AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg har vært sykmeldt 1 gang før, og da av svært god grunn. Nå lurer jeg litt på hvilke rettigheter jeg kan ha? I to uker har jeg vært skikkelig syk med en skikkelig infeksjon. Nå sier «alle» jeg må dra og få en sykmelding så jeg får tilbake ferien. Har tre uker ferie i sommer nå og i to av de har jeg altså vært syk. Går på min tredje syke uke i morgen. Jeg hadde aldri i livet klart og gått på jobb slik, men «flaks» jeg har ferie på et vis. Vet det er veldig strengt med sykmelding når man har ferie. Men kan jeg ha sjans for å få en uke sykmelding nå tror dere? Og kan jeg få tilbakeført en uke sykmelding fra forrige uke? Anonymkode: c6ee3...76d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Er du hjemme nå eller på ferie? Anonymkode: 3facb...aa3
Wilma89 Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Det skal ikke være strengere å få sykemelding når du har ferie, men kan være vanskelig å få tilbakedatert sykemelding hvis du ikke har vært i kontakt med lege i løpet av denne sykeperioden. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Du kan nok glemme å få sykemelding for forrige uke hvis du ikke har vært i kontakt med lege. Anonymkode: 3facb...aa3 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Du får ikke tilbakedatert sm Anonymkode: a3429...7c1 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Det er ikke strengere når du har ferie. Ring i morgen du så kan du hvertfall få igjen den siste uken din. Ikke sikkert legen vil tilbake datere da men. Bedre med 1 uke enn ingen Anonymkode: 52f61...463 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 Jeg var i kontakt med lege forrige uke. Har alltid en tendens til å underdrive, så når han da spurte om formen var jeg sånn «den er ganske grei den», når den egentlig ikke er. Jeg fikk hjelp for det jeg trengte hjelp til da og turte ikke be om sykmelding. Har ikke blitt bedre siden jeg var til han for en uke siden.. Anonymkode: c6ee3...76d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Er du hjemme nå eller på ferie? Anonymkode: 3facb...aa3 Dro hjem tidligere fra ferie… Anonymkode: c6ee3...76d
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg var i kontakt med lege forrige uke. Har alltid en tendens til å underdrive, så når han da spurte om formen var jeg sånn «den er ganske grei den», når den egentlig ikke er. Jeg fikk hjelp for det jeg trengte hjelp til da og turte ikke be om sykmelding. Har ikke blitt bedre siden jeg var til han for en uke siden.. Anonymkode: c6ee3...76d Du sa jo selv til legen at formen var ganske grei, og man ber ikke om sykemelding - det er noe legen gir når hen ser at pasienten trenger det. Anonymkode: 3facb...aa3 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 Har du fått sykemelding ts, å tilbakedatert hele forrige uke? Anonymkode: 3facb...aa3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Tilbakedatering går sjelden. Men jeg hadde definitivt fått sykemelding om formen tilsa det i ferien. Har kasta bort ferier før med å være syk, så aldri mer! Får jo ikke glede av ferien som syk. Anonymkode: dbd91...509
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du sa jo selv til legen at formen var ganske grei, og man ber ikke om sykemelding - det er noe legen gir når hen ser at pasienten trenger det. Anonymkode: 3facb...aa3 Eh nei Anonymkode: 8394b...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå