Gå til innhold

Har på følelsen av at min avstands kjæreste skyver meg unna :-/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen siden begynnelsen av året. Han bor tusen km unna. Vi har hatt det fint, men bare hatt mulighet til å treffes en håndfull ganger. 

Den siste uken har han ikke vært så aktiv med å holde kontakten og når vi snakker får jeg magefølelse for at han ikke lenger er så interessert. Når jeg tar det opp sier han bare nei, han er bare sliten. Samtalene blir forkortet da han trenger å gå gjøre noe. 

Snakket rimelig lenge i går, men nå er det ikke hver dag engang og han snakker ikke lenger om følelser, blir bare hverdagsbekymringer. 

Hva ville dere tenkt? At han vil gjøre det slutt nen ikke tør? 

Anonymkode: 45126...7f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder avstandsforhold så er kommunikasjon og tillit noe av det viktigste. Det er fint at du tar det opp med han, men det kan jo være som han sier at han bare er sliten eller har vært opptatt :)

Anonymkode: 9111c...52a

AnonymBruker
Skrevet

Kan virke som det gir deg mer stress en glede og at du bør gjøre det slutt. 

Anonymkode: 67707...364

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Har vært sammen siden begynnelsen av året. Han bor tusen km unna. Vi har hatt det fint, men bare hatt mulighet til å treffes en håndfull ganger. 

Den siste uken har han ikke vært så aktiv med å holde kontakten og når vi snakker får jeg magefølelse for at han ikke lenger er så interessert. Når jeg tar det opp sier han bare nei, han er bare sliten. Samtalene blir forkortet da han trenger å gå gjøre noe. 

Snakket rimelig lenge i går, men nå er det ikke hver dag engang og han snakker ikke lenger om følelser, blir bare hverdagsbekymringer. 

Hva ville dere tenkt? At han vil gjøre det slutt nen ikke tør? 

Å være i avstand er ikke enkelt. Hvordan er fremtiden deres fremover? Blir dere å komme nærmere til hverandre- eller har dere lang avstand over lengre tid?

Du burde snakke med han åpent og ærlig, fortell hvordan du føler det og at ting stresser deg. Har han en tung periode burde du respektere han og forstå at han kanskje trekker seg litt unna. Dere burde bruke tid på å facetime, se hverandre og snakke om følelser «face to face.» Lykke til❤️

Anonymkode: 532d5...980

Skrevet

Det er ikke så enkelt med avstandsforhold, nei. Snakker dere om fremtiden sammen?

AnonymBruker
Skrevet

Må man snakke med kjæresten hver dag? 

Ikke rart han går lei.

Anonymkode: 972df...2b2

Skrevet

Ville ikke tenkt at han vil gjøre det slutt fordi han har vært sliten den siste uken, men jeg ville ett ham være litt i fred, og ikke ringt så mye hvis han sjelden tar initiativet

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke sitte å snakke om følelser på innpust og utpust. Det går ikke i lengden.

Er selv i avstandsforhold. 6 t med bil eller 1 time fly. Har dere ikke noe å snakke om eller gjøre på sammen så blir det et ork med daglig kontakt. For oss går avstanden lekende lett takket være online gaming og at vi streamer filmer og serier sammen. Om vi skulle ha sittet å diskutert følelser daglig hadde forholdet vært dødt for lenge siden.

Anonymkode: 858b3...2ac

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Hva ville dere tenkt? 

At han er sliten som han sier, og at du ikke gjør situasjonen bedre.

Anonymkode: 282da...2a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke rart han går lei.

Hadde vært veldig rart å være i et forhold, om man ikke vil det. Men ikke rart mange er single, nei

Anonymkode: 44872...bed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ikke rart han går lei.

Helt normalt snakke sammen hver dag i en hverdag med mye sosiale medier hvor det er enkelt å kunne snakke hver dag😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Helt normalt snakke sammen hver dag i en hverdag med mye sosiale medier hvor det er enkelt å kunne snakke hver dag😄

Folk er forskjellige. Noen av oss (som meg) er ikke glad i å bruke så mye tid sosiale medier, og liker å sitte alene i stillhet. Jeg og mannen kan sitte flere timer i stua i stillhet uten TV, uten musikk og uten å utveksle et ord. Gjerne mens vi leser på hver vår ting. Elsker det! 

Anonymkode: 3a3b1...b81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk er forskjellige. Noen av oss (som meg) er ikke glad i å bruke så mye tid sosiale medier, og liker å sitte alene i stillhet. Jeg og mannen kan sitte flere timer i stua i stillhet uten TV, uten musikk og uten å utveksle et ord. Gjerne mens vi leser på hver vår ting. Elsker det! 

Men dere bor sammen da. Da er er det meste sagt på svært kort tid og dere lever omtrent samme liv. Håpløst å sammenligne din og TS sin situasjon.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men dere bor sammen da. Da er er det meste sagt på svært kort tid og dere lever omtrent samme liv. Håpløst å sammenligne din og TS sin situasjon.

Kanskje. Men jeg og mannen startet forholdet med avstand. Vi snakket ikke sammen hver dag. Han hater å snakke på tlf, så det hadde aldri gått. Ang meldinger var ingen av oss opptatte av å tekste hele tiden. Kanskje en nattamelding? Med en setning om hvordan dagen hadde vært? Vårt fokus var å heller treffes når vi kunne i helger. Slik startet vårt forhold.

Hadde jeg ønsket å snakke hver dag hadde han blitt utslitt og lei. Da hadde forholdet ikke utviklet seg. Men det er oss. Hva folk kan gi og trenger å få er forskjellig. Både jeg og mannen trenger ro og tid for oss selv. Ikke mas. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...