Gå til innhold

Datter koset med venninne på overnattingsbesøk

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle bare innom rommet deres en snartur for å spørre datteren min om noe. De lå sammen i senga hennes, tett inntil hverandre. Venninna holdte rundt henne, men slapp taket da jeg gikk inn.

Det ble litt kleint, så jeg dro tilbake ut etter samtalen var over og lot dem være for resten av kvelden. De kom ikke ned på kjøkkenet etterpå, selv om de hadde tenkt å lage mat. Dagene etterpå har verken jeg eller hun sagt noe om det. Hun har vært litt rar og mutt etter overnattingsbesøket.

Om de er kjærester, så er det selvfølgelig helt greit (jeg har egentlig litt lyst til å si det til henne, men jeg vet ikke hvordan jeg skal tre fram med det eller om jeg burde si noe i det hele tatt). Om overnatting er greit derimot, det må jeg nesten gruble litt på. Hva tenker dere? De er begge 14 år. 

Anonymkode: 1fc26...531

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Banket du på døra før du gikk inn ? 
Da hadde du gitt henne en sjanse til å bevare privatlivet 

Anonymkode: 0460f...eae

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg gjorde ikke det og jeg skjønner at det var dumt. Jeg skal gjøre det fremover. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg gjorde ikke det og jeg skjønner at det var dumt. Jeg skal gjøre det fremover. 

Da kan du begynne der. 
Å beklage at du buset rett inn på rommet hennes 

• Liker 32
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å i hvert fall si til henne at du beklager at du kom inn på rommet uten å banke på, og at du skal passe på å gjøre det i fremtiden? Så ser du hvordan hun reagerer og om det kan være en åpning for en samtale? Uansett vil hun sikkert på et plan sette pris på en anerkjennelse og betryggelse av hennes rett til privatliv

Anonymkode: a650c...315

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninna mi pleide også å kose med hverandre når vi overnattet.

Vi var ikke kjærester, ingen av oss har hatt partnere av samme kjønn (som jeg vet om) og i dag er begge gift med en mann og har barn. 

Anonymkode: d7775...761

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninna mi pleide også å kose med hverandre når vi overnattet.

Vi var ikke kjærester, ingen av oss har hatt partnere av samme kjønn (som jeg vet om) og i dag er begge gift med en mann og har barn. 

Anonymkode: d7775...761

Samme her. Var litt spennende bare.

Anonymkode: 20f9f...5ef

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare tenåringer som eksperimenterer litt, tenker jeg. 

Anonymkode: a9487...dd2

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tenkte jeg også på. 

Ts, barn har også rett til et privatliv, og man må selvfølgelig banke på og vente til man blir invitert inn. 

Jeg tenker at du bør gi henne en unnskyldning for at du ikke banket på før du gikk inn. Sleng gjerne med at det ikke skal gjenta seg, for du synes det er flott at hun har besøk av x venninne, og du vil ikke skremme henne fra å komme på besøk igjen ved å buse rundt i alle hjemmets rom 😊

Det er en grei måte å gi uttrykk for at du ikke har noe imot det om de er mer enn venner, uten å måtte presse henne til å ta en samtale hun kanskje ikke er helt klar for enda

Anonymkode: 170ff...e66

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Om overnatting er greit derimot, det må jeg nesten gruble litt på. Hva tenker dere? De er begge 14 år. 

Hvorfor skulle ikke overnatting være ok?

De er like gamle. Om de koser med hverandre så blir de kanskje bedre kjent med kroppen sin, og hva som er godt. Det har de igjen for den dagen de får kjæreste.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skulle ikke overnatting være ok?

De er like gamle. Om de koser med hverandre så blir de kanskje bedre kjent med kroppen sin, og hva som er godt. Det har de igjen for den dagen de får kjæreste.

Spørsmålet var egentlig ment for scenarioet om hvis de viser seg til å være kjærester. Er det da OK med overnatting? Hva ville dere andre foreldre gjort her? 

Skrevet

Spørsmålet var egentlig ment for scenarioet om hvis de viser seg til å være kjærester. Er det da OK med overnatting? Hva ville dere andre foreldre gjort her? 

Hvorfor spiller det noen rolle om de er kjærester? Er det mer eller mindre ok at de koser hvis de er/ikke er kjærester? Hva skal til for at 14 åringer definerer seg som kjærester?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spiller det noen rolle om de er kjærester? Er det mer eller mindre ok at de koser hvis de er/ikke er kjærester? Hva skal til for at 14 åringer definerer seg som kjærester?

Fordi kos kan føre til sex, men det er ikke sikkert de er modne nok for det mentalt. Føler det er litt tidlig å legge til rette for slike overnattingsbesøk når de er så unge, spesielt mtp at den ene kan presse den andre til noe de kanskje ikke vil. Samtidig vet jeg at om tenåringer har bestemt seg for å ha sex, så vil de finne et sted uansett. Om jeg nekter overnatting, så tar jeg fra dem et trygt sted. Jeg er veldig ubesluttsom og splittet på dette området. 

AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (9 minutter siden):

Fordi man hadde saft nei om det var gutt/jente sol var kjærester , 

Anonymkode: c3f41...d0b

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg koste med venninner da jeg var tenåring. Jeg er lesbisk, men vi var bare venner. Jeg koser fremdeles med enkelte venner. Kos er ikke synonymt med romantikk. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi kos kan føre til sex, men det er ikke sikkert de er modne nok for det mentalt. Føler det er litt tidlig å legge til rette for slike overnattingsbesøk når de er så unge, spesielt mtp at den ene kan presse den andre til noe de kanskje ikke vil. Samtidig vet jeg at om tenåringer har bestemt seg for å ha sex, så vil de finne et sted uansett. Om jeg nekter overnatting, så tar jeg fra dem et trygt sted. Jeg er veldig ubesluttsom og splittet på dette området. 

Det er vel bedre at de har sex på jenterommet, i trygge omgivelser, med deg i nærheten, enn at de har sex ute i det fri? Evt på dagtid når du er på jobb, eller når du tror de gjør lekser? Det blir jo litt upraktisk å skulle banke på hver halvtime for å sjekke hva de driver med?

Tror du det avhenger av om de er kjærester for at de har sex?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi man hadde saft nei om det var gutt/jente sol var kjærester , 

Anonymkode: c3f41...d0b

STor forskjell på om det er graviditetdsrisiko eller ikke tilstede.

Anonymkode: 693b2...566

• Liker 11
Skrevet (endret)

Trenger ikke å ha betydd at de klinte/koste seksuelt.

Jeg er rundt 40 og kan ligge inntil og pjuske på armen til mine venninner. Vi har alle mannlige partnere og barn på hver vår kant.

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr kose egentlig?

Jeg og min lillesøster kan holde rundt hverandre,  kose hverandre på ryggen ol. 

Vi er 30 og 34 😆

Anonymkode: f4f74...084

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva betyr kose egentlig?

Jeg og min lillesøster kan holde rundt hverandre,  kose hverandre på ryggen ol. 

Vi er 30 og 34 😆

Anonymkode: f4f74...084

Venninna spoonet datteren min mens de lå tett inntil hverandre og hvilte. Da jeg kom inn så fjernet hun fort armen. Virket som veldig intim kosing og at venninnen ikke ville bli «fersket». Kan godt hende det bare er jeg som overtenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...