Gå til innhold

Seksuell definisjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Finnes det et bedre og mer nøyaktig benevnelse enn tomboy / guttejente på jenter som er mer enn gjennomsnittet maskuline, men allikevel tiltrukket til menn og ikke har ønske om kjønnskifte? Blir så forvirret oppi alt dette 🤥

Illustrasjonsbilde... 

Anonymkode: f7f3d...caf

Endret av Edie
fjernet innhold med opphavsrett
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Androgyn

• Liker 2
Skrevet

Hva er det å bli forvirret av? Det kryr jo av maskuline heterofile jenter/kvinner der ute. Må det ha en merkelapp? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (6 minutter siden):

Hva er det å bli forvirret av? Det kryr jo av maskuline heterofile jenter/kvinner der ute. Må det ha en merkelapp? 

Jøss.... Bare lurte på om det fantes ett bedre navn. Er det ikke lov å stille spørsmål her? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (12 minutter siden):

Androgyn

Men det brukes om både menn og kvinner, bifile, streite og skjeive. Tenkte mer nøyaktig

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Finnes det et bedre og mer nøyaktig benevnelse enn tomboy / guttejente på jenter som er mer enn gjennomsnittet maskuline, men allikevel tiltrukket til menn og ikke har ønske om kjønnskifte? Blir så forvirret oppi alt dette 🤥

Funker ikke tomboy lenger etter flere hundre år i bruk? Er i hvert fall ikke automatikk for min del at jeg begynner å stille spørsmål med en kvinnes seksualitet/tiltrekning bare fordi hun omtales som en tomboy. Heller ikke guttejente for den saks skyld. 

Anonymkode: cd113...731

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Funker ikke tomboy lenger etter flere hundre år i bruk? Er i hvert fall ikke automatikk for min del at jeg begynner å stille spørsmål med en kvinnes seksualitet/tiltrekning bare fordi hun omtales som en tomboy. Heller ikke guttejente for den saks skyld. 

Anonymkode: cd113...731

Det er bare å svare på spørsmålet og ikke lage mye støy rundt. Det er snakk om seksuelle preferanser. Om jeg er tomboy men ikke en butch (lesbe), hva er jeg da? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men det brukes om både menn og kvinner, bifile, streite og skjeive. Tenkte mer nøyaktig

Androgyn har jo ikke noe med legning å gjøre.

Det har ikke tomboy heller.. 

Usikker på hvorfor du blander inn legning? 

AnonymBruker
Skrevet

Oppfatter ikke dette som et spørsmål om legning, men heller om stil. 

Noen er goth, skate, 50-tall/ragger, punker og noen er altså tomboy. Ikke verre enn det. 

Men er enig i at når man bruker ordet "guttejente" så har det dessverre blitt slik at man da automatisk begynner trekker legning inn. Dessverre. 

Anonymkode: 9994e...6fc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 'guttejente' funker fint. Tenker ikke noe om legning der, kun om utseende, stil og kanskje interesser.

Anonymkode: 2a7a3...e15

• Liker 1
Skrevet

Er på jakt etter en betegnelse som også definerer legning, slik som butch. Men det finnes kanskje ikke, i disse dager hvor det finnes betegnelser på det meste innen legning. "Straight tomboy",  i ett ord liksom. 

Hvorfor jeg spør? Fordi det virker som mange antar at alle tomboy er lesber, noe de ikke er

Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over. Jeg er gift med en slank, men litt maskulin kvinne, som ved flere anledninger er blitt spurt om hun er lespisk. Hun har alltid likt aktiviteter som tidligere ble ansett som maskulint. Jeg for min del har alltid sett på henne som kvinne og intet annet.

Anonymkode: 9ea64...556

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 22.42):

Det er bare å svare på spørsmålet og ikke lage mye støy rundt. Det er snakk om seksuelle preferanser. Om jeg er tomboy men ikke en butch (lesbe), hva er jeg da? 

HETROFIL

Anonymkode: e376a...665

Skrevet (endret)
On 7/14/2024 at 10:05 PM, AnonymBruker said:

Illustrasjonsbilde... 

Kva meinar du med maskulin? At man ikkje sminker seg og slikt? Om man er dame, vil være dame og blir tiltrukket av menn så er jo man uansett heterofil. Med mindre du meinar noko anna med maskulin då?

Endret av Trallalala
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 22.05):

Illustrasjonsbilde... 

Jeg ser på meg selv som maskulin feminin, og synes det er et dekkende begrep i forhold til hvordan jeg er som kvinne. Det passer godt på meg i forhold til min personlighet 🤗

AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (På 14.7.2024 den 22.15):

Ja, hvorfor er folk opptatt av å sette merkelapp på seg med legning? Tenker at det handler om usikkerhet, dette kan man vokse av seg. Jeg gjør det som JEG føler for...enten det er mann eller kvinne jeg skal være i forhold med.

Selv er jeg kvinne, trenger ikke tvile på mitt kjønn 😂

Anonymkode: e0dc7...11a

AnonymBruker
Skrevet
Keiko99 skrev (På 15.7.2024 den 16.53):

Er på jakt etter en betegnelse som også definerer legning, slik som butch. Men det finnes kanskje ikke, i disse dager hvor det finnes betegnelser på det meste innen legning. "Straight tomboy",  i ett ord liksom. 

Hvorfor jeg spør? Fordi det virker som mange antar at alle tomboy er lesber, noe de ikke er

Jeg har aldri møtt noen som tror at at ei guttejente er lesbisk. Det er en definisjon på valgt uttrykk og muligens hobbyer og interesser..

Jeg er en av dem, bruker ikke sminke etc og blir aldri tatt for å være lesbisk. Annet enn av butthurte mannfolk som ikke får napp.

Hvor er alle disse forvirra folka som blander legning inn i det? Og nei, du må nok evt finne på et ord og håpe at det blir en hit 🤷

Anonymkode: 8b6a7...764

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 22.05):

Illustrasjonsbilde... 

Jeg beskriver ofte slike som deg som ei "Tøffa", som greier å bevise at du er den du akkurat er🥰 

Illustrasjonsbildet mitt er: Maskulin og fit, men også litt feminim er absolutt meget sexy.. Men det er fordi jeg ble så glad i ei som passer til beskrivelsen.. Hun var nokså glad i sex og lignet veldig på Nofacemom, og likte å slå menn i håndbak😅

Jeg synes du kan kalle deg hva som helst, skryt gjerne litt om hvem du vil bli kalt for..  Så tenk mest på deg selv, og ikke bry deg om kallenavn som ikke passer deg❣️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...