AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg hadde en gang en liten og en mellomstor hund som jeg aldri klarte å få bort unotene ved at de hopper opp på folk og sambo og meg. Er det da dumt av meg å kjøpe en større hund ? Anonymkode: 71b89...757
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Hunder er forskjellig, men lær de tidlig og vær bestemt hver gang. Hunder blir forvirret om noe er lov en dag og ikke neste. Ved hunder som hopper så setter du kneet mot brystkassa til hunden og dytter den bak, samtidig som du ikke ser på den/ overser den. Ikke gi den oppmerksomhet. Aldri gi de godbit eller kos når de hopper. Kos og oppmerksomhet skal de få når de setter seg eller er rolig. Hunder gjør mer av det som lønner seg. Anonymkode: d0366...e09 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Meld deg på valpekurs og følg opp alt du lærer og tren mye til de har kontroll på den Anonymkode: d0366...e09
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Hvorfor skulle det være dumt, størelsen har jo ikke noe å si? Du må jo lære hunden fra start at hopping ikke skal skje. Meld dere på valpekurs med en gang, vær bestemt hele veien, aldri hopping. Anonymkode: 8637a...002
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 Du må være veldig konsekvent på hopping fra den er valp. Aldri la den hoppe! Jeg bor i et strøk med masse barn og har en liten hunderase. Jeg følte jeg oppdro hele strøket da jeg kom med valpen og måtte si 100 ganger om dagen: «Ikke klapp valpen hvis den ikke har alle fire ben i bakken». Vi var forresten to valpeeiere samtidig, de andre var ikke strenge. Den andre hunden hopper og alle barna er nå redd for den. Min hund elsker alle. Anonymkode: ee61e...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå