Gå til innhold

Fløtegratinerte poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så lenge siden jeg har spist slike poteter, så nå fikk jeg skikkelig lyst på det til middag i dag. Men jeg må kjøpe de ferdige da...

Hvilken pakke/pose bør jeg satse på?? Hvilke er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De desidert beste, synes jeg da, er de som du får kjøpt ferske som jeg selvsagt ikke husker hva heter... :sjenert: Ligger gjerne i grønnsaksdisken, er en pappeske med et lite hull i slik at du ser potetene som ligger i en vakuumpose. 500 gram, koster cirka 30. Inneholder fløte og hvitløk, i motsetning til de i frysedisken med olje, vann og fløtepulver.

Skrevet

Åja, tror jeg kanskje vet hva du mener, er den esken hvit..? Tror jeg har sett noen poteter i eske når jeg tenker meg om..

Er det bare å varme de opp da, eller? Må det tilsettes noe spesielt?

Skrevet

De har noen kjempegode i frysedisken, men jeg kan ikke huske hva de heter. De er i vert fall i hvit pose og du kan velge mellom vanlige eller med urter. Kjempegode!

Skrevet (endret)

Hva er godt å ha til disse potetene da :klø:, har ikke så god fantasi så tidlig på morningen

Endret av lidia
Skrevet

Jeg kunne nesten spist bare fløtegratinerte poteter alene jeg da :sjenert:

Neida, du kan ha det meste til egentlig. Kyllingfilet, biff (men det er kanskje litt mye til en torsdag?), biffstrimler, biff av svinekjøtt osv. Velger du den fryste posen så trenger du ikke saus ved siden av, for den er saftig og god. Ha gjerne ost på toppen før du gratinerer, det er et must for meg i alle fall.

Skrevet

Litt på siden av saken, men hvorfor må du har ferdigkjøpte? Det er jo enormt enkelt å lage. Men du har det kanskje travelt?

PS: Ikke frekt ment, ble bare nyssgjerrig ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg kunne nesten spist bare fløtegratinerte poteter alene jeg da :sjenert:

Ha gjerne ost på toppen før du gratinerer, det er et must for meg i alle fall.

:enig_anim:

bortsett fra at jeg godt kunne spist bare fløtegratinerte poteter alene :sjarmor:

Skrevet
:rodme: Når jeg jobbet kveld på mandager før, pleide jeg å kjøpe med en sånn pakke, heiv den i mikroen når jeg kom hjem, og spiste det med tyttebærsyltetøy på :ler:
Gjest Fruktfat
Skrevet

eller så er det godt med de pakkene fra toro; en med urter og en med hvitløk, og tilberede de med melk eller fløte istedet for vann, DET er smaskens det!! :sikle: (det blir jo en _diger_ porsjon da, men går helt fint å fryse :sjarmor: )

Skrevet

"Kokt og klar" fersk fløtepoteter..SE HER! spør gjerne i ferskvaredisken om de har...

Skrevet

Takker så meget for mange fine svar ! Det ble den "esken" fra grønsaksdisken i går, den var kjempegod, takk for tipset. Skal prøve den fryste varianten neste gang, de toro pakkene også.

Grunnen til at jeg vil ha ferdigkjøpte er fordi jeg er utrolig dårlig til å lage mat, klarer ikke å få til noe som helst. Men har veldig lyst å prøve å lage dette selv når jeg har bedre tid, en dag jeg ikke er på jobb.

Nå har jeg fått dilla på slike poteter :hoppe:

Gjest Fruktfat
Skrevet

det er egentlig ganske enkelt å lage sjøl; jeg skreller poteter og skjærer de i skiver, legger utover i en ildfast form (har på provance krydder), lager hvit saus av 2ss smør/margarin, 4 ss mel og 8 dl melk (hakker masse hvitløk og har ippi, pluss hvit pepper og muskatnøtt), heller sausen over potetene og har på masse ost på toppen.

og så inn i ovnen. på 225 grader i ca en time eller noe.

Skrevet

Det er også et godt tips å koke de rå potetskivene noen min. i væsken (jeg bruker 50/50 melk og fløte uten jevning) i en gryte først - da trenger de ikke mer enn 20 min. i ovnen, og stivelsen fra potetene jevner gratengen. :)

Skrevet

Kan absolutt anbefale Mills fløtegratinerte poteter med franske urter (svart eske). Jeg synes de er veldig gode med stekt svinefilet og litt broccoli til.

Gjest Carmensita
Skrevet

Den frosne fra Gartner er veldig god. Pleier å ha på litt ost på toppen.

Skrevet

Hveberg fløtegratinerte poteter fra Bama anbefales!!

:sikle::sikle::sikle::sikle:

Gjest Fruktfat
Skrevet
Kan absolutt anbefale Mills fløtegratinerte poteter med franske urter (svart eske). Jeg synes de er veldig gode med stekt svinefilet og litt broccoli til.

kanskje det er mills og ikke knorr jeg mener lenger opp i tråden? er svarte esker ihvertfall

Skrevet

Ja det var Hveberg jeg kjøpte, kjempegode.

Fruktfat, jeg vet hvilke du mener, jeg skal prøve de seinere. Og de fryste som de har på rimi, tror det er de fra Gartner jeg..

Skrevet

Ja, det var Hveberg jeg mente ja! Visste det var noe på H!!

Men, da prøvde du iallfall de jeg synes er best da! :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...