Gå til innhold

Erfaring fra eller med hypnoseterapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som kan litt om hypnoseterapi, eller har erfaring med det på en eller annen måte, og som kan dele litt?

Hvilket utbytte har man av det? Er terapeuten kun en hypnoseveileder, eller også en som gir nyttige psykiske tilbakemeldinger? Hvordan oppleves en slik terapiform på lang sikt, har man ettervirkninger eller blir man helt "frisk" etter behandling?

Jeg er nysgjerrig på om dette er noe som passer for meg, men er skeptiker av natur. Har behov for noe som er indre styrkende og som bygger meg opp. Har ikke hatt så veldig utbytte av psykolog, selvom det er fine samtaler.

Og ja, jeg kan google og har allerede gjort det. Men synes det er nyttig med ordentlige erfaringer i tillegg!

Anonymkode: 50258...c13

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god nytte av hypnoterapi i kombinasjon av EFT (litt som tankefeltterapi, bare det går mer på følelser). For meg dreide det seg om situasjonsbetinget angst/fobi. 

Tenker det kommer an på hva som er utfordringen. Jeg syns meditasjon er veldig viktig. 

Anonymkode: c68f6...494

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt god nytte av hypnoterapi i kombinasjon av EFT (litt som tankefeltterapi, bare det går mer på følelser). For meg dreide det seg om situasjonsbetinget angst/fobi. 

Tenker det kommer an på hva som er utfordringen. Jeg syns meditasjon er veldig viktig. 

Takk for svar! Jeg òg sliter bl.a med angst og fobi.

Kunne du skrevet noe om hvordan det foregår, og hva er EFT? 

AnonymBruker
Skrevet

Min angst/fobi forsvant sekundet jeg fikk bearbeidet ubevisste og fortrengte følelser fra fortiden.

Tankene/følelsene hadde ingenting med fobien å gjøre. 

Anonymkode: 69f51...e0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Min angst/fobi forsvant sekundet jeg fikk bearbeidet ubevisste og fortrengte følelser fra fortiden.

Tankene/følelsene hadde ingenting med fobien å gjøre. 

Anonymkode: 69f51...e0d

Så hypnoseterapi er utelukkende en positiv erfaring for deg? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Takk for svar! Jeg òg sliter bl.a med angst og fobi.

Kunne du skrevet noe om hvordan det foregår, og hva er EFT? 

EFT er noe av det samme som tankefeltterapi. Man "tapper" med finger på visse punker på hode/ansikt/arm, mens man kjenner på følelsen av det som er vanskelig. Er en slags omprogrammering av underbevissteten, på en måte. 

Det er så mange år siden jeg hadde disse behandingene at jeg husker ikke i detalj. Men behandleren jeg gikk til brukte Hypnoterapi og EFT sammen, og det var veldig bra. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd det flere ganger uten hell. Jeg klarer ikke å slappe av og når de begynner med at nå kommer du til en grønn dør osv, så detter jeg helt ut. 

Jeg sitter med lukkede øyne og han siste vandret rundt og jeg ble bare nysgjerrig på hvor han var i rommet. Han ble faktisk forbannet på meg fordi jeg ikke klarte å slappe av. 

Så for meg har det null virkning.  Jeg tror ikke på det heller. Hvis det virket så hadde jo alle brukt det til å få bukt på problemer. 

Typ: hypnotiser meg til å slutte å spise feil,slutte å drikke eller røyke,til å elske å løpe. ( dette var bare generelle eks) 

Jeg har flere fobier og har slitt mye psykisk.  Prøvd utallige ting men ikke noe har hjulpet.  Dessverre. 

Det fungerer sikkert på noen. Prøv hvis du vil,lykke til❣️

Anonymkode: c8396...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har prøvd det flere ganger uten hell. Jeg klarer ikke å slappe av og når de begynner med at nå kommer du til en grønn dør osv, så detter jeg helt ut. 

Jeg sitter med lukkede øyne og han siste vandret rundt og jeg ble bare nysgjerrig på hvor han var i rommet. Han ble faktisk forbannet på meg fordi jeg ikke klarte å slappe av. 

Så for meg har det null virkning.  Jeg tror ikke på det heller. Hvis det virket så hadde jo alle brukt det til å få bukt på problemer. 

Typ: hypnotiser meg til å slutte å spise feil,slutte å drikke eller røyke,til å elske å løpe. ( dette var bare generelle eks) 

Jeg har flere fobier og har slitt mye psykisk.  Prøvd utallige ting men ikke noe har hjulpet.  Dessverre. 

Det fungerer sikkert på noen. Prøv hvis du vil,lykke til❣️

Anonymkode: c8396...e40

Da var du hos feil behandler, herlighet for en fyr. Jeg var hos en mann en gang som også var helt feil, klarte ikke slappe av rundt han. Men så dro jeg til ei dame som var SÅ flink, og det ble en helt annen opplevelse. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...