AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg har vokst opp i en familie som ikke viste så mye kjærlighet, og jeg hadde rett og slett en dårlig barndom. Så jeg flyttet ut som 14 åring og har vært selvstendig siden. Og jeg er stolt av meg selv at jeg har klart meg så bra uten å være avhengig av noen andre. Jeg møtte min samboer for 6 år siden, og det var kjærlighet ved første blikk! Jeg elsker alt ved han, utenom det nære forholdet han har til sine foreldre. Misforstå meg rett, jeg syns det er fantastisk når folk har et nært forhold til sin familie. Men denne nærheten er absolutt ikke normalt i mine øyne. The big boss (min svigerfar) har alltid det siste ordet når det kommer til avgjørelser.. også i min og kjærestens familieliv. Alt fra oppdragelse av barna, økonomi og hvordan vi skal pusse opp/ommøblere huset skal alltid svigerfar være en del av. Og da helst uten at jeg får være en del av det. Og nå har det verste skjedd, kjæresten min og svigerfar har kjøpt nabohuset til mine svigerforeldre bak min rygg. Huset har vært en diskusjon lenge da det har vært kjærestens drømmehus, men jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ønsker å flytte dit og at jeg heller vil vi skal finne et drømmehus sammen som vi begge ønsker. Men de kjøpte altså dette huset sammen uten at jeg fikk ta en del i det. Det irriterer meg så sinnsykt at kjæresten ikke vil bygge et familieliv med familien han har skapt med meg uten innblanding fra sine foreldre.. vi er 35 år gamle.. er det ikke da på tide å slippe hånda til far og bli voksen selv?! Jeg får legge til at kjæresten bodde fortsatt hjemme hos sine foreldre når vi møttes…… what to do?! Anonymkode: d0e26...ac5 1 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Hva er i veien med huset siden du ikke ønsker å bo der? Anonymkode: f6d5b...042 1
fjær Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Løp!! Jeg var sammen med en som måtte snakke med foreldra sine om alt.... Til å være 4 stykker i dette forholdet, følte jeg meg veldig alene... Jeg avsluttet forholdet tilslutt. Heller alene og singel enn alene i forhold 21 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Jeg hadde ikke blitt med på den flyttingen for å si det slik. Anonymkode: d6813...ab1 22 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): what to do?! Ikke flytt med han. Gå fra han (og hans familie). Du er tydeligvis veldig langt nede på hans prioriteringsliste. Du får gi han samme behandling! Du klarte deg alene som 14-åring, du vil klare deg enda bedre alene som 35-åring. Anonymkode: 7ca5a...20b 18 8
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 La han sitte der alene i det huset. Han har ikke skjønt hva et parforhold er. Man er 2 om slike avgjørelser, dere to. Vær glad han avslørte seg før dere fikk barn. Anonymkode: 30cdc...2cd 19 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 Er det kjøpt med intensjonen om at du og ham skal bo der? Uten at du hverken har lyst eller at du er medeier? Hvis ja: Jeg hadde laga et helvete. Rett og slett. Det er ekstrem mangel på respekt og regelrett bulldoser-kjøring over deg. Hvis dette er et investeringsprosjekt mellom ham og faren så kan du ikke si så mye. Men dersom det er gjort fordi han tenker det gjør du ikke har annet valg enn å flytte inn så er det et så rødt flagg at jeg hadde avsluttet forholdet. Det kan ikke ble verre i mine øyne. Anonymkode: 5b7bf...357 16 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 Dette var da ekstremt overkjørende overfor deg. Vet ikke hva jeg hadde gjort, men hadde blitt utrolig såret og følt meg sviktet om mannen gjorde noe slikt. Han høres ikke normal ut. Anonymkode: 63be1...6d4 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 Du kan og sette foten ned og be de selge, om du ønsker å fortsette ilag med han. Anonymkode: 30cdc...2cd 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Skrevet 14. juli 2024 Fy søren så dårlig gjort. Vet ikke hva du kan gjøre her, men lag et hælvete, ikke flytt. For en dust av en mann. Anonymkode: ec6aa...277 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 I et parforhold er man to. Disse to skal lage en familie sammen. Disse to skal bygge et liv sammen. Disse to skal lytte til hverandre, respektere hverandre og ta hensyn til hverandre. Det virker ikke som verken mannen eller svigerforeldre har forstått dette. Det er mer ensomt å være ensom i et forhold enn å være ensom alene. Hvis dette forholdet skal ha en sjanse må det en real opprydning til her. Du kan enten velge å sette ned foten her, eller du kan velge å gå. Anonymkode: 35919...390 6 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Skrevet 14. juli 2024 Huff, føler med deg. Jeg tenker at for deg ville det være en katastrofe å bli nabo med svigers. Der ville jeg satt foten ned, det kommer bare til å bli verre. Skjønner ikke at noe godt kan komme ut av det. Synes også det er veldig spesielt å kjøpe et hus uten å nevne det for deg. Jeg er sammen med en mann hvor det virker som han bryr seg mer om hva foreldrene mener enn meg. Han tar alltid de i forsvar, og det er alltid meg som har feil. Han er mer redd for å skuffe de enn meg. For han er sommerferie å reise på ferie med foreldrene sine, jeg er bare med på lasset. Hvis jeg protesterer får jeg bare beskjed om at ingen tvinger meg til å bli med, og jeg kan jo bare være hjemme. Han skal dra uansett fordi det har han lyst til. Jeg blir med pga barna, men føler meg helt maktesløs. Anonymkode: 835c1...3b8 4 7
Leeloo Skrevet 14. juli 2024 #13 Skrevet 14. juli 2024 Der er ingen sjanse for at jeg hadde flyttet inn i det huset. Enten fikk han og faren pusse det opp som en investering og selge det, eller så hadde han flyttet dit alene. Mitt drømmehus ville aldri vært nabohuset til svigers (med noen hederlige unntak). «Regelen» om at man ikke bør bo nærmere enn at man må ta på jakka mår man skal på besøk er ikke så dum. Fint og flott med et nært forhold til familien, men det skal ikke gå på bekostning av parforholdet. Det virker som han aldri har hatt en naturlig frigjøringsprosess fra foreldrene, han er et evig «barn» i den relasjonen. 13
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva er i veien med huset siden du ikke ønsker å bo der? Anonymkode: f6d5b...042 Rett og slett fordi det er 5 meter fra huset til svigers. Og det er et skikkelig oppussingsobjekt som da også er avhengig av mine penger for å få i orden. Men lite lyst å bruke mine penger på et hus jeg ikke står i papirene på. (Har en del i egenkapital da jeg solgte mitt hus da vi trengte større plass) -ts Anonymkode: d0e26...ac5 7 7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #15 Skrevet 15. juli 2024 Altså, han har kjøpt dette, han vet at du ikke vil bo der, og forventer nå at du og felles barn flytter inn i dette huset? Anonymkode: eab27...e9e 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #16 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er i veien med huset siden du ikke ønsker å bo der? Anonymkode: f6d5b...042 Hun skriver jo det: Det ligger rett ved siden av svigerforeldrene. 🙄 Jeg har vokst opp besteforeldrene mine i nabohuset, og det var helt topp det. Men det fungerte bare fordi min far satte klare grenser for sine foreldre og alltid var et lag sammen med moren min. Og det greier ikke mannen til TS. Anonymkode: 31522...f8d 8 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #17 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Rett og slett fordi det er 5 meter fra huset til svigers. Og det er et skikkelig oppussingsobjekt som da også er avhengig av mine penger for å få i orden. Men lite lyst å bruke mine penger på et hus jeg ikke står i papirene på. (Har en del i egenkapital da jeg solgte mitt hus da vi trengte større plass) -ts Anonymkode: d0e26...ac5 Du skal selvsagt ikke bruke penger på et hus du ikke vil bo i og ikke har eierandel i!!! Anonymkode: 7ca5a...20b 15 1 8
exictence Skrevet 15. juli 2024 #18 Skrevet 15. juli 2024 (endret) Egentlig kan han vel kjøpe tingg for sine penger som han vil. Men du sier at han da er avhengig av dine penger? Mener han dette? Da er det jo helt uhørt. Du bestemmer over dine penger. Vet ikke hvordan jeg hadde reagert om min mann hadde kjøpt drømmehuset hans? Synes det hadde vært skuffende at han ikke hadde forhørt seg og informert meg. Men tror jeg hadde tenkt at det var flott, men hva han hadde tenkt med oss to og barna? Endret 15. juli 2024 av exictence 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #19 Skrevet 15. juli 2024 Jeg hadde gått. Alt du skriver er rett og slett for drøyt. At han i tillegg har kjøpt hus, uten å inkludere deg. Men kjøpt sammen med sin far? Det er utrolig respektløst ovenfor deg, ikke minst fra svigerfar. Hva tror de, egentlig? At du er en nikkedukke og her er det mannfolka som styrer og ordner. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bevist dem en gang for alle, at jeg ikke var noe nikkedukke. Hadde flyttet fra denne mannen, jo før jo bedre. Ikke hadde jeg forberedt han på det heller, han hadde fått sett den den dagen jeg flyttet ut. Han fortjener null respekt fra deg. Anonymkode: 0f827...718 10 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #20 Skrevet 15. juli 2024 Bare gjenta det du har sagt tidligere og ikke rikk en fot om du ikke ønsker selv:) Anonymkode: 948cf...838 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå