AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Hei. De fleste av oss dødelige har litt dårlig økonomi for dagen pga inflammasjonen. Nå sjekker man gjerne ekstra på prislapper og ser etter tilbud og må snu på krona. Derfor lurer jeg på er det noen som går i pluss? Da tenker jeg på om noen har turt å åpne eget firma , byttet jobb ,tjent store penger eller tjener ganske godt? Noen som virkelig klarer seg ekstra bra i disse trange økonomiske tidene? Føler det er så mange av oss som bare ser det blir mindre og mindre penger i kassa.. Anonymkode: 59a86...f77 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei. De fleste av oss dødelige har litt dårlig økonomi for dagen pga inflammasjonen. Nå sjekker man gjerne ekstra på prislapper og ser etter tilbud og må snu på krona. Derfor lurer jeg på er det noen som går i pluss? Da tenker jeg på om noen har turt å åpne eget firma , byttet jobb ,tjent store penger eller tjener ganske godt? Noen som virkelig klarer seg ekstra bra i disse trange økonomiske tidene? Føler det er så mange av oss som bare ser det blir mindre og mindre penger i kassa.. Anonymkode: 59a86...f77 Etter å ha betalt alle regninger i mnd, har jeg noe igjen. Jeg kunne vært mer flink med økonomi og sikkert spart en sum over tid. Det betyr ikke at det er mer penger i kassa, men at jeg må være mer forsiktig enn før i disse tider. Jeg kjenner noen som har god økonomi, til tross for hvordan økonomien har utviklet seg. Men også de har mindre å rutte med en før og må tenke seg mer om rundt hva de bruker penger på. Noen gjør gode penger på aksjer, eiendomssalg osv. eller så har arvet penger (de jeg vet om). Jeg må leve mer sparsommelig hvis jeg skal ta meg råd til ferier, dyre ting og annet. Da må jeg snu på hver krone i perioder! Jul, bursdager, ferie osv. merkes bedre enn før. Vi tar oss ikke råd til store utskeielser som sydentur og en ukes lang ferie ville vært for meg. Jeg er alenemor! Anonymkode: f6663...446 1 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 14. juli 2024 Når du diskuterer dette, så bruk ordet «inflasjon». «Inflammasjon» betyr betennelse i kroppen. Anonymkode: ad7cd...bac 39 12
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 inflammasjonen? 😆 Du mener inflasjon går jeg ut fra. Den er jo på vei ned. Personlig har jeg faktisk ikke hatt økonomiske problemer noen sinne. Men har forståelse for at ikke alle lever/tjener slik som meg Anonymkode: 58fce...218 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Jeg er ufør, og har ekstra til å sette av hver mnd. Men, jeg som mange andre, må prioritere. Jeg sparer klesvask til søndag, da er det ofte gratis strøm deler av dagen. Jeg handler ikke interiør, klær/sko som ikke absolutt er nødvendig, verken røyker eller drikker alkohol, bruker så godt som aldri penger på godteri, osv. Har byttet mobiloperatør, og vurderer å si opp netflix siden det ikke er noe jeg MÅ ha. Handler utifra ukestilbud hos de forskjellige butikkene, og får inn noen penger fra trumf som kommer godt med. Fyller bensintanken de dagene det er rimeligere drivstoff, er det høy pris fyller jeg bare akkurat det jeg trenger. Små grep, men utgjør ganske mye sånn samlet. Anonymkode: bc465...37e 15 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Aldri vært mer glad enn nå at vi bare leier! Vet hvor mye vi betaler hver måned og gjeldsfri! Ingen overraskende ekstra utgifter. Trenger ikke se på prislappen! Har nok til å kose oss og fremdeles spare noen tusenlapper i måneden! Anonymkode: 16edf...29a 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når du diskuterer dette, så bruk ordet «inflasjon». «Inflammasjon» betyr betennelse i kroppen. Anonymkode: ad7cd...bac ja Anonymkode: bc465...37e 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 Tjener minstelønn og bor alene, sparer 10 000kr i måneden uten problem. Vi nordmenn er tåpelig overbetalte, jeg hadde klart meg på halvparten av det jeg tjener lett. Anonymkode: b9a13...770 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 Jeg byttet jobb og fikk doblet lønnen. Vi har begge god inntekt og ikke kjempehøyt boliglån i forhold til inntekt. Har også aksjefond som vokser hver måned. Anonymkode: 1cc8d...680
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 De fleste nordmenn hadde det veldig romslig før inflasjonen, så derfor klarer de fleste seg greit fortsatt. I tillegg har mange mye på bok, slik at man klarer seg en god stund selv når utgiftene blir høyere enn inntektene. Jeg er selv i den siste gruppen. For oss vil det først merkes etter noen år med kraftig inflasjon og lave lønnshopp. Anonymkode: f7a43...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Skrevet 14. juli 2024 Mye har vi ikke igjen nei. Jeg er ufør, mannen jobber. Nå som vi kjøper mindre bolig i Oslo så blir det å vende på krona i alle kanter, da uten bil og flere reiser. Men i hjembyen som ligger på snittet så kunne vi bodd i rekkehus og hatt helt vanlig middels grei råd til bil/nøktern ferie. Altså: ved å kjøpe bolig nå uten å ha tjent på økte boligpriser. Anonymkode: 223a2...fa9 1
Mayer Skrevet 14. juli 2024 #13 Skrevet 14. juli 2024 (endret) Jeg går mye i pluss p.ga. lite gjeld, men det kommer plutselig uforutsette utgifter siden det er en så gammel bolig. Endret 14. juli 2024 av Mayer
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #14 Skrevet 14. juli 2024 Sitter igjen med mellom 26000 og 30000 etter faste utgifter. Sparer mellom 5000 og 10000 i mnd. Er 100% alene med 1 barn (og nei, bortsett fra barnetrygd mottar jeg ingenting fra NAV, får ei heller barnebidrag). Eier rekkehus Anonymkode: 2582e...c4b
Mayer Skrevet 14. juli 2024 #15 Skrevet 14. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tjener minstelønn og bor alene, sparer 10 000kr i måneden uten problem. Vi nordmenn er tåpelig overbetalte, jeg hadde klart meg på halvparten av det jeg tjener lett. Anonymkode: b9a13...770 Viktig poeng du trekker fram. Pluss at vi er i verdenstoppen på oppussing. Det er jo en kjempeutgift. Mange kunne klart seg med mye mindre men velger heller høyere standard. Endret 14. juli 2024 av Mayer 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #16 Skrevet 14. juli 2024 Jeg sitter igjen med mellom 35 - 40k etter faste utgifter. Jobber mye overtid + leier billig (og dårlig). Anonymkode: 87b79...709
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #17 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. De fleste av oss dødelige har litt dårlig økonomi for dagen pga inflammasjonen. Nå sjekker man gjerne ekstra på prislapper og ser etter tilbud og må snu på krona. Derfor lurer jeg på er det noen som går i pluss? Da tenker jeg på om noen har turt å åpne eget firma , byttet jobb ,tjent store penger eller tjener ganske godt? Noen som virkelig klarer seg ekstra bra i disse trange økonomiske tidene? Føler det er så mange av oss som bare ser det blir mindre og mindre penger i kassa.. Anonymkode: 59a86...f77 Hva er og hvor kommer dette maset om trangere økonomiske tider fra? Økonimisk trangt er bare tull, man må uansett hvor mye eller lite man har av midler tilpasse seg det man har, og sikre seg for det som eventuelt kommer med å alltid bruke mindre hver mnd. Enn det man får inn. Sparer en god slump hver måned, og bruker det jeg vil til det jeg og familien vil. Eneste investeringen vi har gjort er å kjøpe ny elbil for å bruke mindre kroner på fossilt drivstoff. Ja, mye har blitt betydelig dyrere, men vil kan ikke slutte å leve av den grunn. Anonymkode: 52afe...46d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #18 Skrevet 14. juli 2024 Ja, har spart sirka 600 000 de siste 18 månedene. Har kjøpt ny bolig, så redusert sparing til sirka 3000 - 8000 per måned i tillegg til avdrag. Anonymkode: c3f12...559
Traktor Skrevet 14. juli 2024 #19 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei. De fleste av oss dødelige har litt dårlig økonomi for dagen pga inflammasjonen. Nå sjekker man gjerne ekstra på prislapper og ser etter tilbud og må snu på krona. Derfor lurer jeg på er det noen som går i pluss? Da tenker jeg på om noen har turt å åpne eget firma , byttet jobb ,tjent store penger eller tjener ganske godt? Noen som virkelig klarer seg ekstra bra i disse trange økonomiske tidene? Føler det er så mange av oss som bare ser det blir mindre og mindre penger i kassa.. Anonymkode: 59a86...f77 Ja, sparer ca. 60 000 kr i måneden.
Surpomp Skrevet 14. juli 2024 #20 Skrevet 14. juli 2024 Traktor skrev (1 minutt siden): Ja, sparer ca. 60 000 kr i måneden. Da har du ikke gjennomsnittlønn…. 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå