har sluttet med entusiasmen og engasjementet rundt dette,tidligere var hun helt gira,hjerteemoji,og hele pakka.. Jeg har prøvd å ta dette opp med henne,for <å gå til bunns>,f eks spurt henne om hun virkelig vil-hun har da sagt ja. Men igjen, nå nærmer det seg inntak,og hun trekker seg unna meg ellers-hun sier hun er mye opptatt,og jeg vet hun ikke lenger ser oå meg som sin nærmeste(hvis hun noen gang har gjort det. Hun vet jeg har,men jeg trekker meg jo unna for å beskytte meg selv). Jeg erfarer at jeg brude vel la dette ligge,jeg kan jo ikke tvinge henne til å oppføre seg akk slik jeg ønsler-men det sårer meg at hun er så kald hver hang jeg snakker med henne. Det blir som en ny <straff> hver gang-og dette setter oss tilbake,under nullpunktet hver gang. Det er tøft og drt oppleves urettferdig. Vi burde kunne sette en strek,og hun sier hun er over det-da burde hun jo mene det,slutte led dårlig oppførsel,eller si det sin det er.. Jeg mente henne over snap igår og spurte henne,om hyn var klar for 3 år sammen fremover. Jeg fikk ikke svar,og vet hun kan være opptatt... men det stikker likevel,for denne eggeskall gåingen oppleves som endeløs.. Jeg begynner å føle mye på dette,og det tar vekk mye energi dranleg hverdagen og gleden. Også tryggheten og tilliten i vennskapet. Noen som har tips og innspill til hva jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Jeg har vurdert å spørre henne direkte om dette,men hun liker ikke å snakke direkte,og siden hun sier hun er så mye opptatt(noe som har modifikasjoner),så får vi ikke ringt-og må ta snakket over snap-dårlig ide... Tar somsagt imot tips råd og innspill,pg håper på å høre fra noen som har vært i liknende sitajs9n,ognkøarte å snu dette:) Begynner somsagt å bli veldig tungt her... Anonymkode: ea80f...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Del Skrevet 15. juli Du har fått mange råd angående dette i de andre trådene dine, det er på tide å ta de innover seg istedenfor å opprette tråd på tråd om dette. Anonymkode: 15742...051 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Del Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Du har fått mange råd angående dette i de andre trådene dine, det er på tide å ta de innover seg istedenfor å opprette tråd på tråd om dette. Anonymkode: 15742...051 Tror ikke du gjør deg seøv noen tjenester ved å skrive inn meningsløse kommentarer som ikke handler om temaet. Her på nettet og dette stedet,finnes det både lov og rom til å lage tråd-om alt-og hvis dette i det hele tatt er meg,og jeg gidder ikke engang spekulere i hvormange som sikkert hsr vært innom det samme temaet-så er DU på feil sted,feil tråd-og forresten,slutt å endre tråden og temaet-Er mitt tema,ikke ditt-Slutt å lage kvalme,gå ut av mit tråd-finn deg en annen hobby 😌👏 Anonymkode: ea80f...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Del Skrevet 15. juli Det er helt utrolig at dere er gamle nok til å studere ved universitetet. Det er vanskelig å forstå hva som er problemet til noen av dere. Å studere det samme betyr forøvrig ikke "tre år sammen." La nå mennesket være i fred og les en bok eller noe. Anonymkode: 461d9...9b1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Del Skrevet 15. juli Kjære deg! Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, og at du strever mye med relasjonen til denne venninnen din. Men jeg tror at det beste du kan gjøre, er å trekke deg litt tilbake. Dine forsøk på å reparere er helt sikkert godt ment, men det kan likevel bli litt mye for henne. Hvis du gir henne litt rom, ikke tar kontakt så ofte, ikke snakker så mye om disse temaene, ikke snakker så mye om alt dere skal gjøre fremover, så kan det være hun også slapper litt av. Noen ganger er det sånn at jo mer man prøver, jo mer får den andre personen behov for avstand og grenser, og det kan være det som skjer nå. Hvis du heller tar det litt med ro, tar mindre kontakt, så kan dette kanskje bedre seg litt. Men jeg tror ikke hun ønsker/har mulighet til like mye kontakt som du ønsker, hun har jo barn og familie som tar mye tid. Jeg har selv hatt venninner som jeg opplevde krevde mer enn jeg hadde mulighet for å gi, rett og slett fordi jeg hadde flere forpliktelser i livet mitt, og mindre tid. Hvis de fortsatte å presse på, måtte jeg sette mer og mer grenser, og i noen tilfeller bryte kontakt. Andre har jeg fortsatt i livet mitt, fordi de tok hintet, og vi nå har litt kontakt. Det er sikkert mindre enn det de egentlig vil, men det er det jeg har kapasitet til, og da blir det deres valg, om det er ok for dem med litt kontakt, eller om de da ønsker et fullstendig brudd. Anonymkode: 58027...