Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lager film av barna hvert år, slik at jeg kan dele med familie. Jeg laster den derfor opp på Youtube, setter den til "ikke oppført", slik at filmene kun kan styres av meg. Ulempen her, er at det er et snev av nakenhet i et par klipp når jeg dokumenterer dotrening. Dette liker tydeligvis ikke YT, og fjerner videoen. Er dette virkelig ikke tillatt, selv ikke når videoen ikke er oppført?

Anonymkode: 6c6ba...670

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du dele dotreningen med resten av familien din? Jeg regner med at det er besteforeldre, søskenbarn og tanter og onkler du sender videoen til?

Anonymkode: 7ff80...d04

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du dele dotreningen med resten av familien din? Jeg regner med at det er besteforeldre, søskenbarn og tanter og onkler du sender videoen til?

Anonymkode: 7ff80...d04

Det er en dokumentasjon av utviklingen til barna. Tre klipp fra dotreningen er med, og det har det sneket med seg et kvart sekund med nakenhet. Og det er tanter, onkler og besteforeldre som får se videoen. Og de ser den kun når jeg eller mor til barnet til stede. Sender aldri fra meg linken. Dersom det finnes andre måter å laste opp videoen online, slik at jeg har den tilgjengelig til enhver tid, så velger jeg heller det.

AnonymBruker
Skrevet

Dessuten er filmen til privat bruk. Og den brukes primært for å at vi i familien, mor, far og barna skal se. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som tante hadde blitt sur om jeg hadde fått en video med min niese sin dotrening. på mine og hennes vegne egentlig. Ærlig talt, selv om de er barn så har de vel rett til privatliv? Glad jeg vokste opp i en tid uten kameraer og delingstjenester. 

Og stakkars familiemedlemmer som får videoer av dotrening "trøkt i trynet".

Anonymkode: 56403...38f

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg som tante hadde blitt sur om jeg hadde fått en video med min niese sin dotrening. på mine og hennes vegne egentlig. Ærlig talt, selv om de er barn så har de vel rett til privatliv? Glad jeg vokste opp i en tid uten kameraer og delingstjenester. 

men nå er kanskje det vanlig i TS sin familie da vettu, alle er ikke like.

YT har ganske streng policy på akkurat dette, har du skylagring som du kanskje kan bruke? er kanskje bedre å enklere.

AnonymBruker
Skrevet

Bra av YouTube! 👏🏻 men hvorfor i helvete skal du dokumentere dotrening til familien??? Har ikke barna dine rett til privatliv? Dette er eksponering på høyt nivå selv om det bare er til familien. Stakkars barn…

Anonymkode: 0aa2f...415

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og herregud!

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bra av YouTube! 👏🏻 men hvorfor i helvete skal du dokumentere dotrening til familien??? Har ikke barna dine rett til privatliv? Dette er eksponering på høyt nivå selv om det bare er til familien. Stakkars barn…

Jeg gjentar, og herregud! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sur?! Har det rablet for deg? Det er 3 klipp på til sammen 8 sekunder som viser at barnet drar frem potta (1), drar av seg bleia (2) og til slutt sitter på potta og synger (3).

Selv har jeg 3-4 bilder av meg selv som barn sittende på do med biler på en krakk foran meg. Skal jeg bli sur på foreldrene mine fordi de dokumenterte dette øyeblikket? 

AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (14 minutter siden):

men nå er kanskje det vanlig i TS sin familie da vettu, alle er ikke like.

YT har ganske streng policy på akkurat dette, har du skylagring som du kanskje kan bruke? er kanskje bedre å enklere.

Jeg har Dropbox, men avspillingsfunksjonen der er en vits. iCloud har jeg også, men det fungerer ikke til så godt som jeg skulle ønske. Filmfilene blir ganske store, og det takler iCloud dårlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selv har jeg 3-4 bilder av meg selv som barn sittende på do med biler på en krakk foran meg. Skal jeg bli sur på foreldrene mine fordi de dokumenterte dette øyeblikket? 

Forventer du at  dem skal reagere likt som deg?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dessuten er filmen til privat bruk. Og den brukes primært for å at vi i familien, mor, far og barna skal se. 

Linken til videoene kan komme på avspor og treffe en gruppe mennesker som ikke burde se slikt.

Det er mest sannsynlig derfor Youtube tar det ned.

Man kan teoretisk skrive ned en tilfeldig url-kode/link og få opp en ikke oppført video opp.

Endret av Kassettspiller
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Novella skrev (8 timer siden):

Jeg gjentar, og herregud! 

Herregud selv. Barn har visst ikke rett på noe privatliv i dine øyne… 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Wtf?! Hvorfor FILMER du barna dine nakne på do? Det er jo helt sykt. INGEN trenger å se barna dine nakne på do, hva faen. Det er virkelig ikke normalt. Disse videoene kan lett havne på avveie, og du har dermed eksponert dine nakne sårbare små barn for alt mulig sykt. Dette kan jeg nesten ikke tro på. 

Anonymkode: 6a341...f72

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Her høres det ut som om YouTube gjør jobben sin. En jobb strengt tatt du burde gjort.

Selv om du setter filmen som ikke oppført så har du INGEN kontroll på deling av innholdet og hvem som ser det, hvem de deler med, hvor de lagrer eller hva de bruker det til.

Du som foresatt har et ansvar du åpenbart ikke er i stand til å ivareta og derfor har YouTube gjort det i stede for. Om noe burde du være glad for at noen stoppet spredningen av dine nakne barn.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke ønsket at min dotrening ble dokumentert og vist til resten av familien. I voksen alder tenker jeg at folk ikke trenger å dokumentere dotrening av mine tantebarn heller. Jeg tar det som en selvfølge at det blir gjort.

Om det er et kvart sekund så klipp det vekk. Denne sensuren er styrt av AI og du kan ikke forhandle med den. Om youtube har bestemt seg for at regelen er slik så må du forholde deg til det. Mange barn har dumme foreldre og derfor er de megastrenge.

I fremtiden bør du nok tenke litt igjennom hva som er spennende for andre og hva som er spennende for dere som foreldre😅 å dokumentere dotrening er noe av det dummeste jeg har hørt på en stund. Bare vær normal. I blant er det helt ok å være normal.

Endret av Macro
  • Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Wtf. Har barn selv og kunne aldri ha funnet på å dele dotrening med familien. Det er jo helt absurd. Har heller ikke lyst på videoer av mine nevøer som driver med dotrening. Ja, jeg hjelper dem på do når jeg må, men det ville vært helt uinteressant å se video av det.

Anonymkode: b144f...77e

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Denne sinnssyke delingen av alt😑😑😑

Anonymkode: 2c4fa...e4f

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ble veldig imponert over Youtube nå som beskytter barn som har foreldre som syns det er greit å filme barna sine nakne og laste det opp på internett.

Anonymkode: 20e79...139

• Liker 5
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...