Gå til innhold

MA - erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nettopp funnet ut at jeg har en MA, og skal på sykehuset på onsdag for ny ultralyd og for å sette i gang aborten. Skulle vore i uke 10, men fosterets utvikling viser 6+1.

Noen som vil dele sin opplevelse rundt MA? 

Anonymkode: 729ca...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist å lese. Opplevd 2 MA, 2 SA. Hver opplevelse har vært ulik. 

MA nr1 - oppdaget i uke 11, foster stoppet i uke 9. Kroppen brukte ca 12t på å tømme seg etter piller. Smerter i 3t, blødde i 4 uker i ettertid, men mindre og mindre for hver dag. Tok 7 uker før første nye syklus kom. Tok 8 uker før hcg var negativ, så fikk syklus før den var 0 

MA nr2 oppdagwt i uke 8, foster stoppet opp i uke 7. Kroppen brukte 18t på å tømme seg etter piller. Smerter i 5-6t. Blødde i 6 uker etterpå, mindre og mindre for hver uke. Tok 8 uker før ny syklus. Hcg sank raskere den gangen og var negativ etter 4 uker. 

Varmeflaske hjalp mer for smertene enn smertestillende. Ta smertestillende før det begynner og underveis om du trenger. 

Fikk først pille på sykehuset for å la kroppen forstå at det var over, tok så nye piller hjemme 24t senere.  Var inne på UL sjekk 3 uker etter pga fremdeles positiv graviditetstest, men ingen rester, bare sakte synkende hcg - som er normalt for noen og noe avhengig av hvor høy hcg var i utgangspunktet. 

Gravid igjen 3mnd etter MA nr2 - er i uke 30. 

Masse lykke til 

Anonymkode: 709f8...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IVF alle gangene.

Første; MA oppdaget i uke 7 på TUL, blighted ovum, så usikkert når det stoppet opp.

Tok abort-pillene samme dag men fikk ingen utstøting før en hel uke senere. Enorme smerter da det først begynte, sikkert fordi alt revnet/løsnet og utstøtingen gikk veldig fort og livmoren jobbet mye, kjente at "det" datt ut og fikk sett på det. Fikk plass til det som kom ut i hånden. Enorm sorg og fortvilelse.

Hadde treg HCG-stigning fra første blodprøve (hcg 110 første måling) til siste blodprøve (brukte nær 60 timer på å doble seg), visste derfor at det kunne gå galt selv om ClearBlue viste "riktig" i forhold til antall uker. Klamret meg til håpet om at jeg var en av dem som bare utviklet hcg tregere enn gullstandarden. 

Ventet bare på mens etter MAen og vet derfor ikke hvor fort hcg sank. Husker ikke når jeg fikk neste blødning heller, det var rett før jul og det handlet om å overleve sosialt (og mentalt), jeg har ikke vært åpen om hverken IVF, graviditet eller abortene. Måtte late som ingenting.

Har etter dette hatt to kjemiske, der første blodprøve har vist hcg 116 og 68. Da har hcg sunket relativt fort.

Ingen graviditet eller barn enda.

Anonymkode: 2c7ec...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei! 

Nettopp funnet ut at jeg har en MA, og skal på sykehuset på onsdag for ny ultralyd og for å sette i gang aborten. Skulle vore i uke 10, men fosterets utvikling viser 6+1.

Noen som vil dele sin opplevelse rundt MA? 

Anonymkode: 729ca...05d

Utrolig trist å høre om at du mistet, det er helt grusomt! 💔 Håper du blir gravid igjen fort og at det går hele veien. ❤️

Anonymkode: 2c7ec...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...