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 15. juli #6 Del Skrevet 15. juli Noen skader er uopprettelige. Vondt men sant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Del Skrevet 15. juli Hadde du lagt av deg dette behovet for å konfrontere alle og enhver som ikke behandler deg som om universet snurrer om din akse så hadde du klart å beholde vennskap. Det du gjør i praksis når du konfronterer folk er å skyve de vekk fra deg, du må innse at du ikke kan være alle sin nr 1 prioritet. Anonymkode: 15742...051 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Del Skrevet 15. juli Lykke til på universitetet! Anonymkode: 924f6...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Del Skrevet 15. juli Uni er stedet der vi skaffer oss nye venner. Vi er ferdige med "bestevenninne tiden" da Anonymkode: b7db6...1e5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 15. juli #10 Del Skrevet 15. juli Du må gi henne luft. Om man har en kjip periode og blåser ut trenger man ikke konfrontere en uenighet i ettertid børst det av deg, gå videre og bli kjent med nye folk på studiet. Er det et vennskap i bånn hos dere så finner man hverandre igjen naturlig Jeg har venner som det går i bølger med, vi møtes og finner på masse, så kan det gå måneder med lite/enveis kommunikasjon, og så bang er vi der vi har mye tid og er mye sammen. En av mine beste venninner har jeg det sånn med. Jeg vet hun hadde sluppet alt for å komme meg til unnsetning om jeg hadde vært i en krise, men det kan gå måneder uten kontakt uten at det er noe galt. Livet skjer liksom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Del Skrevet 15. juli 2 hours ago, AnonymBruker said: Slutt å lage kvalme,gå ut av mit tråd-finn deg en annen hobby 😌👏 Anonymkode: ea80f...f9c Tror det er akkurat slik din venninne tenker, bare bytt ut 'tråd' med innbakte/beskjeder. Anonymkode: 9c771...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 15. juli #12 Del Skrevet 15. juli I følge dine andre tråder om dette har du allerede spurt henne direkte om dette. De aller fleste ønsker ikke å svare på bekreftelses-søking daglig. For hver gang du ber om bekreftelser så tror jeg at du skyver henne lenger unna. Det er 1 måned til studiet begynner, å sende en melding midt i sommerferien for enda en gang å spør "gleder du deg til vi skal begynne sammen" virker som du har overdrevent behov for bekreftelse. Hun har jo sagt det. Og da må du velge å stole på henne. Hva med å skrive ned svaret hennes på en lapp, og hver gang du blir usikker så kan du heller sjekke lappen enn å spør henne. Ellers tenker jeg at gjensidighet er viktig i de fleste relasjoner. Av og til når kontakten bare går en vei så er det et tegn på at den andre ikke er like investert. Da kan en gjøre slik du beskriver, følge mer etter, og dette vil ofte gjøre at folk får deg opp i halsen (blir lei). Hvis du derimot da venter på at hun skal ta kontakt, så er det større sjanse for at hun også opplever at det er gjensidig. Og kanskje det viser seg at hun ikke tar kontakt, og da har du ditt svar om at hun er ikke interessert i å være venninner på dine premiss. Å begynne på universitet er en anledning til å få nye venner. Det er så mange som er nervøs for å starte der uten å kjenne noen. Stå i det. Vær tålmodig, og så etter noen uker eller måneder finner du din gruppe. Her også ville jeg vært forsiktig med å være for pågående. Folk tar avstand til de som kveler de med nærhet. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Del Skrevet 15. juli Tråd nummer 890 om dette? Du burde bare innse at ingen vil være venner med deg, du er for slitsom. Anonymkode: 26e3a...bce 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Del Skrevet 15. juli Men hva er egentlig problemet mellom dere? Anonymkode: 31ff7...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå