Gå til innhold

Ansiktskrem for voksen hud

Cecilie82

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed at cerave som jeg har ikke ga nok fuktighet fra ansatt  på apoteket. Har tørr og sensitiv hud. Kjøpte 15ml av Dermalogica som jeg ble anbefalt. Har en kraftig lukt. Kan den være gammel? Føler den gir noe ubehag.,Noen som har prøv den? Hva bruker dere som gir god fukt?

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva du trenger men husk at det tar litt tid når du bytter produkt.

Vil bare si at Cerave er fantastisk.  Jeg har den store krukken og har helt sluttet med dyr nattkrem og serum. Bruker denne morgen og kveld.

Er aldri stiv og tørr i huden mer. Den er kjempebra for moden hud. Ja, dersom du tåler den da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macaron skrev (3 timer siden):

Vil bare si at Cerave er fantastisk.  Jeg har den store krukken og har helt sluttet med dyr nattkrem og serum. Bruker denne morgen og kveld.

Er aldri stiv og tørr i huden mer. Den er kjempebra for moden hud. Ja, dersom du tåler den da. 

De på apoteket sa den ikke ga nok fukt. 🤷🏻‍♀️ Har facial moisturing lotion er det den du også har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macaron skrev (4 timer siden):

Har cerave sterk lukt. Er den beregnet for sensitiv hud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøv Cetaphil, samme prissjikt og jeg synes den gir betraktelig mer fukt. Cerave virker ikke på meg.

Anonymkode: 61bd5...60a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermologica har enkelte produkter som har en ganske sterk kjemisk lukt ja,  men den er ganske suveren på fukt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 hours ago, Cecilie82 said:

Fikk beskjed at cerave som jeg har ikke ga nok fuktighet fra ansatt  på apoteket. Har tørr og sensitiv hud. Kjøpte 15ml av Dermalogica som jeg ble anbefalt. Har en kraftig lukt. Kan den være gammel? Føler den gir noe ubehag.,Noen som har prøv den? Hva bruker dere som gir god fukt?

Den kremen fra Dermalogica gir nok ikke noe fukt (føler at jeg vet ca hvilken de har anbefalt, har i så fall prøvd den selv, men husker dessverre ikke noe om lukten på den), men den holder fukten du har inni i huden din mye bedre enn Cerave sin lotion vil gjøre. Dette er fordi den fra Dermalogica har mye mer olje/fett i seg, mens Cerave sin er lettere/tynnere og har dermed mindre olje. Hvis man har tørr hud så trenger man den oljen, så det har de rett i. Det som derimot kan hjelpe er å vaske ansiktet, evt ta på serum og så mens huden fortsatt er godt fuktig, "låse inn" den fuktigheten med en tykk krem som f.eks Dermalogica, eller evt en annen som kan passe bedre for deg. Eventuelt så kan du prøve å legge til en fuktighetstoner i rutinen din, men prøv først å smøre på kremen mens huden fortsatt er litt fuktig. Det kan hjelpe.

Jeg har sensitiv hud og liker Pyunkang Yul sin ATO blue label krem utrolig godt akkurat nå da jeg også trenger å "låse inn" fuktighet (huden min er konstant dehydrert hvis ikke, det er bare sånn den er). Den har ingen nevnbar lukt. Liker også Soon Jung sin 2x Barrier Cream (jeg bruker begge). Men det finnes mange lignende, bare se etter typisk "rich/riche" i navnene. Avene har en hvis du vil kjøpe på Apotek. Sånn hvis du vil prøve en som er tykk, men uten den lukten som enkelte produkter fra Dermalogica kan ha. Jeg like Pyunkang Yul fordi den funker veldig bra så langt, og er en stor tube for veldig god pris + at den er drøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker dag og nattkrem fra rituals. Veldig fornøyd 

Anonymkode: 89088...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøper en tube Carbaderm uten parfyme hos Vitusapotek.

Den kremen er anbefalt for mennesker med sensitiv, litt tørr hud.

Anonymkode: 7f1a9...800

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 16.52):

Prøv Cetaphil, samme prissjikt og jeg synes den gir betraktelig mer fukt. Cerave virker ikke på meg.

Anonymkode: 61bd5...60a

Hvor får du kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk solfaktor. Nyttar ikkje med kremar om huden eldes kvar dag av UV stråling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sensetiv og dehydrert hud og Dermalogica funker ikke på min hud. Cerave kan jeg heller ikke si at gjør noe spesielt for min hud

Jeg har hoppet over til koreansk hudpleie. Ikke en 10 skritt rutine da det er voldsomt men min sensetive hud reagerer ikke negativt på de produktene jeg har prøvd av skin1004, cosrx, benton og beauty of josen.

Av produkter som selges i Norge har EmerginC mange gode produkter men de har stive priser. De har et godt produkt som heter active hydrating complex som brukes mellom serum og krem. Godt produkt men prisen gikk opp etter at blivakker slutter å selge den.

Jeg ville brukt fukt serum og fuktighetsgivende fukt maske om natten ved behov med en krem som låser fukt inne i huden.

Anonymkode: c8bfe...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avene din øyekrem var i alle fall god til sitt bruk

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par gode og rimelige kremer som er egnet for tørr og sensitiv hud er f.eks. 

Bioderma Sensibio Defensive Rich

Decubal Hydrating Night Cream - som utmerket godt kan brukes på dagtid også :)

I et litt høyere prissjikt har disse kremene gode ingredienser:

First Aid Beauty Ultra Repair Cream (kan kjøpes i mindre størrelse i tube også)

Paula's Choice Resist Barrier Repair Advanced Moisturizer

Paula's Choice Clinical Ultra-Rich Moisturizer

Skinome Rich Intense

Som @Capazitet påpeker, så er det viktig at du bruker solkrem med høy faktor i ansiktet i tillegg. Solstråler er den helt dominerende faktoren når det gjelder utvikling av rynker i ansiktet og for tidlig hudaldring. Det er en grunn til at asiatiske kvinner er så nøye med å beskytte seg mot solen :) Solkrem fjernes ikke godt nok med bare vann, så da trenger du en skånsom og effektiv rens i tillegg, som ikke tørker ut huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...