AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Eller annenhver? Jeg ammer på kun ett av gangen. Fullammer baby på 4mnd. Er så redd for få lavere melkeproduksjon siden det går så mange timer mellom hver amming. Ammer hver 3.time, så da blir det jo 6 timer mellom hvert bryst. Er det for lenge? Anonymkode: 472f7...019
Bruspulver Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Ammet kun på et bryst om gangen, med mindre det var snakk om økedøgn. Hadde ingen problemer med melkeproduksjonen. Kunne skje at det ble veldig lang tid mellom amming når mini sluttet å amme på natten, med lekkasje og stort, verkende bryst som ikke hadde blitt ammet på etter 12t. Gikk helt fint det også. Ammet til barnet var 14mnd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Ammer et om gangen her og. Det har gått fint om baby har sover lenge om natten, og jeg må ikke pumpe etter jobb hvis jeg ikke vil heller. Synes det ofte føles som om det nesten ikke er melk i puppene, men baby har mye høyere vekt enn snittet, så det går tydeligvis fint. Anonymkode: 3c369...045 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Vanligvis ett av gangen, med mindre baby er mer sulten og hun har «drukket opp» det ene brystet. Da tilbyr jeg også det andre Anonymkode: 69668...827 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Kun ett om natten da hun sover godt videre igjen. Prøver å amme på begge sider på dagtid da vekten har flatet litt ut, og selvfølgelig når hun viser hun vil ha mer ☺️ Anonymkode: 0f400...bc2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Varierer. Begge ved behov, enten mitt eller ungens, men vanligvis bare ene. Anonymkode: 25c6d...a11
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Ammet på begge, men vet om flere som ammet på kun ett om gangen uten at det påvirket produksjonen i negativ forstand. Innimellom kommer jo økedøgn og da må du kanskje amme hyppigere eller tilby begge, og kroppen produserer etter etterspørsel. Anonymkode: 97335...2a7
Beloved Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 Jeg lærte (vet ikke hvor riktig det var) at man skulle amme fra ett bryst om gangen, fordi den første melka som kommer er "lettflytende" med mye vann, mens "ettermelka" når det begynner å bli tomt i puppen er mye fetere, babyen trenger derfor ettermelk for å få nok næring. Som sagt, jeg har ikke forsket på dette, ble bare fortalt det på sykehuset i forbindelse med en eller annen fødsel. Er noen år siden nå. Tips dersom det er vanskelig å huske hvilket bryst du brukte sist: ha en ring, et armbånd eller noe som du flytter fra arm til arm, sånn "nå sitter ringen på venstre hånd, da var det venstre bryst jeg brukte sist". 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Alltid begge. 6 mnd nå. De fleste jeg kjenner gir bare ett bryst av gangen. Min har aldri blitt fornøyd etter det ene. Kanskje av og til på natta når hun er supertrøtt Anonymkode: f2aa4...082 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 Jeg har alltid måttet amme på begge bryst. Jeg er en «just enough’er», produserer ikke en milliliter mer enn det som absolutt trengs. Anonymkode: e0c1d...a5e 1
t0nje Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 Annethvert. Innimellom begge men det tilhører sjeldenheten. Baby er liten og har vært det siden fødsel og jeg hadde overproduksjon fra dag tre post-partum så i starten måtte jeg ty til med pumpe og cottermans for å unngå for store smerter ved bryst- og melkespreng. Nå som baby er nesten 5 mnd er det ikke et problem lenger ☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå