Gå til innhold

Kan koronavirus angripe hjernen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er blitt smittet av korona, og føler meg helt fjern og borte vekk, som om det er en stor bomullsdott i hodet mitt. Klarer ikke tenke klart. Burde jeg gå til legen og sjekke det, eller er dette vanlige symptomer?

Anonymkode: 000e5...ec2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Er blitt smittet av korona, og føler meg helt fjern og borte vekk, som om det er en stor bomullsdott i hodet mitt. Klarer ikke tenke klart. Burde jeg gå til legen og sjekke det, eller er dette vanlige symptomer?

Vanlig. Ta et søk på Google, så ser du det. Bortkastet å oppsøke lege for så milde symptomer og ikke kan hen gjøre noe med det heller. 

Endret av Grüner
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Kjenner flere titalls som har blitt smittet og det gikk over etter ganske kort stund. Kjenner ingen med long covid - med eller uten vaksine. 

Anonymkode: 63b35...317

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da så.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg har det sånn hele tiden.

Anonymkode: ef6fd...b28

AnonymBruker
Skrevet

Du kan dra til legen om det ikke går over etter fire uker. Alt kortere er helt normalt. God bedring.

Anonymkode: 8c7d7...138

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du kan dra til legen om det ikke går over etter fire uker. Alt kortere er helt normalt. God bedring.

Anonymkode: 8c7d7...138

Takk.

Skrevet

Men synes overskriften din om at coronavirus kan angripe hjernen er vel dramatisk når det bare er snakk om hodepine, noe som også er vanlig ved influensa og sterk forkjølelse. Viruset angriper ikke hjernen spesifikt. Det angriper hele kroppen, og det er immunsystemet i kroppen til den enkelte som avgjør hvordan de reagerer.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har det sånn hele tiden.

Anonymkode: ef6fd...b28

Jeg også. Vet ikke om det kommer av "long covid" (for det hadde jeg kraftig, på tross av vaksinasjon x2). Jeg er fremdeles ikke helt på beina igjen - tre år senere. Bl.a så ble bomullsdotten ble værende. Kan være fordi jeg har unger også, altså. Det kan ikke utelukkes.

Det er ingenting som hindrer deg i å ta en telefon til fastlegekontoret, og høre med dem. Kanskje de vil ha deg inn til kontroll, kanskje ber de deg se det an, kanskje får du beskjed om å roe ned og at det er normalt. Kanskje blir du hasta av gårde i ambulanse, med likbilen hakk i hæl, som et verste scenario.

God bedring.

Anonymkode: 2f5e8...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg også. Vet ikke om det kommer av "long covid" (for det hadde jeg kraftig, på tross av vaksinasjon x2). Jeg er fremdeles ikke helt på beina igjen - tre år senere. Bl.a så ble bomullsdotten ble værende. Kan være fordi jeg har unger også, altså. Det kan ikke utelukkes.

Det er ingenting som hindrer deg i å ta en telefon til fastlegekontoret, og høre med dem. Kanskje de vil ha deg inn til kontroll, kanskje ber de deg se det an, kanskje får du beskjed om å roe ned og at det er normalt. Kanskje blir du hasta av gårde i ambulanse, med likbilen hakk i hæl, som et verste scenario.

God bedring.

Anonymkode: 2f5e8...773

Takk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært sånn i 7 måneder nå etter covid…

Anonymkode: 54a3d...5cb

AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (9 timer siden):

Men synes overskriften din om at coronavirus kan angripe hjernen er vel dramatisk når det bare er snakk om hodepine, noe som også er vanlig ved influensa og sterk forkjølelse. Viruset angriper ikke hjernen spesifikt. Det angriper hele kroppen, og det er immunsystemet i kroppen til den enkelte som avgjør hvordan de reagerer.

Har definitivt problemer med hjernen. Ikke hodepine 

-ikke ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har definitivt problemer med hjernen. Ikke hodepine 

-ikke ts

Ja, nevnte ingenting om noen hodepine😂 Den er borte for lengst, heldigvis.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, nevnte ingenting om noen hodepine😂 Den er borte for lengst, heldigvis.

Den jeg siterte skrev det. At d var dramatisk å kalle d problemer m hjernen når d bare er snakk om hodepine🙈

men jg er bare ekstremt plaga med HJERNEN. Er helt merkelig. 
Og utmatta 

AnonymBruker
Skrevet

Mener du under inflasjonen eller etterpå?

jg ligger på 7 måneden nå. Helt hjerneskada 😞

AnonymBruker
Skrevet

Merkelige greier. Ingen jeg kjenner har fått long covid, vaksinerte eller ikke. Selv er jeg uvaksinerte og fikk corona en gang som jeg knapt merket. Ble smittet fordi jeg helt frivillig møtte i et selskap hvor noen hadde hatt corona. Var aldri redd for den. Har hatt influensa som gikk over til lungebetennelse med innleggelse på sykehus over tid. Covid var som en liten dråpe i havet i forhold. 

Anonymkode: 63b35...317

• Nyttig 1
Skrevet

Først engang jeg hadde korona var jeg litt forkjøla og svimmel. Andre gangen litt vondt i halsen og forkjøla. Tredje gangen, litt forkjøla, men hjernen ble veldig påvirket. 

Kunne ikke tenke omtrent, klarte ikke organisere minner kronologisk i det hele tatt, kunne ikke konsentrere meg, og når jeg tok notater så kunne jeg ikke senere skjønne hva jeg hadde notert ned - setningene gav ike mening, eller var ikke fullstendige. Det er bedre nå, et halvt år etter, men ikke 100% bra. Fortsatt litt nedsatt konsentrasjonsevne og glemmer ting jeg skal gjøre ganske lett. Kjennes ut som det er noe som kan trenes op, men lurer på om jeg hadde vært i bedre stand om jeg hadde vært sykemeldt litt lengre og bare tatt vare på meg selv...

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (9 timer siden):

Først engang jeg hadde korona var jeg litt forkjøla og svimmel. Andre gangen litt vondt i halsen og forkjøla. Tredje gangen, litt forkjøla, men hjernen ble veldig påvirket. 

Kunne ikke tenke omtrent, klarte ikke organisere minner kronologisk i det hele tatt, kunne ikke konsentrere meg, og når jeg tok notater så kunne jeg ikke senere skjønne hva jeg hadde notert ned - setningene gav ike mening, eller var ikke fullstendige. Det er bedre nå, et halvt år etter, men ikke 100% bra. Fortsatt litt nedsatt konsentrasjonsevne og glemmer ting jeg skal gjøre ganske lett. Kjennes ut som det er noe som kan trenes op, men lurer på om jeg hadde vært i bedre stand om jeg hadde vært sykemeldt litt lengre og bare tatt vare på meg selv...

Veldig kjent! Jeh sliter ekstremt etter 7 mnd. Blir ikke bedre

men har masse utmattelse og andre symmtomer også. Hadde du det i tillegg til hjernen?

hva gjorde du for å bli bedre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...