AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Del Skrevet 14. juli Vi giftet oss i 2020, så det ble ingen fest, bare en bitteliten seremoni. Vi hadde tenkt å ta igjen festen året etter, men det var fortsatt masse restriksjoner, så det ble ikke da heller. Etterpå hadde det gått for lang tid og vi ble enige om å ikke planlegge noe nytt. Jeg hadde egentlig forsont meg med at det var sånn det ble, men i går da vi var i bryllup kjente jeg at jeg fortsatt er litt lei meg for den festen som aldri ble. Likevel vet jeg ikke helt om jeg vil at vi skal invitere til fest igjen, er litt redd for at folk ikke vil komme og det vil jo ikke bli som å ha det på selve dagen uansett. Hvis vi skulle gjort det hadde vi sikkert ikke invitert like mange som opprinnelig planlagt. Hadde folk her villet komme i en forsinket bryllupsfest også om man ikke bor i samme by som «brudeparet» eller er det bare teit og best å la være? Anonymkode: ecf36...f4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Del Skrevet 14. juli Hadde invitert til fest når vi hadde vært gift i 10 år! Anonymkode: b44f4...766 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 14. juli #3 Del Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde invitert til fest når vi hadde vært gift i 10 år! Anonymkode: b44f4...766 Man kan jo invitere til 5 års fest også, så blir det ikke så lenge å vente.😀 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 14. juli #4 Del Skrevet 14. juli Gifter meg også under koronaen, blir egentlig litt trist av at vi ikke fikk den dagen vi drømte om, at jeg fikk brukt kjolen i 2 timer, at jeg og mannen ikke fikk feiret oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Del Skrevet 14. juli Jeg synes dere fint kan invitere til fest. Ta det på bryllupsdagen feks. Kjør det så stort og fancy dere vil, orker og kan. Slå dere løs. Anonymkode: e81f1...d5f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Del Skrevet 14. juli Takk for svar! Så gjenstår det å se om jeg får mannen med på det, da. Jeg tror han egentlig er ganske fornøyd med at vi «slapp» å ha fest, han er ikke så glad i oppmerksomhet. Anonymkode: ecf36...f4a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Del Skrevet 14. juli Dere kan fint invitere til fest! Men ikke legg opp til gaver, og dere må regne med at folk som er utenbys fra i mindre grad vil prioritere det ift et bryllup. Anonymkode: a89c9...6ae 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Del Skrevet 14. juli Siden det var restriksjoner så forstår nok de fleste hvorfor fest er utsatt. Det er ikke alltid slik man velger å gifte seg senere. Noen ville kanskje gifte seg av juridiske grunner. Men dere har jo en fordel da. Ingen forventer at det blir overdådig. Dere kan fint gjøre det mer uformelt. Hagefest, leie lokale og ha fest med tapas eller restaurant med nærmeste og egen vennefest feks. Og gjestene trenger jo jo ikke å holde av dagen fra kl 12-ut på natten. For vielse utgår jo. Anonymkode: bd6a7...cd5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Del Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere kan fint invitere til fest! Men ikke legg opp til gaver, og dere må regne med at folk som er utenbys fra i mindre grad vil prioritere det ift et bryllup. Anonymkode: a89c9...6ae Nei, nei, forventer absolutt ikke noen gaver. Og hvis det blir noe av, blir nok ikke gjestelisten like lang som den opprinnelig var heller. Anonymkode: ecf36...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 14. juli #10 Del Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dere kan fint invitere til fest! Men ikke legg opp til gaver, og dere må regne med at folk som er utenbys fra i mindre grad vil prioritere det ift et bryllup. Anonymkode: a89c9...6ae Dette Og sett opp festen i god tid... kanskje om 6 mnd. Pass på at det ikke er rundt sommer ferien/ jul 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Del Skrevet 14. juli Siden det var restriksjoner så forstår nok de fleste hvorfor fest er utsatt. Det er ikke alltid slik man velger å gifte seg senere. Noen ville kanskje gifte seg av juridiske grunner. Men dere har jo en fordel da. Ingen forventer at det blir overdådig. Dere kan fint gjøre det mer uformelt. Hagefest, leie lokale og ha fest med tapas eller restaurant med nærmeste og egen vennefest feks. Og gjestene trenger jo jo ikke å holde av dagen fra kl 12-ut på natten. For vielse utgår jo. Anonymkode: bd6a7...cd5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Del Skrevet 14. juli Giftet oss i 2012, har fortsatt ikke hatt fest. Planen var å ha en fest senere, men her er vi 🙈 Er ikke så gira på fest av samme grunn som mannen din. + at jeg heller vil bruke pengene til noe mer fornuftig. Anonymkode: 12432...922 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 14. juli #13 Del Skrevet 14. juli Giftet oss i 2016. Tar festen i 2026. Mest for å bare ha en fest, kjekt å samle masse familie og venner. Ingen av oss liker oppmerksomheten, vi skriver; ingen gave i inbydelsen, men tenker det kan bli en fin markering og feiring av kjærleiken🩷🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Del Skrevet 14. juli Vi «måtte» gifte oss i utlandet uten familie og venner fra Norge til stede. Vi kjører normal full bryllupsfest med alt som hører til nå ett år etterpå. Vi har kun hatt en enkel borgerlig vielse i landet vi bor i, så får å gjøre det ekstra autentisk så arrangerer vi i tillegg en «fake» tradisjonell vielsessermoni fra landet min partner kommer fra. Egentlig driter jeg litt i hva folk synes om det, men absolutt alle vi har invitert, fra tre forskjellige kontinenter kommer, så for meg virker det som folk synes det er helt greit å ta festen på etterskudd. Anonymkode: 2cfb3...c79 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Del Skrevet 14. juli Hvis fest var så viktig så hadde dere jo valget å utsette å gifte dere til etter pandemien.... Anonymkode: 02c42...5ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #16 Del Skrevet 14. juli Jeg hadde ikke syntes det var rart å bli invitert for å feire at to stykker giftet seg for fire år siden. Bare hyggelig å feire kjærligheten. Svigerforeldrene mine inviterer til grilling hvert år på bryllupsdagen sin. De vil feire kjærligheten med alle de er glade i. Det er en fin tanke, synes jeg. Og hyggelig med en anledning der alle pynter seg og holder en liten tale om kjærlighet. Anonymkode: 1677b...28c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Del Skrevet 14. juli Om mannen ikke vil ha fest, synes jeg dere kan droppe det Anonymkode: c51dd...29b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #18 Del Skrevet 14. juli Jeg hadde syns det virket teit... Anonymkode: ec76b...cff 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli #19 Del Skrevet 14. juli Jeg må nok innrømme at jeg ikke hadde prioritert en slik fest like høyt som bryllup med vielse. Det er så lenge siden korona også nå.. Har ingen av dere rund dag snart? Kombiner det med bryllupsfest. Anonymkode: d78b3...ede 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 14. juli #20 Del Skrevet 14. juli En venninne av meg giftet seg i all enkelhet i 2020, og har festen nå i august. De kjører FULLT opplegg, inkl. brudekjole (som hun ikke hadde i 2020). Det blir 120 gjester (130 inviterte). Jeg hadde selv "rådhusbryllup" (eller tinghus, som det var da) uten fest eller stas. Jeg syntes lenge det var trist, men vi var unge og fattige og levde på luft og kjærlighet. Tanken var at vi skulle feire 10års bryllupsdag som om det var bryllupsfesten. Men da tiden kom så fristet det bare ikke og vi brukte pengene på nytt kjøkken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå