AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Jeg har lenge hatt lyst til å besøke en nudiststrand. Mitt ønske har ingenting med å "se og bli sett", men jeg liker rett og slett friheten av å være naken, og jeg ønsker ikke utsette meg selv eller andre for sjenansen det kan være å være naken andre steder enn på et område som er avsatt til formålet. Min kone derimot forstår meg ikke. Hun synes ikke noe om dette. Til tross for at jeg har fortalt henne mange ganger, så er jeg sikker på at hun mener jeg er en weirdo som bare skal dit for å se på andre, og for å lufte snoppen foran andre. Hun vil rett og slett ikke forstå. Jeg skal ikke tvinge henne til å bli med. Absolutt ikke. Men jeg får også en følelse av at hun ikke vil at jeg skal gå alene. Når anledningen byr seg, så kommer jeg til å si at "nå drar jeg, du kan bli med om du vil, men må overhode ikke". Hun kan jo ha klærne på selv, om det er det som er problemet. Jeg vil gjerne ha henne med, rett og slett fordi jeg trives i hennes selskap, og det kan bli litt stusselig å være der alene. Noen som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 2a3b5...6c9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Gjør hobbyen din aleine. De færreste finner en partneren som liker 100 % det samme som dem Anonymkode: 38e38...4b0 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gjør hobbyen din aleine. De færreste finner en partneren som liker 100 % det samme som dem Anonymkode: 38e38...4b0 Joda, jeg gjør gjerne det. Men jeg har en følelse om at hun egentlig ikke vil at jeg drar alene. Jeg har ingenting å skjule, og derfor inviterer jeg henne også med. Anonymkode: 2a3b5...6c9
Friminutt Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Det er mindre kroppspress på en naturiststrand enn på en tekstilstrand hvis det er problemet? 3
aksase Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 Jeg har heldigvis en kone som vil være med, men det er helt vanlig at det er mannen i et forhold som ønsker å prøve naturisme mens kvinnen ikke ønsker det. Jeg tror det har litt med at kvinner er mye mer utsatt for kroppspress og dermed ofte synes det er vanskelig å la andre få se kroppen deres. Det er heller ikke uvanlig at kvinnen ikke ønsker at mannen skal gjøre dette alene. Det kan komme av usikkerhet omkring hva som skjer når mannen er naken sammen med andre kvinner og hvorfor du ønsker å gjøre dette. Det finnes tusenvis av gode råd på nettet for å overbevise kvinnen i et parforhold om at de bør prøve naturisme sammen med mannen. Et av de beste og viktigste rådene mener jeg er å ikke presse kvinnen til noe. Det går an å gi henne informasjon om hva naturisme er, og snakke om det, men valget om å prøve eller ikke, må kvinnen være fri til å ta selv, og det virker det som at du, ts, gir henne mulighet til. Bra! Jeg ble nysgjerrig på naturisme i voksen alder, og etter å ha vært gift noen år. En gang for noen år siden, arrangerte jeg en tur for kona og meg, uten barn. Jeg leide ei avsidesliggende hytte langt fra folk og jeg lagde noen regler for helga, hvor en av reglene var at vi skulle være nakne hele døgnet og gjøre alt uten klær. Kona ble med på det. Siden det var bare oss to, følte hun det trygt. Vi likte det godt, og vi har gjort dette et par ganger i året siden den første gangen. Vi har også flere ganger vært på naturistresorts i utlandet, og det var det faktisk kona som foreslo at vi skulle første gangen. Vi er ikke strandmennesker, så vi har ikke vært på naturiststrender. Det er mange gode ressurser på nettet som du og kona kan utforske sammen. En av de beste er nakedwanderings.com. Her er også en blogg skrevet av en kvinne som forteller om sin vei inn i naturismen: https://bitsandbums.wordpress.com/ 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Jeg hadde ikke hatt noe problem om en kjæreste ønsket dra på naturist-strand. Men han hadde fått dra alene. Jeg har null interesse av det. For min del har det ikke noe med kroppspress å gjøre, jeg er verken sjenert eller misfornøyd med kroppen min, jeg bare har ikke behov for å være naken blant andre, og jeg har absolutt virkelig null interesse av å være omgitt av nakne mennesker. Anonymkode: 8bdf2...a64 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Det er det med å være naken blant andre og at du får sett andre pupper som er problemet. Løs det ved å ta henne med på et sted tomt for andre. Anonymkode: 960c9...381 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 3 hours ago, aksase said: Vi har også flere ganger vært på naturistresorts i utlandet, og det var det faktisk kona som foreslo at vi skulle første gangen. Vi er ikke strandmennesker, så vi har ikke vært på naturiststrender. TS her. Dette er jeg mer skeptisk til. Kan du si litt mer om dette? Jeg er redd andres nakenhet veldig tett på. Jeg vil helst bare finne meg en plass på stranden hvor jeg kan være i fred. Anonymkode: 2a3b5...6c9
aksase Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Dette er jeg mer skeptisk til. Kan du si litt mer om dette? Jeg er redd andres nakenhet veldig tett på. Jeg vil helst bare finne meg en plass på stranden hvor jeg kan være i fred. Anonymkode: 2a3b5...6c9 Naturistresorts er ikke så skummelt. Det er egentlig vanlige hoteller og campingplasser hvor klær er valgfritt. Det vanlige er at strand og bassengområde er steder hvor nakenhet forventes/kreves. Så er det ofte mer valgfritt på andre områder, hvor man kan dekke seg til med noe tøy om man vil. Kan være litt ulike regler på ulike steder. Det er som regel god plass, så ingen grunn til å få andres hud og kjønnsdeler trykket tett opp til seg. Vi har vært flere ganger på Vritomartis på Kreta. Her har de en tre-delt kleskode. Naken ved og i bassenget, valgfritt på øvrige uteområder, og påkledd inne på hotell, i restaurant og etter solnedgang. Med andre ord, et vanlig hotell hvor folk kler seg helt normalt, bortsett fra at de er nakne der "tekstilfokket" ville velge badetøy/bikini. Andres nakenhet kan for noen virke litt påtrengende og uvant, men min erfaring er at det tar forbausende kort tid før man ikke tenker mer over det, og bare nyter friheten. Det blir også en helt egen stemning når alle er nakne, fordi man på en måte deler noe veldig nært og intimt med hverandre. Blir et slags tillitsforhold, hvor man føler et slags fellesskap med likesinnede som for meg er en veldig god følelse av å bare kunne være meg selv, slik jeg er, og bli akseptert for den jeg er. Alle har sine egne komplekser for utseende, størrelsen på ting, eller hva som helst, og dermed er heller ingen i posisjon til å dømme andre for hvordan de ser ut. Det blir litt sånn "dette er sårbare lille meg, naken og helt uten filter og maske. Siden du aksepterer mitt nakne utseende, så aksepterer jeg ditt, og så lever vi lykkelige sammen i fred og fordragelighet." Endret 15. juli 2024 av aksase 1
carlberner1 Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil gjerne ha henne med, rett og slett fordi jeg trives i hennes selskap, og det kan bli litt stusselig å være der alene. Noen som kjenner seg igjen i dette? Anonymkode: 2a3b5...6c9 Definitivt! Full pott! Bingo! Blink! Og sånn .. 6 hours ago, AnonymBruker said: Gjør hobbyen din aleine. De færreste finner en partneren som liker 100 % det samme som dem Anonymkode: 38e38...4b0 Ja, jo.. Men det høres litt trist ut. 100% tror jeg er bare skryt eller tull, men jeg vil i likthet med TS gjerne heve tallet. 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil helst bare finne meg en plass på stranden hvor jeg kan være i fred. Anonymkode: 2a3b5...6c9 Akkurat det er forunderlig vanskelig. Mennesker over fem år uten klær på er kriminelle og behandles som spedalske i middelalderen, sukk. Det er så mye som blir vanskelig med det utgangspunktet
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Hvorfor ikke dra til en strand bare dere to å være naken? Eller i deres egen hage? Siden motivasjonen din verken er å se på andre eller bli sett på, så burde vel det være det minste problem å få til? Hvorfor da dra et sted det er andre nakne folk? Anonymkode: 979d7...2bf 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Joda, jeg gjør gjerne det. Men jeg har en følelse om at hun egentlig ikke vil at jeg drar alene. Jeg har ingenting å skjule, og derfor inviterer jeg henne også med. Anonymkode: 2a3b5...6c9 Du får be henne med, og så får hun komme eller la det være. Anonymkode: 38e38...4b0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 Hva er det med menn og naturisme? Er stadig borti menn på datingsider som drømmer om dette eller praktiserer det. De virker så besatt av nakenhet og de seksualiserer det mye. Det er jo ikke egentlig noe seksuelt med naturisme sånn jeg har forstått det? En sted med masse nakne fremmede folk i alle aldre og fasonger tror jeg er overraskende lite sexy å være vitne til. Anonymkode: c3ade...508 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det med menn og naturisme? Er stadig borti menn på datingsider som drømmer om dette eller praktiserer det. De virker så besatt av nakenhet og de seksualiserer det mye. Det er jo ikke egentlig noe seksuelt med naturisme sånn jeg har forstått det? En sted med masse nakne fremmede folk i alle aldre og fasonger tror jeg er overraskende lite sexy å være vitne til. Anonymkode: c3ade...508 Spørs vel hva en mener med naturisme. Jeg kaller det ikke naturisme at jeg og kjæresten er nakne på stranda på hytta, det kaller jeg bare norsk sommer... Anonymkode: 38e38...4b0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #15 Skrevet 16. juli 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det med menn og naturisme? Er stadig borti menn på datingsider som drømmer om dette eller praktiserer det. De virker så besatt av nakenhet og de seksualiserer det mye. Det er jo ikke egentlig noe seksuelt med naturisme sånn jeg har forstått det? En sted med masse nakne fremmede folk i alle aldre og fasonger tror jeg er overraskende lite sexy å være vitne til. Anonymkode: c3ade...508 Dette gikk bra det, helt til kommentar #13 som måtte koble naturisme og sex. Jeg hadde håpet vi slapp det. Anonymkode: 2a3b5...6c9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 20 hours ago, aksase said: Naturistresorts er ikke så skummelt. Det blir også en helt egen stemning når alle er nakne, fordi man på en måte deler noe veldig nært og intimt med hverandre. Blir et slags tillitsforhold, hvor man føler et slags fellesskap med likesinnede som for meg er en veldig god følelse av å bare kunne være meg selv, slik jeg er, og bli akseptert for den jeg er. Alle har sine egne komplekser for utseende, størrelsen på ting, eller hva som helst, og dermed er heller ingen i posisjon til å dømme andre for hvordan de ser ut. Det blir litt sånn "dette er sårbare lille meg, naken og helt uten filter og maske. Siden du aksepterer mitt nakne utseende, så aksepterer jeg ditt, og så lever vi lykkelige sammen i fred og fordragelighet." TS her. Jeg ønsker ikke dette fellesskapet. Jeg er introvert og vil være i fred. Men jeg vil gjerne være naken. For min egen del. Ja, vi kunne ha funnet oss en strand for oss selv, og vært nakne der. Men det er alltid en fare for at de kan dukke opp andre, og jeg ønsker jo ikke sjenere andre med min nakenhet. Derfor vil jeg helst oppsøke et sted som er regulert til formålet. Anonymkode: 2a3b5...6c9 1
aksase Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Jeg ønsker ikke dette fellesskapet. Jeg er introvert og vil være i fred. Men jeg vil gjerne være naken. For min egen del. Ja, vi kunne ha funnet oss en strand for oss selv, og vært nakne der. Men det er alltid en fare for at de kan dukke opp andre, og jeg ønsker jo ikke sjenere andre med min nakenhet. Derfor vil jeg helst oppsøke et sted som er regulert til formålet. Anonymkode: 2a3b5...6c9 Det er ikke så mange naturiststrender/fristrender her i landet, men det er nok fullt mulig å finne et sted hvor dere kan være i alene. Å finnet et sted hvor det er null sjanse for at det kan komme folk forbi, det er nok vanskelig, men da hjelper det jo om dere er på en plass hvor nakenhet er akseptert og forventet. Søk gjerne opp naturistforeningenes sider på nett hvor det finnes kart over de fleste offisielle fristrender/naturiststrender i Norge og Norden. Kanskje dere finner deres perfekte sted? Kona og jeg har leid hytter langt til skogs flere ganger, og levd noen dager der som naturister, med bading og soling. To ganger har det kommet turfolk forbi som har sett oss uten en tråd. Første gangen gikk vedkommende bare rolig forbi mens vi satt i solveggen med en kald øl, og andre gangen bråsnudde de og forsvant da de så oss slappe av på elvebredden ved hytta. Begge ganger har vi vinket, hilst og smilt. Vi kjenner ikke dem, og de kjenner ikke oss, og det har ikke skjedd noe mer. 🙂
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, vi kunne ha funnet oss en strand for oss selv, og vært nakne der. Men det er alltid en fare for at de kan dukke opp andre, og jeg ønsker jo ikke sjenere andre med min nakenhet. Derfor vil jeg helst oppsøke et sted som er regulert til formålet. Anonymkode: 2a3b5...6c9 Om du er førstemann til denne avsidesliggende stranda, så trenger du ikke bry deg. De som evt kommer til, må jo forholde seg til at dere to er nakne. Enten forlater de, eller tilbringer tida der. Du har lov å være naken der. Hilsen ei som nakenbadet sist i går ved er fjellvann. Hørte andre i skogen bak, med de tuslet videre. Anonymkode: bc255...483 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 On 7/15/2024 at 9:31 AM, aksase said: Det finnes tusenvis av gode råd på nettet for å overbevise kvinnen i et parforhold om at de bør prøve naturisme sammen med mannen. Hvorfor skal man overtale noen til det? Anonymkode: 2a386...718 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 52 minutter siden, AnonymBruker said: Om du er førstemann til denne avsidesliggende stranda, så trenger du ikke bry deg. De som evt kommer til, må jo forholde seg til at dere to er nakne. Enten forlater de, eller tilbringer tida der. Du har lov å være naken der. Anonymkode: bc255...483 Er det slik altså? Den som er først på stedet legger lista? Er det lov? Anonymkode: 2a3b5...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå