Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal velge den øverste? 

Det står økologisk på den, men er over dobbelt så dyr som den andre. (44,90 mot 19,90 for den vanlige) Ser ikke bedre ut heller. IMG_20240714_194046.thumb.jpg.b006721f98e2e5de1a8ba465a5d56ff1.jpg

Anonymkode: de3cc...7bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smaker bedre? 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Blomkål mener du?

Du velger da vel den du vil.

Men skal du ha broccoli må du velge noe helt annet...

Anonymkode: ac13f...565

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Den øverste er ikke sprøytet med gift eller har grodd i jord som har vært  gjødslet med kunstgjødsel. Den er mye rene å spise, og fullverdig med næringsstoffer som er mer helsegunstig og mer mettende.

Kanskje kan man leve et mer energisk og friskt liv hvis man spiser så "rent" man kan

Endret av exictence
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør velge den øverste blomkål om du er for sprøyte-fri grønnsaker, opptatt av naturvern, og/eller ikke trenger å bekymre deg for økonomien.

Du bør velge den nederste blomkål om du må tenke på økonomien, eller ikke har råd til å tenke på sprøytemidler og naturvern.

Anonymkode: 19c15...6f7

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bør kanskje holde deg til andre grønnsaker som du kan navnet på.

Anonymkode: 5ddc9...73e

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av de er broccoli. 

Anonymkode: 46224...19e

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bør velge den nederste blomkål om du må tenke på økonomien, eller ikke har råd til å tenke på sprøytemidler og naturvern.

Anonymkode: 19c15...6f7

"Det er dyrt å være fattig"

Hvis man bare tenker pris og mat som er billigst og da kanskje fyllt med hormoner og sprätte med kunstige kjemikalier, må man kanskje betale for sin helse senere. Hm?

AnonymBruker
Skrevet

For det første så heter det blomkål. For det andre så heter det brokkoli med k på norsk.

Anonymkode: 36c41...9b0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde valgt den nederste blomkålen uten å mukke, men om en ikke ønsker sprøytemidler er den øverste den du skal velge. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg skal velge den øverste? 

Det står økologisk på den, men er over dobbelt så dyr som den andre. (44,90 mot 19,90 for den vanlige) Ser ikke bedre ut heller. IMG_20240714_194046.thumb.jpg.b006721f98e2e5de1a8ba465a5d56ff1.jpg

Anonymkode: de3cc...7bb

Om det er brokkoli du skal ha så er jo svaret at du ikke skal velge noen av de.

Anonymkode: 16d5f...f25

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette et lurespørsmål?

Anonymkode: d9e10...88c

AnonymBruker
Skrevet

1. Det er blomkål, ikke broccoli.

2. Personlig ville jeg valgt den billigste. Men ditt valg. Økologiske grønnsaker koster mer, fordi man ikke bruker sprøytegifter, og da må man bruke mer tid og penger på andre metoder for å fjerne ugress.

Anonymkode: 599fc...5f9

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (22 timer siden):

Den øverste er ikke sprøytet med gift eller har grodd i jord som har vært  gjødslet med kunstgjødsel. Den er mye rene å spise, og fullverdig med næringsstoffer som er mer helsegunstig og mer mettende.

Kanskje kan man leve et mer energisk og friskt liv hvis man spiser så "rent" man kan

Jeg kjøper at den er fri for sprøytemidler og lignende, men hvordan kan det være mer næringsstoffer i dem økologiske? Begge to er jo blomkål? Det er jo ikke slik at hele næringssammensetningen endrer seg bare fordi grønnsaken ikke er sprøytet eller grodd i kunstgjødsel?

Anonymkode: 866ef...6a9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg kjøper at den er fri for sprøytemidler og lignende, men hvordan kan det være mer næringsstoffer i dem økologiske? Begge to er jo blomkål? Det er jo ikke slik at hele næringssammensetningen endrer seg bare fordi grønnsaken ikke er sprøytet eller grodd i kunstgjødsel?

Anonymkode: 866ef...6a9

Næringssammenhenger endrer seg f.eks at det er mer næring i det som har fått vokset naturlig og sakte i en ren jord, i forhold til det som er dyrket på den måten for å gro hurtig og kunstig. 

Men jeg vil tro at ofte er næringstoffer i de forskjellige grønnsakene det samme, men sprøytemidlene som vi får i oss hindrer opptakene noe, og også kan være med på å hemme immunforsvaret og fordøyelsen, og på sikt være negativ på vår helse.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...