Gå til innhold

Hente annen sin medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann må på søndagsåpent apotek og hente ut noe til meg. Hvordan lage gyldig fullmakt? Har ikke skriver hjemme, så kan ikke printe ut noe.

Anonymkode: 2726a...79b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min mann må på søndagsåpent apotek og hente ut noe til meg. Hvordan lage gyldig fullmakt? Har ikke skriver hjemme, så kan ikke printe ut noe.

Anonymkode: 2726a...79b

Ring, forklar situasjonen og spør apoteket hvordan de ønsker du skal gjøre dette. Ellers kan mannen måtte gå to ganger. Noen er veldig stren, andre mindre streng. Kommer nok også Ann på hvilke medisin dette gjelder. 

Anonymkode: 1621e...2fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv fullmakt øverst på et ark. Skriv fødselsnummer og navn på både den som gir fullmakten (deg) og den som har fått fullmakt (din mann). Så skriver du hva fullmakten gjelder ("fullmakten gjelder utlevering av reseptvarer") og hvor lenge fullmakten skal være gyldig. Undertegne med ditt navn, dato og sted. Jeg pleier å sende med min ID (førerkort) og en lapp med hvilket legemiddel som skal hentes ut og hvor mye. Den som skal hente må også ha med ID.

Anonymkode: 20e94...935

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det står også at man kan skrive fullmakt på vanlig ark. Men du må da ha med alle opplysningene de trenger. 

"Fullmakten må fylles ut med personlig informasjon om både den som har gitt fullmakten og den som har fått fullmakten. Det må også informeres om at det er en fullmakt, og begges legitimasjon må medbringes. I Vitusapotek kan fullmakten som leveres inn enten være et utfylt fullmaktsskjema, en Digital fullmakt eller den kan skrives på et vanlig ark. Fullmakten skal oppbevares i apoteket for dokumentasjon."

https://www.vitusapotek.no/livsstil-og-kosthold/medisin/fullmaktsskjema/a/A8880

Anonymkode: 7b66f...39d

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Last ned fullmakt apen til apoteket. Det har vi gjort

AnonymBruker
Skrevet

Vi skrev på ark noe slik. dato øverst. Tekst:  "jeg bekrefter at..... kan hente ut ..... for meg."

Signer med din signatur og be mannen ta med ditt fødselsnummer og id.

Anonymkode: 9294f...b19

Skrevet

Skriv at du gir fullmakt til at han henter ut medisinen. Skriv

Navn på mannen har fullmakt til å hente ut følgende medisin. Så underskriver du med dato og sted samt underskriften din. Husk legitimasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...