Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten bor ikke sammen. Han er fra veldig religiøs familie, mens jeg er norsk. Hans familie har sagt at vi ikke kan bo sammen før vi er gift, mens jeg som er norsk er jo vant til at man er samboere før man er gift. 

Jeg synes ikke det å gifte seg høres ut som en god idè da man ikke blir så godt kjent med noen før man faktisk bor sammen og er sammen 24/7. Jeg er redd for at det kan falle mange skjelettet ut av skapet om man blir gift for så å flytte sammen. Har hørt om mange uhyggelige historier der en parter oppdager at mannen/damen ikke kan eller gidder å samarbeide om å vaske klær/lage mat, hjelpe til med barna osv.

Vi bor såpass langt i fra hverandre at vi ikke kan treffes så ofte. Personlig er jeg redd for at det å gifte seg uten å bo sammen kan være feil, men samtidig har jeg ikke lyst til å gi opp dette forholdet så jeg vet ikke hva vi skal gjøre her. Vi har vært sammen i 11 måneder, men pga. jobb så bor vi langt i fra hverandre og hverken jeg eller han kan flytte nærmere hverandre.

Anonymkode: 0ae73...458

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde se hvordan dere fungerer sammen i samme hjem før dere gifter dere synes jeg, det er en enorm forskjell å leve oppi hverandre på den måten.

Om samboerskap er uaktuelt, må dere iallfall snakke sammen om mange ting. Mange menn fra religiøse familier forventer at kvinnen gjør alt. Kommer han til å hjelpe til osv?

Anonymkode: 1d159...35a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg uten å ha vært samboer først, og kommer IKKE til å anbefale det til mine barn. 

Vi hadde samtale i forkant om arbeidsfordeling, det at begge skulle bidra med hjem og barn (når de kom) osv. Da var han helt enig i,  at han selvsagt skulle bidra akkurat like mye som meg. Det ble dessverre fort tydelig at det ikke var tilfelle. 

Vi er ikke gift nå. Skal jeg prøve meg igjen, skal vi være samboere, så får jeg se om ekteskap kommer etterhvert, men tviler på det..

Anonymkode: cfbdf...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg og kjæresten bor ikke sammen. Han er fra veldig religiøs familie, mens jeg er norsk. Hans familie har sagt at vi ikke kan bo sammen før vi er gift, mens jeg som er norsk er jo vant til at man er samboere før man er gift. 

Jeg synes ikke det å gifte seg høres ut som en god idè da man ikke blir så godt kjent med noen før man faktisk bor sammen og er sammen 24/7 er redd for at det kan falle mange skjelettet ut av skapet om man blir gift for så å flytte sammen. Har hørt om mange uhyggelige historier der en parter oppdager at mannen/damen ikke kan eller gidder å samarbeide om å vaske klær/lage mat, hjelpe til med barna osv.

Vi bor såpass langt i fra hverandre at vi ikke kan treffes så ofte. Personlig er jeg redd for at det å gifte seg uten å bo sammen kan være feil, men samtidig har jeg ikke lyst til å gi opp dette forholdet så jeg vet ikke hva vi skal gjøre her. Vi har vært sammen i 11 måneder, men pga. jobb så bor vi langt i fra hverandre og hverken jeg eller han kan flytte nærmere hverandre.

Vi er ikke gift enda men har vært særboere i 20 år. Kjenner alle sider ved hverandre og kommer ikke til å bo sammen når vi blir gift heller. Det er mulig å få det til om man er ærlige og har respekt for hverandre. 

Anonymkode: a407c...62d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det gikk til helvete. 

Min regel er å bo sammen først, er da en virkelig lærer noen å kjenne. 

Anonymkode: 53518...a18

Skrevet

Kommer fra et religiøst miljø, og for noen går det veldig bra, mens noen få går det verre med. Første årene er normalt tøffe, og det blir det snakket om at er å forvente, så folk vet hva de går til. Jeg er ikke en aktiv del av det miljøet nå. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som en VELDIG dårlig ide 🙈 du har jo allerede en dprlig magefølelse 

Anonymkode: c261b...f57

• Liker 2
Skrevet

Hvem faen gifter seg i dag? 😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes ikke det å gifte seg høres ut som en god idè da man ikke blir så godt kjent med noen før man faktisk bor sammen og er sammen 24/7. Jeg er redd for at det kan falle mange skjelettet ut av skapet om man blir gift for så å flytte sammen. Har hørt om mange uhyggelige historier der en parter oppdager at mannen/damen ikke kan eller gidder å samarbeide om å vaske klær/lage mat, hjelpe til med barna osv.

Dere burde bli samboere før dere blir gift. Å ha en slik kulturell tanke gang uavhengig om man er religiøs eller ei er rødt flag når du i tillegg har vært sammen i så kort tid.

Gifte mål burde skje etter dere har bodd så lenge oppå hverandre at dere er trygge med hverandre.

Anonymkode: 3357e...5f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hans familie har sagt at vi ikke kan bo sammen før vi er gift,

Hans familie har ikke noe de skulle ha sagt. Dette er helt opp til deg og han.

Dere er ikke engang etablert som et par, og ideen om et giftemål bør være langt der framme i framtiden.

Anonymkode: f83f5...c3a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det kan fungere om man deler samme livssyn, har samme kulturelle forståelse og har snakket om hvordan samlivet skal se ut. I ditt tilfelle, hvor dere åpenbart kommer fra to forskjellige kulturer og også muligens har to forskjellige livssyn, så tror jeg det er en katastrofe som venter på å skje. Grunnen til at det fungerer i mange religiøse samliv, er fordi at grunnlaget og fundamentet er det samme. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet per når, dere kan uansett ikke flytte sammen eller tilbringe mye tid sammen. Så da er jo ekteskap opp å fram uansett.

Anonymkode: 1764d...210

AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri funnet på å gjøre noe så tåpelig som det. Du må jo skjønne at det aldri kommer til å gå. 

Anonymkode: 1d3e5...e58

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kultur er han fra?

Anonymkode: 1d3e5...e58

AnonymBruker
Skrevet

Det er virkelig risikosport 😃. IKKE gjør det! Hvilken religion tilhører han, og hvorfor skal foreldrene bestemme over en voksen mann? Tusen røde flagg her.

Anonymkode: 5f279...631

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Kjæresten er i fra Mexico og de aller fleste der er katolikker hvor dette er helt vanlig. Dette har jeg hørt er vanlig for mange i Italia der man gjerne ser menn/kvinner som ikke flytter hjemmefra før de er godt voksne. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn til opplysning ang HI: Det er mulig å være religiøs OG norsk. Bare så det er sagt!

Anonymkode: b05f6...02e

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (32 minutter siden):

Hvem faen gifter seg i dag? 😂

Hvorfor ikke?

Har aldri angret. Tvert i mot. 

Anonymkode: af1dd...99c

Skrevet

Med mindre du er dypt religiøs selv, så ville jeg i allefall ventet LENGE med giftemål. Dere kjenner hverandre knapt, og selv om du er stormende forelsket nå, så gjør du rett i å være litt skeptisk. Prøv å få til noen fysiske treff i alle fall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS her. Kjæresten er i fra Mexico og de aller fleste der er katolikker hvor dette er helt vanlig. Dette har jeg hørt er vanlig for mange i Italia der man gjerne ser menn/kvinner som ikke flytter hjemmefra før de er godt voksne. 

Er du kjent med machismo kulturen? Ville lest meg opp på den, før du tar noen avgjørelser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...