Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte du med knipeøvelser (hvilken uke)? Noen som vet når man bør begynne for å få effekt?

Anonymkode: 667e5...7d5

AnonymBruker
Skrevet

Begynn så smått allerede på barsel eller etter at du har kommet hjem. Bare for å kjenne om du får kontakt og kniper riktig, trenger ikke holde så lenge.

Eller mener du i svangerskapet?

Anonymkode: d5042...f25

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begynn så smått allerede på barsel eller etter at du har kommet hjem. Bare for å kjenne om du får kontakt og kniper riktig, trenger ikke holde så lenge.

Eller mener du i svangerskapet?

Mener i svangerskapet. Er bare i uke 8.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel aldri for tidlig. Er jo også anbefalt å gjøre knipeøvelser når man ikke er gravid.

Anonymkode: c1c0a...127

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så tidlig i livet som.du begynner å tenke på det og fortsett til den dagen du dør.

Anonymkode: ed37f...2e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mener i svangerskapet. Er bare i uke 8.

Alltid lurt...

Anonymkode: 8f1a8...fae

AnonymBruker
Skrevet

Men er det lurt under svangerskapet? Leste en plass at en av risikofaktorene for muskelskader var sterk bekkenbunn.

Anonymkode: 85037...9d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men er det lurt under svangerskapet? Leste en plass at en av risikofaktorene for muskelskader var sterk bekkenbunn.

Trodde det var bra? Å!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Trodde det var bra? Å!

Kan godt være altså, man kan vel uansett ikke få noe super sterk bekkenbunn på de månedene man er gravid. Er sikkert lurt for å forebygge inkontinens osv.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hm, dette er interessant. Under fødsel overhørte jeg jordmødrene si at at jeg hadde veldig stram/sterk bekkenbunn. Jeg endte med å bli klippet fordi det tok for lang tid for barnet å bli presset gjennom den trange kanalen … Så kanskje det ikke er en fordel å ha for sterk bekkenbunn. Samtidig anbefaler jo «alle» at man skal gjøre knipeøvelser som gravid, da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hm, dette er interessant. Under fødsel overhørte jeg jordmødrene si at at jeg hadde veldig stram/sterk bekkenbunn. Jeg endte med å bli klippet fordi det tok for lang tid for barnet å bli presset gjennom den trange kanalen … Så kanskje det ikke er en fordel å ha for sterk bekkenbunn. Samtidig anbefaler jo «alle» at man skal gjøre knipeøvelser som gravid, da. 

Det er sammensatt. Styrke er bra, stram som i anspent er ikke så bra.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vanskelig å vite hva man skal gjøre da🙈 Vil ikke bli klippet heller. Er veldig stram, og livredd for at det skal ha noe å si for fødselen.

Skrevet

Jeg gjorde knipeøvelser halve svangerskapet,  så leste jeg et sted om faren for revning i muskulatur og klipp om man er for stram så jeg sluttet 😂 

Revnet ikke innvendig, men jordmor satt klar med saksa. Brukte olje og hendene for å tøye under pressingen.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...