AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Hei jeg vil kjøpe ny enkeltseng for soverommet . Bør jeg kjøpe en dagseng og kan jeg bruke det som enkeltseng ? Vil det vœre for Trang? er dagseng like bra og praktisk som enkeltseng? Anonymkode: c4bff...857
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Det kommer an på hvilken dagseng du kjøper da. Jeg merker ikke forskjell på 80cm bred dagseng, og 80cm bred enkeltseng. Anonymkode: f0d51...1b1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Dette er første gang jeg hører om konseptet "dagseng"(folk finner på så mye rart for å tjene penger..), men det er vel en slags blanding av sofa og seng? Min første tanke er at hvis du skal utstyre et soverom med ny seng, da er det mest naturlig å kjøpe ei vanlig "nattseng", men hvis dette er et oppholdsrom/hvilerom hvor du ofte tar en ettermiddagslur, men som sjelden brukes til overnatting, da er dagseng, eller en god sofa et bedre alternativ. Anonymkode: 156b1...32c 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er første gang jeg hører om konseptet "dagseng"(folk finner på så mye rart for å tjene penger..), men det er vel en slags blanding av sofa og seng? Min første tanke er at hvis du skal utstyre et soverom med ny seng, da er det mest naturlig å kjøpe ei vanlig "nattseng", men hvis dette er et oppholdsrom/hvilerom hvor du ofte tar en ettermiddagslur, men som sjelden brukes til overnatting, da er dagseng, eller en god sofa et bedre alternativ. Anonymkode: 156b1...32c Her er dagseng Anonymkode: c4bff...857
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 De dagsengene jeg har sett, har hatt samme type madrass som enkeltsenger, bare at de har støtte på langsiden i tillegg til endene. Jeg synes en enkelseng bør være 90 cm bred for å være komfortabel. Jeg hadde 75 cm som barn, men som voksen synes jeg det blir litt smalt. Anonymkode: 8388f...487 2
Ullvott Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er dagseng Anonymkode: c4bff...857 Etter hva jeg kan se er dagseng akkurat det samme som det vi på 80-tallet kalte en brisk, og som fantes på rommene til 9 av 10 barn og ungdommer i perioden 1975 - 2000. Hvis vi gadd, eller hvis vi skulle få venner på besøk, redde vi den opp så den så ut som en sofa. Ellers ikke. Det er målene og kvaliteten på madrassen som avgjør om den er god å ligge i. 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Men hvem skal sove på den, og er det noen grunn til at du vurderer dagseng i stedet for vanlig seng? Jeg har en sånn dagseng som det er bilde av, på gjesterommet, og har sovet der noen uker nå på grunn av at jeg pusser opp soverommet. Jeg sover merkbart dårligere enn vanlig og kunne ikke tenkt meg å sove på en sånn seng permanent. Madrassen (jeg kjøpte komplett med madrass for 7-8 år siden?) er ikke særlig god og det føles litt for trangt med 80 cm seng, selv om det går. For et barn eller ungdom kan en sånn seng være helt innafor å bruke som vanlig seng. Angående madrassen, så selger Ikea flere forskjellige madrasser i 80 cm bredde - det er sikkert mulig å finne en god madrass der, som kan brukes i dagsengen. Men hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig seng? Anonymkode: a6e14...ffa
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her er dagseng Anonymkode: c4bff...857 Jeg hadde den i tre år på hybel, solgte den grunnet flytting. Eneste forskjellen på den og enkeltsengem jeg hadde etterpå var at denne hadde oppbevaring under å kunne dras ut til dobbeltseng, mens enkeltsengen hadde jeg plastkasser under, og ikke noe ekstra soveplass. Anonymkode: f0d51...1b1 3
naom Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 12.16): Men hvem skal sove på den, og er det noen grunn til at du vurderer dagseng i stedet for vanlig seng? Jeg har en sånn dagseng som det er bilde av, på gjesterommet, og har sovet der noen uker nå på grunn av at jeg pusser opp soverommet. Jeg sover merkbart dårligere enn vanlig og kunne ikke tenkt meg å sove på en sånn seng permanent. Madrassen (jeg kjøpte komplett med madrass for 7-8 år siden?) er ikke særlig god og det føles litt for trangt med 80 cm seng, selv om det går. For et barn eller ungdom kan en sånn seng være helt innafor å bruke som vanlig seng. Angående madrassen, så selger Ikea flere forskjellige madrasser i 80 cm bredde - det er sikkert mulig å finne en god madrass der, som kan brukes i dagsengen. Men hvorfor ikke bare kjøpe en vanlig seng? Anonymkode: a6e14...ffa Jeg me er? And falter du at man bruker delve sengen? Ogsâ Kan jeg kjøpe eget madrass. jeg liker hvordan dagseng ser it.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 17.07): Jeg hadde den i tre år på hybel, solgte den grunnet flytting. Eneste forskjellen på den og enkeltsengem jeg hadde etterpå var at denne hadde oppbevaring under å kunne dras ut til dobbeltseng, mens enkeltsengen hadde jeg plastkasser under, og ikke noe ekstra soveplass. Anonymkode: f0d51...1b1 Ja det er derfor jeg vil ha dagseng fordi det har oppbevaring under Anonymkode: c4bff...857
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå