Gå til innhold

Skjønner jeg ikke dette med Nabolaget jeg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg spilt Nabolaget noen uker, og det føles jo omtrent forgjeves å være med når man bor på Vestlandet?

Er det sånn at det ikke spiller nok folk på Vestlandet, eller hva er greia?

Det har vært noen vinnere i nord, men mest er det øst i landet, eller helt sør på Vestlandet i Sandnes eller i nærheten. 

Skjønner jo at jeg som bor i skikkelig bygd på Vestlandet har noe dårligere sjanse, men det jeg ikke skjønner er jo at det ikke har vært i nærheten av vinnere de siste ukene på folketette steder sånn som Bergen? Det må jo være mange som spiller der. Hadde i det minste pila bevegd seg litt i nærheten så hadde man følt det var en sjanse, men nå er man jo ikke en gang i nærheten av å vinne en 50-lapp.

Til og med i nord på øde steder er det noen tilfeldige en gang i blant, men virker som pila er allergisk mot Vestlandet.

Anonymkode: a30e7...cf4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva er nabolaget for et spill?

Anonymkode: 2a794...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har jeg spilt Nabolaget noen uker, og det føles jo omtrent forgjeves å være med når man bor på Vestlandet?

Det har vært noen vinnere i nord, men mest er det øst i landet, eller helt sør på Vestlandet i Sandnes eller i nærheten. 

Skjønner jo at jeg som bor i skikkelig bygd på Vestlandet har noe dårligere sjanse, men det jeg ikke skjønner er jo at det ikke har vært i nærheten av vinnere de siste ukene på folketette steder sånn som Bergen? Det må jo være mange som spiller der. Hadde i det minste pila bevegd seg litt i nærheten så hadde man følt det var en sjanse, men nå er man jo ikke en gang i nærheten av å vinne en 50-lapp.

Til og med i nord på øde steder er det noen tilfeldige en gang i blant, men virker som pila er allergisk mot Vestlandet.

Samme her , bor i Sauda vinner ikke her heller.

Anonymkode: 93630...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva er nabolaget for et spill?

Anonymkode: 2a794...1f2

Mulig du kan bare google dette.

Anonymkode: bc2d4...f84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnersjansen er like stor samme hvor du bor.

Det trekkes en eller flere hovedvinnere, og så er det de spillerne som er nærmest hovedvinner som får de andre premiene.

Hvis det er få spillere i nærheten av der du bor kan du få premie selv om hovedvinner bor et stykke unna. 

"I noen nabolag er det lenger mellom husene enn i andre. Dersom dine nærmeste spillende naboer bor langt unna, kan i realiteten nabolaget som vinner strekke seg over flere mil."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (3 minutter siden):

Vinnersjansen er like stor samme hvor du bor.

Det trekkes en eller flere hovedvinnere, og så er det de spillerne som er nærmest hovedvinner som får de andre premiene.

Hvis det er få spillere i nærheten av der du bor kan du få premie selv om hovedvinner bor et stykke unna. 

"I noen nabolag er det lenger mellom husene enn i andre. Dersom dine nærmeste spillende naboer bor langt unna, kan i realiteten nabolaget som vinner strekke seg over flere mil."

Er dette noe ala Postkodelotteriet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjetil E skrev (1 minutt siden):

Er dette noe ala Postkodelotteriet

Kjenner ikke Postkodelotteriet.

Poenget med Nabolaget er at de spillerne som bor nærmest hovedvinner får premie. Hvis jeg bor på en øy langt ut i havgapet og vinner hovedpremie så kan det være flere mil til de nærmeste husene som deltar i Nabolaget, og som dermed får premie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

petterm skrev (2 timer siden):

Kjenner ikke Postkodelotteriet.

Poenget med Nabolaget er at de spillerne som bor nærmest hovedvinner får premie. Hvis jeg bor på en øy langt ut i havgapet og vinner hovedpremie så kan det være flere mil til de nærmeste husene som deltar i Nabolaget, og som dermed får premie.

Høres ut som noe lignende. I Postkodelotteriet går det ut på at andre spillere som har samme postnummer som hovedvinneren og for premie. Så høres ut til å ligne hverandre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 19.44):

Merker det samme, er det virkelig noe poeng i å spille når man ikke bor på Østlandet? Jeg har spilt dei siste to ukene, Oslo har vunnet 5 ganger på desse 15 dagene. Veldig spesielt, ser ikke heilt poenget i å fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det bor flest mennesker på Østlandet, og dermed da potensielt flest spillere, så er det jo ikke noe rart at det er flest vinnere derifra. Det er jo ren statistikk. 
Så slikt sett er det mindre sjanse for at det er en vinner fra Nord-Norge enn fra Østlandet, men sjansen for at akkurat DU skal vinne er like stor/liten uansett, da det trekkes tilfeldig mellom alle spillerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...