AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg har fått en omplasseringshund, en liten chihuahua tispe. Hun har helt grusomt lange negler. Hun har heldigvis hvite negler så jeg ser godt nerven hennes. Når du ser på en hvit hunde negl, som er veldig lang. Så ser man jo godt nerven, men det er liksom en lysere, gjennomsiktige, litt hudfarget /lys lys rosa, som er etter nerven, liksom mellom nerven og der jeg skal klippe. Skal jeg kun tenke på selve nerven når jeg skal klippe.? Jeg har alltid klipt klør selv, og har mye erfaring med hund. Men disse neglene er så lange. Håper noen skjønner spørsmålet mitt Anonymkode: ed68d...400
Gine Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Jeg klipper der neglen buer seg. Hvis du ser selve nerven så hadde jeg klippet to-tre millimeter etter nerven.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Klipp litt og litt over flere uker, så vill nerven/den blodfylte delen av kloa trekke seg tilbake. Anonymkode: adba7...2a1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Det lyse du ser er friskt vev, det er ikke farlig å klippe i det. Når du klipper i det som ikke er det lyse så hører du at det er sprøtt, når du klipper der det er lyst så kjenner du at det er mykt. Anonymkode: 48aec...017 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Bruk fil etter du har klipt, fil på toppen av nerven, slik at laget med negl frem til nerven blir tynnere. Da trekker nerven seg tilbake raskere. Anonymkode: 2dcd2...4bf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 På undersiden av neglen kan du se en prikk i midten hvor selve nerven er mens du klipper. Det rosa man ser på utsiden er ikke alltid helt riktig å se på, spesielt hvis nerven fortsatt "vokser" seg lenger hos eldre hunder. Jeg syns det er enklere å se med et lite lys som lyser mot undersiden av labben for å kunne se detaljene i kloen. Klipp litt og litt, og vinkle gjerne for å fjerne kantene (for at kloa ikke skal bli "flat"). Det eneste du kan gjøre er å klippe litt hver/annenhver uke, da det tar tid før nerven trekker seg tilbake. Anonymkode: 8cadf...015 1
Howl Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 (endret) Du klipper litt og litt, selv om neglen er lang. Først en grovklipp, og så jobber du deg innover fra side til side, da blir det minst mulig skade dersom du klipper for mye. Selv om neglene er hvite, så kan de lure deg. Jeg synes sorte negler er enklest, for da MÅ du studere teksturen og innsiden av neglen mens du klipper istedenfor å stole på fargen på utsiden. Edit: Støtter å file når du begynner å bli usikker på hvor mye mer du kan klippe. Endret 16. juli 2024 av Howl
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå