AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #21 Del Skrevet 15. juli 2024 13 hours ago, AnonymBruker said: Hadde folk her villet komme i en forsinket bryllupsfest også om man ikke bor i samme by som «brudeparet» eller er det bare teit og best å la være? Anonymkode: ecf36...f4a Jeg hadde vel kommet om jeg måtte, men jeg synes det er teit å "leke bryllup" fire år i etterkant. Anonymkode: c0a61...821 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #22 Del Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi giftet oss i 2020, så det ble ingen fest, bare en bitteliten seremoni. Vi hadde tenkt å ta igjen festen året etter, men det var fortsatt masse restriksjoner, så det ble ikke da heller. Etterpå hadde det gått for lang tid og vi ble enige om å ikke planlegge noe nytt. Jeg hadde egentlig forsont meg med at det var sånn det ble, men i går da vi var i bryllup kjente jeg at jeg fortsatt er litt lei meg for den festen som aldri ble. Likevel vet jeg ikke helt om jeg vil at vi skal invitere til fest igjen, er litt redd for at folk ikke vil komme og det vil jo ikke bli som å ha det på selve dagen uansett. Hvis vi skulle gjort det hadde vi sikkert ikke invitert like mange som opprinnelig planlagt. Hadde folk her villet komme i en forsinket bryllupsfest også om man ikke bor i samme by som «brudeparet» eller er det bare teit og best å la være? Anonymkode: ecf36...f4a Vi skulle ønsket vi giftet oss under covid, da hadde det vært "greit" å bare invitere nærmeste familie og ingen hadde blitt sure.. Anonymkode: e4df4...9a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15. juli 2024 #23 Del Skrevet 15. juli 2024 Jeg hadde kjørt 5 års «jubileum». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #24 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 15.7.2024 den 6.00): Jeg hadde vel kommet om jeg måtte, men jeg synes det er teit å "leke bryllup" fire år i etterkant. Anonymkode: c0a61...821 Du MÅ aldri komme på fest, og om du synes det er teit å er det ofte nye bedre å holde seg hjemme. Jeg hadde syntes det var koselig, og en fest er alltid kjærkomment! Ville kanskje gjort det mer uformelt, og kanskje tatt på meg en hvit sommerkjole i stedet for en tung brudekjole f.eks. Ville også droppet gaver. Anonymkode: 73c22...3e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #25 Del Skrevet 18. juli 2024 Alice123 skrev (På 14.7.2024 den 22.06): En venninne av meg giftet seg i all enkelhet i 2020, og har festen nå i august. De kjører FULLT opplegg, inkl. brudekjole (som hun ikke hadde i 2020). Det blir 120 gjester (130 inviterte). Jeg hadde selv "rådhusbryllup" (eller tinghus, som det var da) uten fest eller stas. Jeg syntes lenge det var trist, men vi var unge og fattige og levde på luft og kjærlighet. Tanken var at vi skulle feire 10års bryllupsdag som om det var bryllupsfesten. Men da tiden kom så fristet det bare ikke og vi brukte pengene på nytt kjøkken. Herregud så teit! Anonymkode: c5330...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #26 Del Skrevet 18. juli 2024 Ja 😃 hva med å ha det på bryllupsdagen eller noe. Dere kan jo alltids finne noen som vil gifte dere igjen , sånn man får skikkelig bryllups følelse. Anonymkode: bc539...a25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #27 Del Skrevet 18. juli 2024 Så mye rart folk skal ha meninger om 🙄 Fatter ikke hva som skal være teit med det! Gjør som dere ønsker, det er garantert masse folk som synes det er kjempestas! Jeg hadde kommet OG tatt med gave. Dere skal ikke straffes dobbelt pga. restriksjonene den gangen. Anonymkode: b9709...412 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 18. juli 2024 #28 Del Skrevet 18. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud så teit! Anonymkode: c5330...454 De gleder seg hvertfall veldig og jeg gleder meg på deres vegne. Pga. covid tok de sermonien på rådhuset og utsatte de festen til i år. Edit: når jeg tenker etter så kjenner jeg flere som valgte å gjøre det slik. Noen pga. covid, men i fjor var jeg i en bryllupsfest hvor "brudeparet" giftet seg på rådhuset i 2019 og så hadde selve festen senere. Har også vært i noen slike selskaper før covid. Jeg syntes folk får styre på som de selv vil. Det er frivillig å komme, og fest og selskap er jo bare hyggelig. Endret 19. juli 2024 av Alice123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #29 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg synes egentlig det er fullt forståelig at folk som giftet seg under pandemien tar festene nå. For min del ville jeg behandlet det som et bryllup skulle jeg blitt invitert til noe slikt Anonymkode: 8f3dd...32f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #30 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Herregud så teit! Anonymkode: c5330...454 Det er vel alt annet enn teit spør du meg. Fullt forståelig mtp. at verden var "nedstengt" i lang, lang tid. Anonymkode: 8f3dd...32f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cottontail Skrevet 19. juli 2024 #31 Del Skrevet 19. juli 2024 Jeg ville planlagt fest! Hvis det er noe annet som skal feires (runde år, innflytting i ny bolig osv) så kan dere invitere til stor fest for å feire flere ting. «Vi inviterer til festen som ble satt på vent når vi bare kunne møtes med munnbind og antibac, nytt sted å bo, at vi tilsammen har blitt 60 år omtrent på denne tida og alt annet som bør feires». Da kan man også ta brodden av forventningene om at gjestene må ha antrekk og gave osv som ved et stort bryllup. Men uansett ville jeg hatt en skikkelig fest der feiringen av dere to er en stor del av festen. Mannen din må få vite at du tenker mye på det og at du ønsker dette, slik at han kan overvinne noe av ubehaget av å være i sentrum for oppmerksomhet ved å vite at det betyr mye for deg. Så kan han ha innflytelse på det som gjør at det blir en fin fest også for ham, feks på format rundt taler osv (at det ikke er like nødvendig med en følelsesladet tale fra ham til deg som det ville vært i et vanlig bryllup), kanskje noe kortere og morsomt fra dere begge når dere ønsker velkommen er like fint, eller noe helt annet). Ang tidspunkt, så ville jeg satt opp en foreløpig gjesteliste og snakket med de av disse som det er aller viktigst for dere at kommer, og funnet en tid som passer for den og som de holder av (før ferier planlegges osv). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #32 Del Skrevet 19. juli 2024 Inviterer til fest når dere har fem års bryllupsdag neste år. Da har dere trebryllup, og det er jo den første "store" bryllupsdagen. Anonymkode: b8a05...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå