Gå til innhold

Kviser på ryggen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen gode tips mot kviser på ryggen? Jeg håpte at det skulle gi seg litt med alderen, men tydeligvis ikke. Er jo bare 34, men det blir liksom ikke bedre. 

Er det en spesiell såpe/rens som kan være bra å bruke? Tenker jo at det kan være såperester som gjør at jeg får kviser også. Jeg har prøvd the ordinary glycolic acid nå siste tiden. Tror ikke det funker. Er ikke så lett når det er på ryggen heller. 

Anonymkode: 3050f...1ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med det samme.

Det jeg prøver ut nå er å vaske ryggen godt etter at balsamen er skylt ut av håret - virker som balsamen har mye å si, ifølge det jeg har kommet over på nett. Jeg har også bestilt meg african net sponge som er såpass lang at en skal kommer godt til alle steder på ryggen når en skrubber kroppen. Denne ble anbefalt på TikTok, men jeg har ikke prøvd den enda.

Anonymkode: 50818...aa8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg sliter med det samme.

Det jeg prøver ut nå er å vaske ryggen godt etter at balsamen er skylt ut av håret - virker som balsamen har mye å si, ifølge det jeg har kommet over på nett. Jeg har også bestilt meg african net sponge som er såpass lang at en skal kommer godt til alle steder på ryggen når en skrubber kroppen. Denne ble anbefalt på TikTok, men jeg har ikke prøvd den enda.

Anonymkode: 50818...aa8

Jeg bruker nesten aldri balsam. Bruker balsamspray, men tenkte å prøve å kutte ut den en periode for å se om det blir bedre. Tror igrunnen ikke det har så mye med det å gjøre siden jeg går med håret opp i hestehale hele tiden.

Har hørt det kan hjelpe å vaske ryggen med shampo mot flass (head and shoulders f.eks) Noen som har prøvd? 

Anonymkode: 3050f...1ae

AnonymBruker
Skrevet

Fungoral shampoo på ryggen funka til meg. Florerer endel teorier om at noen typer kviser er forårsaket av sopp. Også skift ofte på sengetøy. 

Anonymkode: f4c9a...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du går svett en stund kan kviser oppstå, lurt å ta en dusj like etter trening osv

er det veldig plagsomt og sjenerende for det kan du be legen om en antibiotika kur( feks Lymecyclin( tetracyliner som virkestoff) evt Dalcin/Skinoren antibiotika  krem

Anonymkode: 85d58...3fa

Skrevet

Bruker du veldig varmt vann i dusjen? I såfall, avslutt med kaldt vann slik at du får lukket porene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...