AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Vurderer å prøve fiks ferdig på Finn for å selge noen småvarer. Men hvem betaler for emballasje? Hvis jeg selger en vare for 300 kroner, må jeg da selv dekke pris for Norgespakke og isolasjon, og selvsagt bensin for å kjøre et sted å levere den….? I så fall må jeg øke prisen for varen for å dekke inn dette? Anonymkode: dbfea...750
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Ja du må selv betale for bensin og pappeska 😅 Jeg pakker mye i poser og søppelsekker av ting som ikke trenger å beskyttes under frakt. Anonymkode: 24760...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vurderer å prøve fiks ferdig på Finn for å selge noen småvarer. Men hvem betaler for emballasje? Hvis jeg selger en vare for 300 kroner, må jeg da selv dekke pris for Norgespakke og isolasjon, og selvsagt bensin for å kjøre et sted å levere den….? I så fall må jeg øke prisen for varen for å dekke inn dette? Anonymkode: dbfea...750 Prisen min er alltid inkludert emballasje, med mindre jeg må kjøpe pappesker for å sende. Jeg tar som regel vare på småesker og bobleplast når jeg får sendt ting i posten, slik at det i seg selv ikke blir en utgift. Ellers kjøper jeg en rull med bobleplast som koster kanskje 70 kr, som vil vare til mange sendinger (jeg selger mye på finn). Anonymkode: 9690f...469 3
newman01 Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Her jeg bor kommer Helt Hjem og henter pakken i postkassa. Kjøper betaler frakt når man bruker Fiks Ferdig. Kjøper betaler også gebyr for betalingstjenesten
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 newman01 skrev (11 minutter siden): Her jeg bor kommer Helt Hjem og henter pakken i postkassa. Kjøper betaler frakt når man bruker Fiks Ferdig. Kjøper betaler også gebyr for betalingstjenesten TS spør om emballasjen, ikke porto. Anonymkode: 9690f...469 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Det er vanlig at selger står for emballasje. Noen prøver å ta betalt for det, de selgerne styrer jeg alltid unna. Står også selv for emballasje når jeg selger noe. Du trenger sannsynligvis ikke legge noe penger i det. Pakk det inn i en plastpose, gråpapir, en gammel eske du har liggende e.l. Surr litt gaffateip rundt. Trenger varen å beskyttes, gjør gjerne avispapir, tørkepapir, eller stoff av noe slag nytten. Jeg sparer på gamle hullete klær som uansett skal kastes, og bruker det til slikt. Anonymkode: 6088a...aca 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 De fleste pakker i noe de har hjemme og sender pakken neste gang de skal ut. Verre er det ikke. Anonymkode: 10fbe...279 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Gjør som på Tise - pakk i gamle aviser og reklame for å bli kvitt dette. Ellers må man begynne å legge ut for ting å pakke ting i. Anonymkode: 47ec1...92a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanlig at selger står for emballasje. Noen prøver å ta betalt for det, de selgerne styrer jeg alltid unna. Står også selv for emballasje når jeg selger noe. Du trenger sannsynligvis ikke legge noe penger i det. Pakk det inn i en plastpose, gråpapir, en gammel eske du har liggende e.l. Surr litt gaffateip rundt. Trenger varen å beskyttes, gjør gjerne avispapir, tørkepapir, eller stoff av noe slag nytten. Jeg sparer på gamle hullete klær som uansett skal kastes, og bruker det til slikt. Anonymkode: 6088a...aca Må si jeg hadde syntes det var svært spesielt viss jeg fikk en fiks ferdig pakke med hullete klær rundt. Hadde i første omgang trodd vedkommende prøvde å svindle meg. Jeg betaler emballasje når jeg sender. Bruker esker jeg har liggende, pakke poser fra Clas Ohlson til små pakker eller solide plastposer og søppelsekker. Har sånn rull med bobleplast og pakke teip liggende. Anonymkode: 13188...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Gjør som på Tise - pakk i gamle aviser og reklame for å bli kvitt dette. Ellers må man begynne å legge ut for ting å pakke ting i. Anonymkode: 47ec1...92a Jeg har ikke reklame eller aviser. Tror nok det heller blir til at jeg øker prisen på varen. Anonymkode: dbfea...750
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg betaler emballasje når jeg sender. Beregner du det inn i prisen på varen? Anonymkode: dbfea...750
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Beregner du det inn i prisen på varen? Anonymkode: dbfea...750 Jeg gjør det, er jo vanlig. Det er ikke rare pengene som går med til gråpapir evnt litt bobleplast. Har alltid det liggende siden jeg selger mye på finn, og per sending så blir det kanske 10 kr - avhengig av hva som sendes. Anonymkode: 9690f...469 2
fortvilet mamma Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vurderer å prøve fiks ferdig på Finn for å selge noen småvarer. Men hvem betaler for emballasje? Hvis jeg selger en vare for 300 kroner, må jeg da selv dekke pris for Norgespakke og isolasjon, og selvsagt bensin for å kjøre et sted å levere den….? I så fall må jeg øke prisen for varen for å dekke inn dette? Anonymkode: dbfea...750 Du må betale for å pakke inn, kjøre til utsendingssted. Men kjøper betaler fraktprisen! Så du må sette en pris du er komfortabel med å tjene inn, til tross for jobben. Sånn det funker 👍🏻 Norgespakke trenger du ikke? Jeg pakker inn i gavepapir som er til overs og bruker pappesker eller annet som ligger et sted til jeg trenger det. Fra ting jeg har bestilt og lignende før. Skoesker, avispapir osv.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 Også vet jeg hvor langt det er til "posten" fra hjemme, og da legger jeg på prisen det staten gir i kilometergodtgjørelse, og hva det koster pr tur med bilen i forsikring. Jeg skal ikke ha noe i utlegg på å selge på finn.no. Hvis ikke hadde jeg gitt bort varen. Anonymkode: 47ec1...92a
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #15 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vurderer å prøve fiks ferdig på Finn for å selge noen småvarer. Men hvem betaler for emballasje? Hvis jeg selger en vare for 300 kroner, må jeg da selv dekke pris for Norgespakke og isolasjon, og selvsagt bensin for å kjøre et sted å levere den….? I så fall må jeg øke prisen for varen for å dekke inn dette? Anonymkode: dbfea...750 Unnskyld, men hvor lite løsningsorientert og hvor enkel er det mulig å være i sin tankegang? Jeg har sendt mengder av pakker via salg på Finn.m.m. Men jeg har aldri il denne dag betalt en krone i emballasje og jeg pakker utrolig godt. Når jeg kjøper ting med emballasje så tar jeg vare på emballasjen til noe skal sendes. Har alt gått i søpla eller jeg har sendt for mye og er tom, så går jeg på butikken og spør om de har pappesker jeg kan få. Og det har de alltid. Tomme esker etter kaffepauser eller etter mottak av egg og mye annet. Skoesker fra skobutikker ol. Klipper og krøller til og pakker og sender. Smågodtboksene tigger jeg stadig vekk. De er utmerket å sende småting i. Bruk hodet og fantasien. Og fiks ferdig, nei, det verken kjøper eller selger jeg med. At Finn.no skal leke bank og tjene penger på tull det får andre støtte opp om. Går ikke ting etter boka så taper både kjøper og selger, og Finn gjør ingenting for å hjelpe. De er et fordyrende og kompliserende mellomledd. Betal med Vipps og ha kredittkort på Vipps og man har bedre sikkerhet enn Finn kan gi. N: Der er en selger på Finn.no som har mengder av annonser. Hun krever betaling for emballasje, men ser aldri at annonsene hennes forsvinner eller merkes med solgt. Anonymkode: a1a73...868 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #16 Skrevet 16. juli 2024 Ta vare på emballasje du mottar ting i og bruk det, og/eller kjøp en rull med gråpapir. Du skal selvfølgelig ikke kjøpe norgespakke hver gang, det er helt unødvendig. Anonymkode: 15320...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå