AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Jeg er i mitt tredje forhold nå, det absolutt beste så langt, med en mann som elsker meg veldig mye og omtrent tilber jorden jeg går på. Han er en så god elsker jeg kan ikke forestille meg å noensinne være med en annen igjen. han har noen røde alarmer: han liker ikke at jeg drikker, han vil ikke «dele» meg med andre og han kan være sur/avvisende/ikke snakke til meg om jeg for eksempel har vært med vennegjengen. Alt dette er han ærlig på og åpen om- det er et ‘han’ problem som han sier, og han oppmuntrer meg til alle deler , selv om det plager han. jeg er en veldig selvstendig kvinne , jeg har to barn men i forhold er jeg enormt pleaser og stortrives når det utøves kontroll. Spesielt i seksuell betydning er jeg med på mye og tennes veldig på kontroll og smerte. Ved å ta kontroll og kreve av meg «for eksempel beordre meg til å ri seg) så er jeg «fri» . i alle mine relasjoner med menn, og spesielt i forholdene jeg var i , har det endt med total utslettelse av meg selv, pga mye sjalusi og vanskeligheter rundt spesielt det sosiale (jeg er utadvendt og sosial men en god vennekrets) og lurer på om det er jeg som tiltrekkes denne type mann? Jeg hadde ikke trivdes i et forhold hvor mannen ikke er «dominerende» - men mitt siste forhold er det første jeg føler er ‘sunt’- hvor min kjæreste er dominant og kontrollerende men dytter meg ut døren for å se venner og være meg selv. hvordan er andres forhold? For min del kan jeg gi alt av penger, avgjørelser etc til min kjæreste, men jeg er samtidig tenkende og krever å høres og ha medbestemmelse. grunnen til at jeg putter det under seksualitet er at sex og lyst gjennomsyrer alle mine forhold. I mine forrige forhold endte det med ugunstisk seksuell utnyttelse av meg, mens i dette forholdet vil kjæresten kontrollere meg ved å plutselig dra meg inn på rommet for å gi meg orgasme «5 minutter» , og jeg kommer på de 5 minuttene. Jeg er en slave til hendene, munnen og kroppen hans og kan ikke få til noe på egen hånd lengre. Jeg har barna mine 90% av tiden og det har vært liten hindring for et helt fantastisk sex liv, hvor han vil kjærtegne meg diskret , for eksempel ved å la hånden gli rundt nakken min eller halsen. han vil si ting til meg, hva som skal skje ikveld etc. jeg er så lykkelig i dette forholdet , og han har sakte tatt styringen på veldig mye. Jeg har ok økonomi mens han har veldig god økonomi og god sans med litt gnitenhet, jeg er dårlig å spare. Så han nekter meg impulsive innkjøp og bruker gjerne emosjonelt press for å forhindre at jeg bruker for mye. i tillegg er han generøs og nå som jeg har hatt store nødvendige utgifter så betalte han noe av det, det var ikke snakk om for meg å si nei takk engang. Jeg forguder mannen, føler jeg har møtt en mann som gjør meg hel. men samtidig sier en liten stemme til meg «det kan ikke være sunt» Anonymkode: 11e03...fc7
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke går ut av den døren selv, se venner etc. Hvorfor lar du kjæresten påvirke hva du gjør og ikke gjør? Spiller dere sex-leker til alle døgnets tider?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Du trenger psykolog. Anonymkode: 97f52...435
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 Høres ut som en typisk mareritt historie. Har erfart at slike menn er livsfarlige i det lange løp. Andre eksen min var akkurat som du beskrev og han begynte å true med å drepe meg flere ganger. Ble kvalt, spyttet og banket opp når jeg ikke gjorde som han sa. Anonymkode: 50231...efc 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Så dere har et 24/7-forhold? Hvilke regler har dere? Er han god på aftercare? Anonymkode: 4ab5d...7b5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 7 hours ago, Hoia said: Det jeg lurer på, er hvorfor du ikke går ut av den døren selv, se venner etc. Hvorfor lar du kjæresten påvirke hva du gjør og ikke gjør? Spiller dere sex-leker til alle døgnets tider? Jeg går når jeg vil ja men noen ganger er jeg sliten og vil bli hjemme eller være med han og da dytter han meg ut. jeg er en veltilpasset person med god jobb og god omgangskrets men ønsker i mitt forhold lite kontroll. Det er vanskelig å forklare. Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Æsj Anonymkode: 76685...bf3 Noen har virkelig lite å ta seg til Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Du trenger psykolog. Anonymkode: 97f52...435 Hvorfor det? Hva er ditt grunnlag for å mene det? jeg har en god jobb, god omgangskrets, sosial, omgjengelig, glad og utadvendt. Hvorfor mener du jeg trenger psykolog? Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Skrevet 14. juli 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Høres ut som en typisk mareritt historie. Har erfart at slike menn er livsfarlige i det lange løp. Andre eksen min var akkurat som du beskrev og han begynte å true med å drepe meg flere ganger. Ble kvalt, spyttet og banket opp når jeg ikke gjorde som han sa. Anonymkode: 50231...efc Det høres forferdelig ut! jeg sliter veldig med eksen nå. Han er barnefar også og nekter nå samvær med barna sine og sender meg noen enormt harasserende meldinger , natt og dag. Jeg må ta vare på alt i tilfelle sak framover. Er nesten to år siden det ble slutt, og vi har hatt et akseptabelt samarbeid til nå, men utifra mine nærmeste har han utnyttet min tid grovt. Mye ustabilitet mtp samvær av barn etc. veldig belastende Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 57 minutter siden, AnonymBruker said: Så dere har et 24/7-forhold? Hvilke regler har dere? Er han god på aftercare? Anonymkode: 4ab5d...7b5 Hva mener du? Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #12 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor det? Hva er ditt grunnlag for å mene det? jeg har en god jobb, god omgangskrets, sosial, omgjengelig, glad og utadvendt. Hvorfor mener du jeg trenger psykolog? Anonymkode: 11e03...fc7 Fordi du trenger kontrollerende menn, det er ikke normalt. Anonymkode: 97f52...435 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #13 Skrevet 14. juli 2024 Går det an å prøve å få til ett forhold hvor partneren din er dominerende på det seksuelle, men ikke på resten..? Jeg var i ett lignende forhold som deg tidligere. Fantastisk seksuelt, men utrolig destruktivt i lengden. Kontrollbehovet ble til slutt så intenst at det ble avhør hver gang jeg var utenfor døren. Den «seksuelle kontrollen» ble til avhør om jeg hadde sett andre tiltrekkende menn, om jeg hadde hatt pene klær på, snakket med andre osv. Var ikke i samme posisjon som deg med barn, og takk og lov for det.. kom meg bort til slutt, men skulle hørt på den lille alarmerende bjellen som var der fra dag en. Han sa også at det var hans problem, men mitt behov for at han skulle ha det bra gikk det slutt til at jeg ikke orket å gjøre noe for jeg visste at han ikke hadde det ok, og hvor gøy har en det egentlig når en vet hvor vondt den andre parten har det samtidig. Når jeg da så hvor langt set var gått og «våknet» litt var det for sent. Jeg hadde da selv satt meg i en posisjon der jeg nå fikk spørsmål om hvorfor jeg akkurat nå ønsket å gå på trening/sosiale sammenkomster og ikke for to måneder siden. Da ble det mitt problem. For hvordan kunne jeg, i følge han, nå plutselig begynne å være sosial igjen når jeg visste hvordan det påvirket han. Hans sjalusi var kontrollert av mine helt dagligdagse handlinger,og det var jeg som styrte hvordan han hadde det. Om noe av dette kan gi mening, så bare løp. Det var ett utrolig vanskelig og manipulerende forhold, og begynnelsen minnet om ditt forhold. Fantastisk sexliv, totalt destruktivt ellers. Anonymkode: f280c...394 1
Gjest Hoia Skrevet 14. juli 2024 #14 Skrevet 14. juli 2024 Faller du ned i et barndomsmønster der du blir barn igjen? Synker du ned i det? Hva tror du barna dine vil tenke om det da? Når han er patriakatet i heimen?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #15 Skrevet 14. juli 2024 Dette høres helt absurd ut! Han tvinger deg til å gå ut døra når du egentlig vil være hjemme? Er du et barn som skal styres? Og samtidig vil han ikke dele deg sier du? Det høres ut som en slags crazy hersketeknikk som kommer til å utvikle seg til noe du ikke har godt av.. Anonymkode: 15c94...c32
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #16 Skrevet 15. juli 2024 9 hours ago, Hoia said: Faller du ned i et barndomsmønster der du blir barn igjen? Synker du ned i det? Hva tror du barna dine vil tenke om det da? Når han er patriakatet i heimen? Hmm absolutt ikke jeg er vokst opp dysfunksjonelt og under dyp neglekt så er ikke noe «barndomsmønster» jeg er selv veldig «high maintanance» samboer og sender jo gjerne 4-10 mld gjennom arbeidsdagen hans, gjerne bare for å dele noe eller som jeg elsker han etc. og han gjør det samme. Jeg har veldig stort emosjonelt behov som gjenspeiler seg (tror jeg) i resten av samlivet. Er ikke noe patriark her i huset 🤭 Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #18 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): i alle mine relasjoner med menn, og spesielt i forholdene jeg var i , har det endt med total utslettelse av meg selv, pga mye sjalusi og vanskeligheter rundt spesielt det sosiale (jeg er utadvendt og sosial men en god vennekrets) og lurer på om det er jeg som tiltrekkes denne type mann? Jeg hadde ikke trivdes i et forhold hvor mannen ikke er «dominerende» - men mitt siste forhold er det første jeg føler er ‘sunt’- hvor min kjæreste er dominant og kontrollerende men dytter meg ut døren for å se venner og være meg selv. Jeg ville tatt meg noen år helt alene for å finne meg selv, verdien og styrken i meg, så jeg ikke trengte menn som dette. Kontrollerende og dominerende menn prøver seg på alt og alle, men det er enkelte kvinner som lar de bli for lenge, som deg, og meg slik jeg var før. Det er ikke et godt forhold når mannen sliter sånn med kontrollbehovet at han må slåss med det. Du har et kaos i deg og du søker kaos i andre. Du blir ikke ferdig med mer eller mindre dårlige forhold før du får orden på deg selv. Anonymkode: c903e...de2 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #19 Skrevet 15. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ville tatt meg noen år helt alene for å finne meg selv, verdien og styrken i meg, så jeg ikke trengte menn som dette. Kontrollerende og dominerende menn prøver seg på alt og alle, men det er enkelte kvinner som lar de bli for lenge, som deg, og meg slik jeg var før. Det er ikke et godt forhold når mannen sliter sånn med kontrollbehovet at han må slåss med det. Du har et kaos i deg og du søker kaos i andre. Du blir ikke ferdig med mer eller mindre dårlige forhold før du får orden på deg selv. Anonymkode: c903e...de2 Dette er nok veldig uriktig. Jeg var avstandsforelsket i han i flere mnd før han viste interesse tilbake. Og han innrømmet ærlig at barna for han var et red flag og han ville være 100% sikker før han involverte seg. alt i alt er vi veldig like. Jeg har ingen kontroll behov men kan være med han 24/7 og bli aldri lei. Vil gjøre alt med han. Og det er på tross av at jeg er relativt sosial ellers han er mye roligere og trives med få nære venner, men vil også gjøre alt med meg. jeg trives godt i forholdet her værtfall. Kun generøs omsorg og kjærlighet så langt, og vi var vært sammen i 6 mnd. Og et helt insane sex liv. Samlivet er to uker bare og så langt er det nydelig ❤️ Anonymkode: 11e03...fc7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #20 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): alt i alt er vi veldig like. Jeg har ingen kontroll behov men kan være med han 24/7 og bli aldri lei. Vil gjøre alt med han. Det er ikke sunt det heller, er det jeg kaller kaos. Anonymkode: c903e...de2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå